STK-13

813 37 13
                                    

ZHAFRAN tersengih-sengih mengingati lagak mesra yang ditunjukkan oleh Auni sebentar tadi . Wajah merah padam Azmeel yang jelas sedang menahan kemarahan membuatkan dia sejuta kali puas . Padan lah muka siapa suruh perangai khinzir sangat !

" Awak tersengih-sengih ni kenapa ? "

Zhafran menoleh sekilas sebelum dia kembali memandang jalan raya . Kepalanya digeleng kan , namun sengihan masih melebar dibibir .

" Kau tau tak , bila kau macam kucing parsi macam tu aku rasa nak simpan kau dalam almari . No one should know how cute you are bila jadi kucing macam tu . " Zhafran cuba mengawal sengihannya daripada makin melarat . Karang sampai ketelinga sengihannya , mau Auni lari sebab seram .

" Awak ni , dahlah jangan cakap pasal tadi ! " Wajah yang mula memerah cuba ditutupi dengan kedua belah tapak tangannya . Arrr malu rasanya bila teringat betapa manja nya dia melentokkan kepala di bahu Zhafran , meminta Zhafran menyuapkan makanan .

Arr kennot ! Sengaja dia pesan satu je nasi goreng . Memang niatnya hendak tunjuk manja depan Azmeel bila dari jauh dia nampak lelaki itu tersenyum sinis kepada suaminya yang nampak macam nak meletop .

Meletus ketawa Zhafran melihat tingkah Auni . ' Kalau comel macam ni hari-hari , boleh diabetes aku . '

" You should do that more often . "

Auni menjeling geram .

" Saya buat semua tu semua sebab saya sayang awak tahu ! Ingat saya tahan ke tengok muka tegang awak , lepastu layan saya dingin . Tembak sekali baru tahu ! " Auni memeluk tubuhnya , pandangannya dilemparkan keluar . Bibirnya diketap 'Alamak apa aku cakap niiii !!'

" Excuse me ? " Zhafran menarik brek dan berhenti di trafik light . Auni disebelah dipandang . Dia macam terdengar Auni baru sahaja mengatakan bahawa dia sayangkan Zhafran .

" What ? "

" Kau cakap apa tadi ? Kau sayang aku ? "

" Mana ada ! "

Nada suara Auni jelas menunjukkan dia sedang menutupi kesalahan bicaranya tadi . Zhafran ketawa kecil .

" I know you do , sayang . "

Auni menjeling tadi . Berani betul laki dia balas dengan nada menggoda macam tu ! Arr hati Auni tak kuat !!!

Yalah Auni mengaku , bergetar jugak hatinya mendengar Zhafran menyebut perkataan sayang menggunakan nada sebegitu . I mean , siapa yang tak cair tu memang beku ! Sedangkan Auni yang susah nak jatuh hati pun cair mendengarnya ..

" Takpe , kalau taknak mengaku harini esok aku cuba lagi yaaa ? "

Auni terkaku sebentar tatkala matanya menjamah keindahan seraut wajah Zhafran yang baru saja mengenyitkan mata kepada nya seraya memandang kehadapan dan mula menekan minyak .

Dalam hati dia mengutuk diri sendiri yang mudah sangat cair dengan tindakan Zhafran yang tak terduga .

" Dah dah , baik awak fokus ke jalan raya je . Dont mind me ! " Auni cuba menghilangkan debar dihati . Pandangannya dilemparkan kembali ke luar tingkap . Tak betah betul dia berada didalam kereta , dekat-dekat dengan Zhafran bila kerja lelaki itu hanya tau mengusik hatinya sahaja !

Namun tak sampai beberapa minit , Auni tersentak apabila tangan kanannya tiba-tiba disentuh dan digenggam .

" Aw .. aawakk .. "

" Hmmm " Zhafran membalas dengan matanya masih fokus dihadapan . Tangan kanannya sahaja mengawal stereng kereta sementara tangan kirinya erat menggenggam tangan Auni .

Serious , tak kesah ! Where stories live. Discover now