Ik loop op een pad langs de rivier. Ik ken het pad al heel mijn leven. Ze hebben nu alleen wat bomen weggehaald, maar het pad is hetzelfde. Ik weet elk hoekje en toch verwonder ik me telkens weer over het mooie groene gras en de bloemen in de zomer. Maar ook in de winter zijn er super mooie plekjes, met de dauw op de bladeren, mooie spinnenwebben en wat dacht je van de sneeuw...? Heel vaak moest ik met mijn ouders mee met wandelen en vond ik dat echt vervelend en saai. Nu is daar eigenlijk wel verandering in gekomen! Ik vind het nu heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Om naar Gods schepping te kijken en me te verwonderen. Dan leer ik telkens weer: 'Wauw!'
Misschien ken je het oude lied 'How Great Thou Art' wel..? Het lied is een oude Engelse hymne en wordt al lang gezongen in allerlei kerken op de wereld. De tekst gaat als volgt:
Oh Lord my God, when I in awesome wonder consider all the worlds, thy hands have made. I see the stars. I hear the rolling thunder. Thy power throughout the universe displayed.
(Oh Heer mijn God, wanneer ik in verwondering, de wereld zie die U hebt voortgebracht. Het sterrenlicht, het rollen van de donder, heel dit heelal, dat vol is van uw kracht.)
Then sings my soul. My Savior, God, to Thee. How great thou art. How great thou art. Then sings my soul. My Savior, God, to Thee. How great Thou art. How great Thou art
(Dan zingt mijn ziel
tot U, o Heer mijn God:
hoe groot zijt Gij,
hoe groot zijt Gij! )Ik heb de Engelse tekst dikgedrukt en daaronder staat de Nederlandse versie van het lied, namelijk opwekking 407. De vertaling is niet exact wat er in het Engels staat, maar dan snap je wel waar het over gaat. :)
Het lied heeft nog meer coupletten, maar in het eerste hier, gaat het om verwondering over Gods schepping. De schrijver van het lied zegt: WAUW! en ook wij als we het zingen zeggen: WAUW!
Die verwondering vindt plaats, en dat maakt je ziel blij. :) Dat komt eigenlijk naar voren in het lied. Gods prachtige creatie. (Het 2e couplet gaat over Jezus, by the way, daar word je natuurlijk ook blij van)
Ik vind het zo mooi dat er staat: 'THEN SINGS MY SOUL'. Bij het woord ziel moet ik altijd denken aan je allerbinnenste, je ik, je wezen. Prachtig!
Ik heb 2 liedjes om met jullie te delen. Resonate Church heeft een hele gave akoestische versie van het lied gemaakt:
Verder heeft Hillsong ook een ontzettend gaaf nummer geschreven, dat eigenlijk precies over hetzelfde onderwerp gaat. Namelijk het lied: Behold. De zin: THEN SINGS MY SOUL, komt er ook in voor! (Ik zal dit liedje binnenkort nog apart bespreken in mijn boek SONGS) [to behold = aanschouwen]
Ik wens jullie een fijne week én ik hoop dat dit jullie mag inspireren!
Vragen, op- of aanmerkingen zijn altijd welkom. Voel je vooral niet bezwaard! :)
LET LOVE RULE <3
~HopeToLiveFor
JE LEEST
Hope To Live For
Non-FictionZoek jij naar hoop? Zoek jij naar liefde? Zoek jij naar een vriend die altijd trouw is? Zoek jij naar vergeving van dat stomme verleden? Zoek jij altijd al naar dingen, maar vind je nooit iets wat je écht tegemoet komt? Zoek je troost? Zoek je houva...