Toen ik op vakantie ging, heb ik mijn koffer ingepakt. Kleding, toiletspullen, boeken, spelletjes, maar ook een warme deken en eten en drinken om de heenreis mee te doen. Mijn familie nam natuurlijk ook dingen mee, maar ik moest ook zelf nadenken wat ik meenam, want stel je vergeet je tandenborstel..Dat is niet erg handig! Ik heb daar namelijk ervaring mee.
Als je op reis gaat, neem je spullen mee in je koffer. Je denkt na wat je nodig hebt, en zorgt dat dat allemaal in je koffer en tas past. Onderweg koop je een souvenir. En je neemt niet alleen tastbare dingen mee onderweg tijdens je reis. Je camera vult zich met zomerse vakantiekiekjes, je hoofd vult zich met herinneringen en momenten die je niet wilt vergeten, omdat ze erg fijn of avontuurlijk waren. Je koopt een souvernirtje en stuurt kaarten naar dierbare mensen om te delen wat je hebt beleefd op de plek die je bent.
Je bent dus op tastbare en niet-tastbare manier bepakt en bezakt, dat hoort bij vakantie.
Bepakt en bezakt kun je ook zijn in je leven. Misschien heb je mensen wel eens horen zeggen: Iedereen heeft een rugzak. Ieder heeft eigen bagage. En ik ben het daar eigenlijk heel erg mee eens. Op de reis van jouw leven maak je dingen mee, je beleeft momenten, ups en downs, blije momenten en verdrietige tijden. Je bewaart spullen of herinneringen, letterlijk en figuurlijk.
Jouw rugzak is gevuld met emoties, ervaringen, meningen, visies en herinneringen. Jouw rugzak is uniek, het is wat jij hebt meegenomen. Maar soms is jouw rugzak misschien wel erg zwaar. Is het een last om hem zo ver mee te tillen. Misschien zitten er maskers in, of heel veel zakdoeken omdat je veel gehuild hebt, misschien sleep je nare veroordelingen mee, nare woorden of een schuldgevoel. Je rugzak blijf je houden, maar soms wordt hij te zwaar. Dan mag je hem legen, bij God. Hij bevrijdt jou van alle pijn en lijden, Jezus is naar de aarde gekomen om jou weer het leven te geven in alle volheid. Zo staat dat ook in de Bijbel in Johannes 10:10. ' Een dief komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik (Jezus) ben gekomen om hun (de mensen) het leven te geven in al zijn volheid.
Door wie je ook gepest bent, veroordeeld bent, gekwetst bent, bij God is je thuis. God veroordeelt jou niet. God is vol liefde en door Jezus' offer aan het kruis kunnen wij vrij tot Hem komen. In Romeien 8:1 staat dat: 'Dus wie in Jezus Christus zijn, worden niet meer veroordeeld.'
Je bent een vrij en verlost mens! Laat de negativiteit uit je rugzak, die heb je niet meer nodig..ook niet als je op vakantie gaat.
~HopeToLiveFor
JE LEEST
Hope To Live For
Non-FictionZoek jij naar hoop? Zoek jij naar liefde? Zoek jij naar een vriend die altijd trouw is? Zoek jij naar vergeving van dat stomme verleden? Zoek jij altijd al naar dingen, maar vind je nooit iets wat je écht tegemoet komt? Zoek je troost? Zoek je houva...