Auni tongkat dagu sambil memandang Zhafran yang sedang enak melantak nasi goreng . Jam tangan dipandang sekilas .
" Awak sure ke nak bagi saya kerja ni ? "
Zhafran meneguk teh buatan Auni sebelum dia meletakkan sudu diatas pinggan dan mencapai tisu kemudian bibirnya dilap .
Auni dipandang redup .
" Yaa , aku serious . Kau dah bersiap bagai ni , takkan nak tukar fikiran pulak ? "
" Aip , no no no .. Saya takut awak je yang tukar fikiran . Btw , mana awak punya PA ? Nanti saya jadi PA awak , PA awak yang sekarang nak campak mana ? " Soal Auni lagi . Zhafran tersenyum kecil . Dia bangun dan membawa pinggan dan cawannya ke sinki kemudian dibasuhnya tanpa sempat Auni melarang .
" Dalam kereta aku explain . Dah jom ! " Selesai basuh pinggan , Zhafran terus peluk bahu Auni dan membawanya ke pintu utama . Auni hanya mengikut langkah Zhafran . Kasut nike bewarna kelabu disarung kekakinya .
Laju kakinya melangkah ke arah kereta baru Zhafran .
BMW 316i .
UWAUUU !!!! SIS KENNOTT !! Nak jugak kahwin dengan Zhafrannnn !!!
" Aku tak suka perempuan . " Zhafran memulakan bicaranya dengan ayat yang kurang menyenangkan . Auni merenung wajah kacak Zhafran .
" Awak gay ke ? "
Terus dihadiahi Auni dengan jelingan maut yang mampu membelah buah mangga . Eh ?
" Bukan . Aku cuma benci .. Benci perempuan yang hanya tau menggedik . Alah , aku kan handsome . Siapa je tak menggedik dengan aku kan ? "
" Saya . " Laju saja Auni memintas percakapan Zhafran . Terus tercetus ketawa Zhafran .
" Zhafran , now kita tengah cakap pasal your PA . Bukan masalah awak dengan perempuan . " Auni memeluk tubuhnya .
Zhafran tersenyum pula . Semenjak dia telah meluahkan perasaan dia , semenjak tu Auni jadi makin kasar . Sengajalah tu nak uji ! Hahaha
" Sebab masalah aku dengan perempuan ni lah kau jadi PA aku . PA aku sebelum ni lelaki , Imran nama dia . Tapi dia tak boleh tahan dengan rumors yang cakap dia ada scandal dengan aku . Gila apa do ! "
" Pffftttttttttt !! "
Zhafran menjeling geram .
" K stop . I won't tell you anything dah ! " Zhafran menayangkan muka serious , acah-acah merajuk . .
Auni masih lagi ketawa . Kelakar lah . Scandal ? Masya-Allah 😂
Melihat wajah Zhafran yang macam pampers baby , Auni ketawa lagi . Merajuk pulak orang tua ni .
Auni hanya diam bersama senyuman sepanjang perjalanan . Malas dia ganggu Zhafran yang sedang memandu , tak pasal salah gurau esok tidur bawah tanah .
Dia sendiri pelik bagaimana Zhafran yang hati konkrit ni boleh terjatuh suka dekat dia . Sedangkan dia , lembut dari konkrit pun masih lagi tak ada perasaan dekat Zhafran .
Mungkin kerana dia comel ? Haha tak . Zhafran tu incredibly handsome kut ! How !? K beria
" Turun lah permaisuri kambing oi . " Zhafran menjeling geram Auni yang senang mengelamun . Sedang fikirkan najis pagi tadi dah flash ke belum kut . Tersengih Zhafran .
" Ya , ya . Saya nak turun lah ni ! Awak ni tak sabar betul . Cuba kalau awak tu ... Bla bla bla " Sambil keluar dari kereta , sempat lagi membebel minah ni . Zhafran buat muka menyampah dah , membebel macam bebel dekat anak je minah ni .
YOU ARE READING
Serious , tak kesah !
RomanceBerkahwin tanpa perasaan cinta , sayang mahupun suka . Namun siapa kata berkahwin tanpa perasaan cinta , sayang dan suka tidak bahagia ? Zhafran dan Auni bahagia , bahagia bergaduh hari-hari . " Pergi mandi . " - Zhafran " Malas . " - Auni " Aku cak...