10.000 redenen tot dankbaarheid

13 4 0
                                    

Misschien ken je het liedje wel '10.000 reasons' van Matt Redman, een christelijke aanbiddingsleider. Een aanbiddingsleider is iemand die zingt met de mensen in een kerk of bijeenkomst, een moment van aanbidding tot God. Iemand die het dus leidt en zingt zodat de mensen meezingen. De aanbiddingsleider aanbidt samen met de mensen God. Tot zover de uitleg van het woord. Het liedje is ook vertaald in het Nederlands, als 10.000 redenen. 

De liedtekst: 

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

De liedtekst

De zon komt op, maakt de morgen
wakker; mijn dag begint met een lied voor U.
Heer, wat er ook gebeurt
en wat mij mag overkomen,
laat mij nog zingen als de avond valt.

-Refrein-
Loof de Heer, o mijn ziel.
O mijn ziel, prijs nu zijn heilige Naam.
Met meer passie dan ooit;
o mijn ziel, verheerlijk zijn heilige Naam.

Heer, vol geduld toont U ons Uw liefde.
Uw Naam is groot en Uw hart is zacht.
Van al Uw goedheid wil ik blijven zingen;
tienduizend redenen tot dankbaarheid.

-Refrein-

En op die dag, als mijn kracht
vermindert, mijn adem stokt en mijn einde komt,
zal toch mijn ziel Uw loflied blijven zingen;
tienduizend jaar en tot in eeuwigheid.

-Refrein 2x-

Verheerlijk zijn heilige naam.
Verheerlijk zijn heilige naam.

Als je gaat ontdekken wat God ons elke dag geeft, dan zul je een heleboel redenen voor dankbaarheid ontdekken. God geeft ons zoveel om ons heen. De natuur, de mensen, momenten: kleine dingen en grote dingen. Wanneer het goed gaat in je leven, zal het misschien makkelijker zijn om die momenten te ontdekken. Als het moeilijker gaat, kan het zo zijn dat het positieve niet meer ziet. Ik heb hier ervaring mee. Op het moment is mijn situatie niet altijd fijn. Toch leert God mij de momenten en dingen om me heen zien die mij dankbaar maken. Een klein lieveheersbeestje op mijn hand, een heerlijk glas drinken, een knuffel van iemand in de kerk, een lied, een plaatje, lachen met elkaar. God is zo goed! Vanochtend ging de preek in de kerk over '10.000 redenen tot dankbaarheid', dat was erg mooi. Toch is het leven niet altijd mooi. Soms kun je bijna niet meer focussen op de dingen om dankbaar voor te zijn. Die 10.000 redenen kunnen dan wel erg overweldigend lijken. Vragen als: Ziet God mij wel? Waar is God? En andere waarom-vragen kunnen opspelen. Maar er is een gerusstelling. Er is altijd 1 reden tot dankbaarheid. Huh, wat dan? Dat is dat God er is. God stelt zich in de bijbel voor met een naam: Ik ben die ik ben, Ik zal er zijn. Hoe mooi is dat...Zelfs als het minder gaat, mogen we daarvoor dankbaar, God is ons houvast. God is onze hoop. We mogen Zijn naam aanroepen en prijzen, want God laat ons nooit alleen! 


Hope To Live ForWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu