STK - 9

1.5K 59 2
                                    

" Awak .. Saya penat lah wakk .. So tired , macam jaga lembu dekat padang pasir . " Auni tunduk ke arah aircond dan mengeraskan badannya dihadapan aircond . Sejuk muka dia . Zhafran menjeling .

" Pandai lah kau lembu hidup dekat padang pasir . "

" Eh ada lah ! Kambing gurun tu . "

" Itu kambing sayang ... "

Auni tersengih sambil menggaru kepalanya yang bertudung . Kembang jugak dia dipanggil sayang hehe

Zhafran menghidupkan BMW kesayangannya itu sambil sebelah lagi tangannya memegang telefon bimbitnya .

" Awak .. Dengar tak ? Saya penat lah kerja . Boleh tak saya tak kerja , tapi awak tetap kena kasi duit . "

Zhafran menjeling .

" Banyak cantik kau . Ingat tu pejabat nenek moyang kau ? " Zhafran mula menekan minyak dan keluar dari tempat parking . Auni mendecitkan lidahnya .

" Hee awak ni . Dahlah , taknak saya bercakap dengan awak ni . "

" Eh eh , orang pulak kena . Dia yang ajak orang berborak tadi . " Zhafran tergeleng-geleng . Ada saja lah perempuan ni .

Zhafran memberhentikan keretanya betul-betul dihadapan sebuah kedai makan . Auni mengerling wajah lelaki disebelahnya , memang lah dia ada kata yang dia lapar tadi . Tapi takde lah kebulur sangat sampai baru beberapa meter dari tempat kerja dah berhenti kedai makan .

Auni memandang kedai di hadapannya . Baru hendak mencari akal untuk mengusik Zhafran , matanya menangkap figura seorang lelaki yang amat di ... jamban .

Oh crap . Afaiq Haziq ! Mampus lah

" Awak .. "

Zhafran yang baru sahaja menanggalkan tali pinggang keledarnya menoleh .

" Apahal muka kau macam ayam berak marker ni ? "

Walaupun Zhafran buat lawak babi dia , Auni tak terasa nak gelak walaupun .. yelah ada sikit rasa nak gelak . ok SEBAB ada masalah lagi besar dari lawak babi Zhafran tu . 

" Erm jom makan tempat lain . "

Mula dah Zhafran buat muka tak puas hati dia . Hidung berasap . Tetiba terdengar perut Zhafran memainkan irama lagu Dimatamu nyanyian Sufian Suhaimi . ABS Zhafran juga turut menari mengikut irama lagu itu .

K sumpah tak lawak langsung !

" Why ? I'm hungry ni , jangan sampai aku makan pipi kau tu . " Zhafran sudah memegang pintu kereta .

Ligat otak Auni mencari idea . Pikir-punya-pikir , terkeluar lah mentol pendaflour tepi telinganya .

Lengan Zhafran segera ditarik dan kepalanya laju diletakkan pada bahu Zhafran .

" Saya nak ayam bakar tepi rumah tu . Kalau saya tak dapat , mahu terkeluar segala tahi pusat , telinga , hidung dan tahi mata . So better awak start enjin and start driving home sebelum saya mengamuk macam anjing betina yang-"

Dan tak ada angin tak ada ribut yang ada cuma air , bibir Auni ditampar .

" Suka lah sebut perkataan jahat-jahat ni . Tak elok tau ! "

Auni menarik kembali kepala nya . Wajah tak bersalah Zhafran dipandang .

" Hello ? Awak bercakap dengan cermin ke ? Dont you remember ? You used all those freaking bad words bila bercakap dengan kawan awak tu ? Yang hensem tu . "

*I just donno why Auni must mention about HANDSOME . All of Zhafran's friends handsome-handsome kot !

Zhafran menjeling geram .

Serious , tak kesah ! Where stories live. Discover now