Barcelona

71 9 0
                                    

Doctor a Rose letia vesmírom. Doctor poskakuje okolo riadiacej dosky a Rose hovorí: ,,Viem kde by sme mohli zaletieť."
,,Kam to bude?" opýtal sa Doctor a popri tom sa usmieval.
,,Barcelona!" povedala Rose. ,,Planéta Barcelona!" ,,Chcem tam ísť už tak dlho." Povedala.
,,Tak ideme!" zakričal Doctor a zadal súradnice do počítača.
Tardis sa okamžite pohla. Letela vesmírom ako šíp, pomedzi hviezdy a planéty, pomedzi meteory a hviezdny prach. Rose a Doctor sa pokojne rozprávali a ani len netušili že v tej chvíli leteli oproti obrovskému kusu meteoritu.
Bolo počuť už len rachot. Meteorit narazil do spodnej časti TARDIS a to ju začalo nekontrolovateľne rotovať. Doctor a Rose padli na podlahu ako kusy dreva.
,,Čo sa to deje?" kričala Rose.
,,Meteorit!" zakričal Doctor.
Už sa rozbehol k riadiacej doske, no keď k nej prišiel, bola zablokovaná. Náraz poškodil brzdy a rozvody energie.

,,Nemôžeme zastaviť." povedal Doctor.
,,Čo to znamená?" Opýtala sa Rose.
,,Brzdy sú rozbité a to znamená, že nemôžeme zabrzdiť, lenže rozbité sú aj rozvody energie a to znamená, že keď nám dôjde energia, už sa nepohneme.
A riadiaca doska je zablokovaná takže nemôžem zmeniť smer." vysvetlil Doctor.
,,Takže letíme stále na Barcelonu. Bez možnosti sa zastaviť. A ak sa zastavíme, tak bez možnosti sa pohnúť." Dedukovala Rose.

,,Mohol by som skútiť presmerovať energiu z sčasti poškodených rozvodov do motora, to by nám dalo dosť energie na prílet na Barcelonu." Povedal Doctor a riešil problém s energiou.
Energiu sa mu podarilo presmerovať.
Konečne boli nadosah Barcelone, keď sa zrazu zapol alarm.
,,Tlak, tlak v motore je príliš nízky!" Kričal Doctor.
TARDIS spomalila. Našťastie už bola nad pôdou prekrásnej Barcelony. Rútila sa k zemi. Bolo to tvrdé pristátie. Dvere TARDIS boli prasknuté, okienka porozbíjané. Vo vnútri boli všade popadané káble, na zemi ležali súčiastky.
Doctor a Rose opäť ležali na podlahe. Pozreli na seba. Doctor vstal, zobral Rose za ruku a pomohol jej vstať. Vyšli von z TARDIS. Zamkol dvere a pohladkal jej kráľovsky modré drevo.
,,To by si nebola ty!" povedal.
,,Starká moja, čoskoro budeš ako nová!". Rose sa potichu zasmiala.

,,Tak! Barcelona! Ako si chcela, nádherná a jediná!" Povedal Doctor a usmial sa.
Rose sa obzrela. Uvidela rozľahlé mesto. Prenádherné mramorové budovy sa týčili k svetlomodrému nebu. Mramorové sochy stáli na každom rohu. Ulice, vydláždené opálom, sa leskli ako titánové platne.
Vysoké a obrovské okná hádzali dúhové odlesky. Ľudské oko takmer nestíha zachytiť toľkú krásu.
Rose nečinne stála na mieste a hľadela na panorámu tohto mesta. Doctor, očarený Roseiným výrazom, ju stále pevne držal za ruku.
,,Tak poď, nebudeme tu predsa len tak stáť!" vykríkol Doctor a ťahal Rose za sebou.
Po krátkej chvíli sa ocitli na námestí.
Všade boli stvorenia veľmi podobné ľuďom, s krémovou až perleťovou pokožkou, ktorá sa navonok zdala byť hebká ako hodváb, no bola tvrdá ako mramor. Volali sa Achimejci. Milí ľudia s priateľskou povahou. Nestávalo sa tam často, aby sa niekto s niekým nezhodol. Okrem toho, boli výborní tesári a práca s ķameňom bola pre nich každodenným chlebom.
,,Čo sa tu deje? Je ich tu toľko..." povedala Rose.
Doctor odpovedal: ,,Práve tu prebiehajú slávnosti božských sôch. Achimejci vzdávajú poctu ich najstarším a najdôležitejším sochám ich Bohov a prosia ich o ochranu mesta pred temnom. Robia to každých 7 rokov. Sochy zdobia opálovými kvetmi, ktoré vyrábajú ich najstarší."
Rose hľadela na davy ľudí chodiacich od sôch k sochám. Bolu oblečení v červeno-zlatých "hábitoch", ktoré im odhaľovali len jedno rameno a nohy

Doctor vzal Rose na kraj námestia. Vošli do budovy, ktorá nepatrila práve medzi tie najvyššie, no aj tak nebola celkom malá. Objavili sa na streche. Výhľad bol neuveriteľný. Obaja si sadli a pozerali na slávnosti. No pokoj netrval dlho. V dave oslavujúcich Achimejcov a ztrhol rev a ľudia začali utekať. Bolo počuť len jedno mohutné zarevanie a zvuky praskajúceho mramoru, ktorý padal na zem. Z radu 23 sedem-metrových mramorových sôch boli 3 zničené. Z oblaku prachu sa vynoril obrych mohutného a obrovského kamenného stvorenia.
Bolo celé zo sivého tvrdého kameňa, stálo na 6 nohách, malo obrovské pazúry, tesáky, ktorými by roztrahlo slona a pohľad, z ktorého išla sama hrôza.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 31, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Doctor and Rose adventures (Doctor who fanfiction sk)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin