Bab 1

1.7K 37 3
                                    

"Sekejap je kita dah 18 tahun kan Lara" Kata Zarif dengan perlahan .

"Yup" jawab Lara .

'Kalau lah kau tau yang aku suka kau Lara' Hati Zarif mula berbicara .

"Eh jom la kita balik . Dah lama dah kita lepak dekat taman ni" Ajak Lara selepas beberapa jam mereka lepak di Taman Burung berhampiran rumah mereka .

****************************
"Tingggg..."

Zarif tersentak dari lamunannya apabila lagu kesukaannya berbunyi menandakan mesej baru masuk .

Zarif berjalan dengan malas menuju ke meja untuk melihat siapa yang mesejnya malam-malam sebegini .

(Sahabatku Lara❤)
" assalamualaikum , Zarif jom teman aku pergi makan dekat Kedai Mak Jah dan aku ada hal nak cakap "

"Waalaikumussalam , ok tunggu aku siap"

"Mama dah ada calon untuk anak kesayangan mama ni , nanti kita bincang tentang hal ini ok ?

Ayat itu masih terngiang-ngiang di ingatan Lara . Sesungguhnya dia tidak mahu kahwin dengan usianya yang masih muda .

******************************
"Lama ke tunggu ? " kata Zarif sehingga memeranjatkan Lara yang termenung .

"Takdelah lama sangat" jawab Lara acuh tak acuh .

"Ha , hal apa yang kau nak cakapkan ?" Soal Zarif tidak sabar mahu mendengar hal yang akan disampaikan oleh Lara .

"Huh" keluh Lara .

"Kenapa ni ? Ceritalah dekat aku" kata Zarif sedikit risau dengan perangai Lara yang kelihatan sedih .

"Mak aku nak cari calon untuk aku la" Jawab Lara sayu .

"Hah ? Baguslah tu gembira aku kawan aku dah nak kahwin" Kata Zarif gembira . Sebenarnya dalam hati ? Tuhan saja yang tahu betapa sedihnya Zarif setelah mengetahui cinta pertamanya akan berkahwin dengan orang lain .

"Haishh , kau je gembira aku tak . Lagipun aku tak ready lah nak kahwin and one more thing aku muda lagi tau" Jelas Lara sedih .

"Kalau kau nak kahwin , aku nak kahwin jugak lah . Tapi aku kena cari calon cepat-cepat ni . Nanti kita kahwin sama-sama tau hehe" gurauan Zarif membuatkan Lara tersenyum .

"Jom lah makan aku dah lapar ni" kata Zarif lagi .

Lara hanya tergelak dengan telatah sahabat baiknya itu .

************************

Hai , sorry kalau tak best and kalau ada typo , kesalahan ke nanti bgtau ye .

Kawan sampai Kahwin !Where stories live. Discover now