MAAF MAAF TERPOTONG SIKIT BAHAGIAN BAWAH !!
" Takla , tadi ada lelaki cari bini kau . "
Sepantas kilat , Zhafran menoleh .
" Aku taknak cakap lelebih , nanti tanya isteri kau . Jangan salah sangka dulu , mungkin kawan dia . " Nasihat Zaidin , pendek . Dia bangun dari duduknya dan mula membungkus ikan .
Zhafran juga ikut bangun apabila melihat Zaidin sudah siap bungkus ikan bakar . Wang dihulur dan wang bakinya diambil .
" Mekasih Din , jumpa lagi . "
" Sama-sama . "
Zhafran melangkah ke dalam rumah bersama wajah bengis nya . Who ta hell yang datang cari bini aku ni !?
Wahai readers , sesungguhnya Zhafran ini baran dan cemburu buta orang nya !
Ikan bakar dihidangkan diatas meja dan ditutup dengan tudung bawal crepe . Takla saje je , tudung saji haa . Rice cooker dijeling , nasib baik nasi dah masak ! Boleh tahan lama dia duduk dekat gerai ikan bakar tu
Kemudian langkahnya diatur ke bilik tidur . Katil tempat Auni tidur dituju dan ruang kosong disebelah Auni didudukinya . Dia duduk bersila .
Badannya ditundukkan supaya dapat melihat wajah Auni dengan lebih dekat . Dengan tudungnya yang sudah senget benget , dengkuran yang sedikit kuat . Dia kelihatan sangat comel dimata Zhafran .
Zhafran meletakkan tangannya diatas kepala Auni , kemudian diusap perlahan .
" I'm very lucky to have you and once mine , it's mine forever . " Dahi Auni dikucup dan perlakuan itu mengejutkan Auni .
Auni menggosok matanya , tangannya diluruskan dengan tujuan menggeliat . Nampak saja wajah Zhafran , Auni tersenyum .
" Eheh , morning awak . " Tanpa disengajakan , wajah Zhafran ditolak menggunakan tapak tangannya . Zhafran menepis kasar .
" Morning kepala buntut kau ! Dah nak dekat maghrib ni . Bangun cepat ! " Zhafran bangun dari katil dan berdiri disebelah katil . Matanya tak lepas dari memandang gelagat Auni . Tak lelah dia memuji didalam hati .
Auni mendecitkan lidahnya . Tangannya dihulurkan tanda menyuruh Zhafran menariknya untuk bangun .
" Mengada punya nenek tua . Heeee ! " Tangan Auni ditarik sehingga Auni hampir jatuh dari katil . Mujur saja dia sempat tarik , kalau tak cium dh lantai .
Auni menarik tangannya dari pegangan Zhafran . Pinggang Zhafran dipukul kuat .
" Sengaja kan buat saya nak jatuh pastu pecah kepala pastu mati ! Saja kan ? " Auni menjeling sambil bangun dari katil . Pin tudung nya dibuka sambil kakinya mengorak langkah ke meja soleknya .
Tudungnya dicampak ke dalam bakul kain kotor . Tuala ditepi bilik mandi dicapai dan kemudian dia hilang ditelan bilik mandi .
Zhafran duduk dibirai katil . Keluar keluhan kasar dari bibirnya .
" Siapa lelaki tu ? " Rambutnya dikusutkan . Ini lah jadinya bila dah sayang . Ye , Zhafran dah jatuh sayang bukan lagi suka .
Telefon bimbit Auni diatas katil dikerling . Laju tangannya mencapai telefon bimbit tersebut . Jarinya lincah menekan password Auni .
Aplikasi Whatsapp dibuka , nama yang berada diatas sekali ialah namanya . Tersenyum dia baca nama yang diletak oleh Auni . Sudah ditukar rupanya jadi Suami Paling Gedik . Baru nak sengih-sengih , matanya menangkap nama yang paling dibencinya . Pantas jarinya menekan perbualan itu .
YOU ARE READING
Serious , tak kesah !
RomanceBerkahwin tanpa perasaan cinta , sayang mahupun suka . Namun siapa kata berkahwin tanpa perasaan cinta , sayang dan suka tidak bahagia ? Zhafran dan Auni bahagia , bahagia bergaduh hari-hari . " Pergi mandi . " - Zhafran " Malas . " - Auni " Aku cak...