0.1

9.7K 297 5
                                    

J A N U A R I

Naufal mengambil Munirah sebagai pekerja baru pada bulan Disember, tetapi jawatannya disandang pada bulan Januari. Kak Jan sudahpun melahirkan anak keduanya. Bayi perempuan.

Hari pertama bekerja, Munirah diajar sedikit sebanyak oleh Danial, abang Naufal. Danial punyai sedikit perasaan terhadap Munirah kerana lembutnya tutur kata serta dia sangat menjaga hubungannya dengan orang sekeliling.

Akan tetapi, Danial sudah punya tunang, Cik Walia. Salah seorang ahli tertinggi dalam syarikat tersebut. Danial hanya mampu meminati Munirah dari jauh sahaja.

Beberapa hari Munirah bekerja tanpa bos nya. Naufal diterbangkan ke Eropah buat beberapa hari tersebut, kemudian dia mengambil cuti selama dua hari.

"Kak Jan, make me as usual !",

"Um, maaf encik... Tapi, Kak Jan dah cuti bersalin... Remember me ?",

"Oh, yeah... The new girl... It's okay...",

Sejak dari hari itu, Munirah mengenali setiap sisi peribadi dan kesukaan atau apa saja yang tidak disukai oleh Naufal.

About Mr. Naufal

1. Dia duduk dekat AU sejak kecil, so bila dah besar, dia tak fasih bahasa Melayu sangat. Dia balik Malaysia masa umur dia 15.

2. Dia suka minta buat coffee. Black coffee is his favorite.

3. Dia tak suka orang masuk pejabat dia waktu dia tengah buat kerja.

4. Every tengahari dia akan balik rumah untuk makan tengahari dengan family.

5. Dia akan cuti setiap hari jumaat.

6. Favorite restaurant dia adalah Secret Recipe, tapi favorite food dia adalah sushi.

7. Dia suka cheesecake and pastry macam aku !

8. He's an instafamous.

---

Begitu juga, tidak ketinggalan Naufal, seorang yang sangat teliti dalam menilai seseorang. Naufal cuba mengenali pekerja barunya, lebih-lebih lagi Munirah adalah pembantu peribadinya.

About Miss Munirah

1. She liked her coffee strong

2. She always wear clothes that are too big for her

3. She never eat lunch outside, she always bring her own lunch box

4. She wears flats to work and sneakers to home

5. She love chocolate but yet she hates red velvet the most.

6. She hates when I call her "Nira"

7. Her ringtone frequently changes from The 1975 to 5SOS to Rixton and more.

8. Her fav food is "masakan umi!"

9. She dislike it whenever I tricked her to take photos with me when I'm actually taking videos.

Personal AssistantWhere stories live. Discover now