02

6.3K 628 95
                                    

[ Hyori ]

Aku pon keluar dari market yg lagi satu tapi jauh sikit dari rumah aku.

Terpaksalh exercise mase balik ni.

Tgh sibuk jalan dgn tgn aku yg penuh dgn plastik brg dapur ni tetibe telefon aku berbunyi.

Aku pon duduk dekat bangku yg mmg ade kat situ dan letak brg brg tu kat atas bangku tu. Aku pon selukkan tgnku ke dlm poket seluar dan menjawab panggilan tu.

" Yeobuseoyo . "

" Hyonie kat
mane? "

Aku tgk panggilan tu dari siapa. Oppa aku rupannya. Pengacau semula jadi betullah dia ni.

" Hyonie otw nk
balik dari market.
Waeyo? "

" Takde pape
sajale tanya. "


" Cepatlah setan -_-
nape call aku. "

" Tolong
bleh tak? "


" Tolong ape? "

" Tolong belikan
aku chocolate. "


" Bleh. Tapi
kene bayar balik. "

" Yelah. Annyeong"


" Annyeong. "

Aku pon menamatkan panggilan tu dan berpatah balik ke market tadi.










[ Market ]

Aku pon amik chocolate Snickers(?) yg ade kat sebelah kaunter tu dan membayarnya.

Selesai je aku buat pembayaran aku rase mcm ade org tinggi kat belakang aku. Tunggu giliran nk bayar lah tu.

Tetibe aku rase mcm rambut aku kene tarik. Aku pon toleh ke belakang. Ish mamat alien ni pengacau semula jadi betullah.

Aku pon balas balik dgn menghempuk kepalanya dgn beg dompet aku tu. Padan muka kau.

Habis je tu, Aku terus blah klau tak nnti jadi parah gaduh aku dgn dia tu. Tanpa aku sedar dia mcm ade ckp sesuatu.

" Takpe kali ni aku bagi kau menang tapi lepas ni takkan. "

Skip--

Aku pon dh sampai ke rumah dan aku mcm perasan rumah kosong dpn yg berhadapan dgn rumah aku tu mcm dah ade kotak² yg mungkin dalamnya ade brg. Takpe nnti aku tanya omma pasal ni. Aku pon masuk ke dlm rumah.

" HYONIE DH BALIK!! "

" JGN JERITLAH!!!! "

Eleh suruh jgn jerit dia jerit boleh plak. Arnab yg duduk kat ruang tamu tu aku tenung je.

" Chocolate aku mane? "

" Nah. "

Aku just baling je chocolate tu kat dia lantaklah chocolate tu tak kene dia ke ape ke senah don't care.

E-eh jap mane dtgnya senah ni semak hidup aku je dgn si alien tu lagi. Jap buat ape aku nk ingat pasal dia dh lah tarik rambut aku yg fab ni T^T.

Aku pon pergi ke dapur dan bagi brg ni semua kat omma dgn duit baliknya sekali.

" Omma Hyonie nk tanya. "

" Tanyalh. "

" Rumah yg kat dpn rumah kita ni dh ade org duduk ke? "

Perfume ✿ K.t.hWhere stories live. Discover now