STK-3

2.5K 82 2
                                    

Auni menggosok matanya yang agak pedih setelah lama beradu . Haha jam dipandang . Emm pukul 12 tghri dah ? Nasib baik dia abc . Tak adalah tertinggal solat Subuh !

Ruang disebelahnya dipandang . Kosong . Mana Zhafran ?

Baru sahaja Auni nak bangun , pintu bilik di buka dari luar . Terjengul wajah Zhafran yang kelihatan serabut .

" Awalnya bangun , makcik .. " Zhafran bersuara menyindir . Auni melempar kan jelingan tajam buat lelaki itu .

" Lantak saya lah nak bangun pukul berapa pun . Tak menyusahkan awak pun ! " Bidas Auni geram .

Wajah Zhafran dikerling Auni .

" Apa serabut sangat awak pagi ni ? Dengan rambut serabai , berpeluh pulak tu ! "

Zhafran mencapai tuala mandi di tepi bilik air . Sebelum masuk ke dalam bilik air , dia menoleh memandang Auni .

" Aku pergi jogging . Maklum lah bangun awal , tak macam orang tu .. " Usai berkata-kata , Zhafran terus menghilangkan diri di sebalik pintu bilik air .

Auni mendengus geram . Nak mandi tu , mandi jelah terus ! Sempat lagi kutuk orang mamat ni ! Annoying betul !

Auni bangun lalu mengemas katil . Terasa sengal tubuhnya setelah tidur melebihi 10 jam ! Teruk betul anak dara ni ! Kalah budak sekolah masa tidur dia tu !

Semasa sibuk mengemas katil , handphone milik Zhafran berbunyi minta diangkat .

'Lambat lagi kut orang tua tu ! ' Gumam Aulia sendiri . Terus diangkat panggilan yang membingitkan itu .

" Yaa , siapa ni ? " Aulia memulakan perbualan .

" Ni Hazral , err ni isteri dia ya ? " Tebak lelaki bernama Hazral itu .

" Yaa , kenapa ? Cari Zhafran ya ? Dia tengah mandi lah ! Awak call balik lah kejap lagi ya ? Nanti saya bagitau dia yang awak call . "

Auni menamatkan perbualan selepas berbalas salam dengan Hazral .

" Siapa call ? " Soal Zhafran yang baru sahaja keluar dari bilik air dengan hanya memakai tuala separas pinggan dan tuala kecil dilehernya . Mungkin digunakan untuk mengelap rambut . .

Auni tergamam sekejap . Aduh , malu malu ! Membahang muka Auni apabila melihat keadaan Zhafran yang tidak berbaju itu .

Zhafran yang perasan akan pandangan Auni itu hanya buat tidak tahu sahaja .

Auni terus melarikan pandangannya apabila terperasan akan kehadiran senyuman sinis dibibir lelaki tak tahu malu tu !

" Hazral kut nama dia . Kawan ab .. wakk . " Auni menampar bibirnya . Aduh , apasal terkeluar perkataan lain ! Series di luar kawalan tadi !

Zhafran cuba untuk menyembunyikan senyumnya . Tahu sangat dia , apa yang Auni hendak sebut tadi !

Zhafran melangkah ke arah almari . Dia mengambil t-shirt bewarna putih dan seluar track bewarna hitam . Sebijik macam tahi cicak ! Hehehe

Buat apa nak pakai smart² ? Duduk rumah sahaja kan ? Nak ngorat siapa dekat rumah tu ? Auni ? Mak nenek tu ? Ha ha ha !

" Dia nak apa ? " Soal Zhafran sambil menyarungkan t-shirt yang diambil ke tubuhnya .

" Hah ? "

Zhafran ketawa kecil . Apasal bini aku ni jadi pana macam ni ! Penangan aku yang handsome ni lah kut ! Haha ok gurau !

" Hazral tu call sebab apa ? "

" Er .. Ouhh .. Er .. Diaa .. " Auni berhenti sekejap . Matanya dialihkan ke wajah Zhafran yang sedang memakai baju . Seketika dia berdehem untuk menghilangkan gugup yang menguasai dirinya .

Serious , tak kesah ! Where stories live. Discover now