01

11.6K 805 104
                                    

Pagi yg indah pada hujung minggu dgn angin yg sepoi² bahasa berserta burung² berkicauan--

" JEON HYORI!!!!! IREONA!!!!! "

Suara yg selalu mengacau sleeping beauty ku bergemar menyebabkan burung² yg sedang berkicauan terbang lintang pukang.

Aku pon bangun dari katil dan terus turun ke bawah dgn muka yg sgt mamai.

" Waeyo ommanim? " Kataku dgn suara serak basah.

" Nnti pergi market beli barang dapur. " kata omma ku sambil duduk terkangkang di depan tv.

" Hyonie pergi sorang je ke? "

" Tak lh Hyonie pergi dgn oppa kamu. "

Tak hingin aku nk bawak si biskut lemau dgn si emo tu merosakkan suasana je.

" Tak pelh biar Hyonie pergi seorang. " kata ku

" Ok tapi sebelum tu pergi mandi sana bau mcm kandang dwaeji. "

Sampai hati omma kata mcm tu. *pout*.

" Yelah. "

Aku pon naik atas balik dan amik tuala dekat bilik aku dan mandi lerrr.

Selesai je mandi aku pon keluar dari bilik air dan memakai hoodie dgn seluarlah takkanlh aku tak pakai seluar. Aku pon duduk kat depan cermin nk pakai makeup sikit biar tak selekeh sgt.

Siap je semua tu aku cari perfume fav aku baru je nk sembur kat baju aku. Tetibe baru aku perasan yg perfume tu dh habis. Dh kene beli perfume baru nasib aku ade simpan sikit duit kat dlm beg dompet aku tu.

Selesai je aku terus turun bawah.

" Hyonie ni list brg dapur yg kamu kene beli dan ni duitnya klau ade baki bagi balik. "

" Ok. " Aku pon amik duit dgn list tu dan masukkan kedalam beg dompet aku. Klau aku letak kat kocek seluar takut tercicir lak dah menyusahkan aku nk cari ni.

" Ok Hyonie pergi dulu annyeong. "

Aku pon pergi ke market dgn berjalan kaki. Nasib aku pakai kasut converse klau pakai selipar mesti balik rumah kaki aku lenguh gile nk mati.












Other situation.

[ Taehyung ]

Aku yg tgh syok² layan kartoon didi and friends diganggu oleh dongsaengku , Kim Taera.

" Oppa omma suruh oppa belikan brg dapur. "

" Knp oppa lak yg kene beli patutnya Taera lh yg pergi. " kata ku sbb tak puas hati asyik² aku je yg disuruh taulh yg aku ni anak sulung.

" Omma tak kasik Taera pergi sbb dia kata Taera masih budak² lagi. " katanya.

" Sedar pon diri tu budak lagi. " kata ku.

" Eleh oppa tak payah ckp orglh klau diri pon mcm budak² tak padan dgn umur. " kata dia.

" Ish!! Yelah mane list nk beli brg tu dgn duitnya ? "

" Ni hah. Hah oppa jgn lupa belikan perfume utk Taera pleaseu. "

" Tak nk. Belilh sendiri. "

" Klau oppa tak belikan Taera bagitau Hyori pasal rahsia oppa yg oppa sebenarnya s-"

" Yela² nnti oppa belikan. "
" Gomawo oppa belikan perfume yg selalu Taera pakai tau. "

" Yela. "

Dia pon berlalu dari pandangan mataku. Aku pon amik topi dan hoodie warna hitam. Dan keluar dari rumah utk pergi ke market.










Di Market

[ Hyori ]

Semua barang dh jumpa cuma tinggal perfume aku je lagi.

Aku pon pergi ke arah tempat makeup atau diberi nama oleh aku tempat perempuan. Aku tahu nama tu teruk ok.

Sampai je kat bahagian tu aku pergi ke tenpat perfume² ditempatkan.

Aku pon menolak trolley yg setia pada pegangan(?) Ku utk ke sana.

Aku tgk cuma tinggal satu je perfume tu aku cepat² amik perfume tu. Belum sampat nk letak kat trolley tiba²-

" Jgn letak perfume tu dlm tu!!" Kata seorang namja yg familiar pada pandangan ku.

" Knplk takleh letak dlm ni ?" Tanya ku.

" Sbb aku dh chop dulu perfume tu sebelum kau. " katanya.

" Kau ingat ni zaman budak² ke main chop². Tak de² aku yg sampai dulu jadi perfume ni aku punya. " kata ku untuk mempertahankan minyak wangi ni.

" Mane boleh perfume tu kau punya. " dia menghentak hentakkan kakinya ke lantai. Ceh kau ingat kau ni budak kecik ke ape.

" Sorry but aku sampai dulu so this is mineu. " kata ku dan hendak meletakkan nya kedlm trolley tu.

Namja tu menghalang tgnku utk meletakkannya kedlm trolley. Duh apa masalah dia ni.

" Apa pegang² ni! Lepaslh! " kataku dgn nada menjerit sedikit.

" Aku takkan lepaskan tgn kau selagi kau tak bagi perfume tu kat aku. "

" Knp kau harok sgt dgn perfume ni. Perfume namja berlambak kat sana kot. Seboleh² nk perfume yeoja. " kata ku.

" Ahhh!! Takde ni aku PUNYA!! " namja tu pon rampas perfume tu tapi malang teramat bila perfume tu terlepas dari tgn dia sbb tgn dia licin kot.






PRENGG!!!! (Bunyi kaca pecah)













Aku terkaget bila ternampak perfume tu jatuh dan pecah. Dari jauh aku nampak ade sorang pekerja market ni dtg ke arah kitaorg.

Aku pandang namja kat dpn ni. Reaksinya sama mcm aku.








Hari ni nasib aku malang.














Skip--





Aku dgn si namja 4D ni pon keluar dari market tu. Tak pasal² kene bayar ganti rugi sbb NAMJA TAK GUNA NI LAH!

" Di sebabkan kau duit aku melayang sbb ganti rugi kau tau tak! " kataku sbb tak puas hati.

" Kau tak pyh sembang lebih eh. Ganti rugi tu semua aku yg bayarkan dan kau tak keluarkan sesen pon dari beg dompet kau tu! Apahal lak duit kau melayang. " bals namja tu.

Ok baru aku perasan yg dia tolong bayarkan ganti rugi tu. Akibat geram sgt dgn dia ni aku pon blah malas nk tgk muka dia ni. Klau bleh nk je aku buat dia jadi punching bag bleh aku hari² tumbuk dia.







[ Taehyung ]

Aku just tgk je kelibat yeoja kesayangan aku makin menjauh dari aku.

Aku tolong bayarkan dia ganti rugi pon sbb aku sedar yg tu salah aku sbb terdesak sgt.

Aku jadi kasar kat dia pon sbb nk dekat dgn dia lagi klau aku jadi namja yg acah baik aku tak dpt dekat dgn dia T^T .

Mula² pon aku nk acah jadi gentleman tapi entah kenapa aku tak bleh jadi mcm tu sbb watak gentleman tu bukan diri aku.

Aku pon cari market lain nk beli barang dapur. Dh lh aku tak sempat beli brg dapur pastu satu²nya perfume yg adik aku pakai cuma kat sini je mane ade kat tempat lain.

Terpaksalh aku tipu adik aku ni. Aku tak pernah takut bila nk tipu dia tapi aku jadi takut pon sbb dia ugut aku dgn rahsia tu. Erghh!!! Stress btol lah.








Tbc

Vote ✔
Comment ✔
Silent reader ❌


Perfume ✿ K.t.hWhere stories live. Discover now