Wie is Jezus?

39 4 0
                                    


Jezus is de Zoon van God. God zond hem naar de aarde, de Mensenzoon. Hij werd niet gezonden als een koning vol van pracht en praal en een kroon, maar als iemand die er zal zijn voor de armen, de zieken en de zwakken, voor iedereen. Ze hebben het niet makkelijk. Niemand heeft het makkelijk op aarde. De verre voorouders van Jezus waren geen 'perfecte' mensen. Hij kwam in een aardse familie. Jezus kwam voor iedereen. Hij was gelijk aan ons als mensen, het enige verschil was dat Hij zonder zonde is. In de bijbel zegt Jezus een aantal keer: Ik ben... en daarna volgt er een zin. In het bijbelboek Johannes komt dat 7 keer voor. Het getal 7 is het getal van de volmaaktheid, in de bijbel. Jezus zegt bijvoorbeeld: Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt, zal hij gered worden. Jezus, Gods zoon, is naar de aarde gekomen, hij is gestorven aan het kruis voor al onze zonden. Alle fouten dingen die wij deden en nog steeds doen. Wij konden zelf de schuld niet dragen, dat heeft Jezus voor ons gedaan. Hij heeft zich opgeofferd als zondebok, hij heeft geleden. Voor jou. Voor mij. Maar hij is ook weer opgestaan! Na drie dagen is Hij opgestaan uit de dood, Jezus leeft! '

 Jezus is de deur. En wie bij Hem binnen gaat zal gered worden. Hij is de Weg, de Waarheid, en het Leven.

Hope To Live ForWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu