Tonynak volt egy majdnem 100%-os tippje arra, hogy merre rejtegetheti a SHIELD a jogart. Banner azonnal közölte, hogy ő ebből ki akar maradni, viszont egyedül nem mehettem be. Tony pedig nem törhetett be Vasemberként a SHIELD-hez, az nyílt konfliktust szült volna.
- Beszélnünk kellene Furyval - vetette fel Steve - Ilyen indokkal...
- Ugyan már, Rogers! - csattant fel Tony türelmetlenül - Csak annyit érnénk el, hogy még jobban megerősítenék a jogar védelmét. A SHIELD nem tárgyal a fegyvereiről.
Steve felállt, karba tett kézzel az ablakhoz sétált, hosszan kibámult rajta.
- Jól van - sóhajtotta visszafordulva - De nem hozunk ki semmit.
Komolyan rám nézett, majd Starkra.
- Nem - rázta meg a fejét röviden ő - Csak a kis mocskot hatástalanítjátok Evy nyakában a jogarral.
Steve bólintott egyet.
- Mi a terv?
Még korábban, a new yorki incidens környékén Jarvis feltörte a SHIELD rendszerét, hogy kiderítse, mit rejtegetnek a frissen összeállt Bosszúállók elől. Ennek köszönhetően "járulékos következményként" alaprajzok, térképek, beosztások is átkerültek a Stark szerverekre. Ez bizony jól jött a mostani akciónkhoz is.
- Itt... - bökött a kivetített alaprajz egy pontjára Stark - ...van egy vészkijárat. Kívülről nem lehet kinyitni, viszont ha szimulálunk egy bombariadót, akkor itt fog távozni úgy 30-50 ügynök.
- Tehát nyitva lesz - biccentett Steve.
- Hahó... Senkit nem zavar a tény, hogy 30-50 SHIELD ügynök fog kijönni rajta? - pislogtam rájuk értetlenül - Mit kezdjünk velük?
- Elvonom a figyelmüket - mondta erre titokzatos mosollyal Stark.
- Jó, ezt nem is akarom tudni - ráztam meg a fejem felemelt kézzel.
- A lényeg - emelte meg a hangját jelentőségteljesen - Hogy be tudjatok surranni. Pont az a részleg lesz kiürítve, ami nekünk kell. Valószínűleg még maguk az ügynökök sem tudják, hogy mit őriznek, ezért gyenge védelemre számítok...
***
Semmi nem lehetett rajtunk, amiről felismerhetőek voltunk, ezért terepszínű kabátot és nadrágot viseltem a tűzálló ruhám fölött. Fekete, a kézfejen és az ujjakon karbon protektoros motoros bőrkesztyűt vettem fel. Ez adott némi pluszt az ütéseimhez, ha már sem a Starktól kapott kesztyűm, sem a Büntető nem jöhetett velem. A fekete maszk is kényszerű kényelmetlenség volt. A hatás kedvéért töltetlen fegyvereket is vittünk magunkkal.
Stark elterelése néhány "eltévedt" Vasember páncél volt. Épp elég ahhoz, hogy zavarodást keltsen a kinti ügynökök körében, mi pedig besurranjunk az épületbe. Odabent minden fény pirosban fürdött, világos jelét adva az aktív bombariadónak.
Amikor lépteket hallottunk, valamelyik keresztfolyosó falának simulva vártuk ki, hogy elmenjenek. Nem akartunk senkit sem bántani.
A páncélajtóhoz érve felcsatlakoztattam a Starktól kapott eszközt a kódpanelre, és nemsokára már jött is a zöld jelzés. Az ajtó feltárult. Gyorsan besiettünk, és kutatón körbepillantottam.
- Alice Szemnek, valami ötlet? - súgtam, mire jött is a válasz a fülembe:
- Menjetek tovább egyenesen, majd rögtön jobbra. Kell ott legyen egy másik ajtó.
- Vettem - mondtam, majd Steve-re néztem, aki bólintott.
Az elénk kerülő retinaszkenner láttán leolvadt a mosolyom a maszk alatt.