Hoofdstuk 3

435 25 3
                                    

Hij kijkt me aan met een sympathieke blik en staat op. ''Ik probeer je alleen maar te helpen, Bethany.'' 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hij heeft me vanacht zo bij mijn pols beetgepakt en mee gesleurd. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. "Laat me gewoon alleen, Niall," zeg ik met een zucht. "Het was de alcohol, echt waar." Zijn toon klinkt wanhopig. "Wat begrijp je niet van laat. me. alleen," zeg ik terwijl boos op mijn lip bijt. "Bethany..-." Ik wijs naar de deur en Niall loopt mijn kamer uit. Ik stap uit bed en doe de deur achter hem dicht. Ik hoor nog meer gerommel en het beeld van mijn zus die dood, verbrand op de grond ligt blijft in mijn gedachten. Ik schreeuw in mijn kussen. Kon het beeld maar verdwijnen. Anders was ik hier nu met Chloe geweest. Ik begin weer te huilen. Zal de pijn ooit weggaan? Probeer nou gewoon te slapen, Bethany. Zeg ik tegen mezelf. Ik krul me op tot een bal en pak een kussen beet. Niet veel later val ik in slaap. 

"Bethany! Wakker worden," roept iemand in mijn gezicht. "Wie ben jij?" vraag ik chagarijnig. "Niall," antwoord hij terwijl hij zijn wenkbrauwen fronst. "O, ik was het even vergeten," zeg ik kortaf. Er komt fel zonlicht door mijn ramen. Ik kruip weer onder mijn dekbed. "Waarom heb je me wakker gemaakt?," snauw ik naar hem. Niall zucht en rolt zijn ogen. "Je wou vandaag winkelen." Helemaal niet meer aan gedacht. Dom, dom, dom. Galmt het in mijn hoofd. "Bedankt, voor het wakker maken." "Geen probleem," reageert Niall met een glimlach. Ik loop naar de kast. Die niet zo vol zit met kleding. Ik pak maar een van mijn andere spijkerbroeken eruit met een t-shirt. Ik kreeg de goedkoopste kleding. Mijn ouders vonden het toch niet belangrijk hoe ik eruit zag. Ik moest toch alleen maar schoonmaken. Ik kijk op de klok die in deze slaapkamer hangt. "Het is al 11 uur," zeg ik in paniek. Ik wilde met de bus van 10 uur. "Ik kan je brengen," zegt Niall terwijl hij zijn schouders ophaalt. Ik denk na over zijn aanbod. Het kost mij geen geld en het scheelt mij weer een stuk lopen. "Oké," zeg ik terwijl ik zoek naar mijn tas.Niall kijkt me verbaasd aan. Alsof hij mijn antwoord niet had verwacht. "Zeg het maar als je klaar bent," zegt Niall en hij loopt mijn kamer uit. 

Waar is mijn tas nou gebleven? Goed nadenken, waar heb je de tas voor het laatst gezien. In de kast. Ik loop naar de kast maar daar zie ik geen rode tas. "Nee hé, waarom nu," ik haal een hand door mijn haar en kijk gefrustreerd nog een keer onder mijn bed. Ook niet. Niall komt mijn kamer weer binnen gelopen. "Kun je het vinden?" vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en begin in paniek te raken. Daar zat al mijn geld in. "Ik betaal wel," zegt Niall. "Nee, ik wil van mijn eigen geld kleding kopen," zeg ik terwijl ik mijn koffer ondersteboven kieper. "Ja!" schreeuw ik blij. "Gevonden?" vraagt Niall. Ik knik grijnzend. "Mooi, dan kunnen we gaan," zegt Niall terwijl hij alvast wegloopt. Ik koop ook gelijk een telefoon.

"We zijn er bijna," zegt Niall. Hij klinkt opgelucht. Ik heb de hele heenreis gezwegen. "Oké." Vanbinnen ben ik enthousiast maar dat laat ik niet zien. Ik heb een gewone neutrale blik. "Waar wil je als eerst heen?" vraagt Niall.  "Forever 21," beantwoord ik zijn vraag.

"Pas dit aan." "Geen denken aan. Ik ben niet een één of andere bimbo," zeg ik terwijl ik met afschuw naar het veelste korte zwarte jurkje kijk. "Zou je deze wel willen aanpassen?" vraagt Niall hij houdt een een blauwe crop top omhoog met een highwasted skinny jeans. "Ja, dat is beter," zeg ik knikkend.

"Het staat je goed," zegt Niall met een knipoog. "Dankje?" het kwam er meer uit als een vraag. "Niall? Wat doe jij hier?" ik zie een brunnete met een strake paardenstaart in naar Niall kijken. "Ik help Bethany," antwoord hij simpel. "Wie is Bethany?" Niall wijst naar mij. "Ik ben Eleanor," ze steekt haar hand uit. "Bethany," ik glimlach naar haar. "Dit wat je nu aan hebt staat je echt geweldig," zegt Eleanor met een glimlach. "Bedankt," zeg ik blozend. "Hebben jullie iets samen?" Niall schudt snel nee. Ik voel mijn wangen rood worden. Ik vind hem niet leuk, toch?

Stuck (Dutch, Niall Horan fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu