J U L A I
"What ? Dia tak datang lagi ?! He's always like this !", dengus Danial.
"Eh, tak... Selalunya dia datang awal Encik Danial. Dia ada urusan kot.. sebab tu dia datang lambat sikit...", teragak-agak Munirah ingin menjawab soalan Danial.
"Y'all right ! He went out early an hour than me today ! This is so weird. Call him now !", tegas Danial. Munirah hanya mengangguk.
---
M : Hello ? Naufal ! Where are you ?!
N : Hello, saya ada urusan lah sekarang !! Call me back okay ?
M : Hey, hey, hey ! Mr. Danial is in the office today and he's seeking for you !
N : What the heck ?! Why in the w- you know what, I'm on my way.---
Setelah hampir setengah jam, Naufal muncul di pejabat. Danial terus memanggilnya masuk, keadaan sedikit tegang apabila Danial dan Naufal saling meninggi suara. Usai hal mereka adik-beradik, Naufal keluar dengan muka merah padam.
Pada petang tersebut, Munirah cuba menegur Naufal,
"Assalamualaikum...", perlahan suara Munirah.
"Yeah, yeah..", jawab Naufal.
"Um, what happened ?", tanya Munirah sambil mengambil tempat duduk dihadapan meja Naufal.
"Ugh, nothing lahhh", jawab Naufal malas.
"Okay... So, kenapa awak masuk lambat pagi ni ?", tanya Munirah lagi.
"Now what, huh ?! Danial dah suruh awak jadi spy ke ?! Okay, fine ! Saya cakap terus terang, saya contact that girl from Starbucks for half year now and she just misses me this morning. So, saya pergi jumpa dia, PUAS HATI ?!", tengking Naufal membuatkan Munirah terkejut.
"Eh, kenapa dengan awak ni ? Saya cuma tanya benda biasa je kot ? And, Encik Danial tak pernah suruh buat perkara macam tu ! I'm willingly to ask you that cuz I'm worried okay ?!",
"Ya lah tu ! Sukahati saya lah, saya nak buat apa pun ! Lagi apa awak nak tahu huh ?! Valentines day ?! Saya sambut je Valentines Day tu dengan dia ! Oh, hadiah yang saya dapat ? Saya buang sebab saya tak nak dia jealous ! And for your information, her name is Fyra !", tengking Naufal lagi.
"I dont even care what her name was at the first place and I cant believe what you just have said !",
"Oh believe me, Munirah", sinis nada Naufal.
"Pfft, so you're doing all that for nothing huh ?",
"I did all that for Fyra !",
"Pfft, okay... So lepas ni jangan sembah Tuhan, carilah Fyra. Dia lagi agung. Plus, kalau awak tipu diri sendiri, takkan ke mana pun ! Saya tak rugi satu sen pun ! Awak yang rugi, rugi pahala !",
Dengan itu, Munirah keluar terus dari bilik Naufal dan pulang ke rumah.
.
.
.
.
///long chapter comin y'all !
YOU ARE READING
Personal Assistant
RomanceSentiasanya cinta tanpa diduga. Kisah ini menemukan Syed Naufal Bin Tan Sri Syed Akram dengan Munirah Binti Nazri, dari hari ke hari, bulan ke bulan, mereka mencipta memori. Sehinggalah mereka sedar, bahawa ada sesuatu yang tertinggal dalam hati ma...