Allereerst wil ik even vertellen waar ik in geloof. Ik geloof in God de Vader, in Jezus Christus Zijn zoon, die gestorven is aan het kruis voor mijn zonden en ik geloof in de Heilige Geest die ons leven geeft.
Als ik tegenwoordig praat over naar de kerk gaan. Worden er meestal de zelfde vragen gesteld: Moet je dan een rokje aan? Mag je dan wel drinken? Moet je dan verplicht dit en dat? Mag je dan wel televisie kijken?
Die vragen wil ik even uit de weg helpen. In mijn kerk hoef je geen rokje aan, dat voegt namelijk zoals ik het geloof, niets toe aan hoe goed je bent ofzo. Voor God is iedereen gelijk.
Drinken wordt vaak verbonden aan dronkenschap en radicale jongeren die brutaal tegen hun ouders ingaan en nog meer dat soort dingen. Maar als christen moet je toch wel goed leven?
De bijbel vertelt dat dronken worden niet slim is. Maar wist je dat er in de bijbel juist ook heel veel over alcohol drinken staat? Een lekkere wijn? En wat misschien nog het meest bizarre is, is dat Jezus als 1e wonder dat Hij deed op aarde, water in wijn veranderde. Hoe bijzonder!
Als ik 18 ben, mag ik dus best drinken al ben ik van mening dat je wel bewust moet drinken.
Als christen ben je niet verplicht je aan strenge regels te houden, omdat God je anders zal straffen en omdat Hij dan boos wordt. Als mensen hebben wij vanaf het begin de verkeerde keus gemaakt, Adam en Eva vielen in de zonde. Ze zouden daardoor sterven en daarmee alle andere mensen. God bedacht een reddingsplan: in plaats van de mensen die moesten sterven liet Hij zijn énige zoon Jezus sterven. Zodat wij niet meer sterven. Als we in Jezus geloven is de dood slechts een gordijn waarachter eeuwig leven ligt! God heeft wel de tien geboden gegeven om alles goed te laten verlopen. De samenvatting is: Heb de Here lief met je hart ziel en verstand en je naaste als jezelf. Het is onmogelijk om de wet te kunnen navolgen zonder fouten. God vergeeft ons keer op keer en er zijn nieuwe kansen elke dag opnieuw. Als christen leef je niet onder de last van regels maar in vrijheid en je je verheugend over de toekomst. Er is redding voor wie in Jezus geloven.
En wat die televisie betreft. Ja. Ik kijk gewoon televisie.Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn. X
JE LEEST
Hope To Live For
Non-FictionZoek jij naar hoop? Zoek jij naar liefde? Zoek jij naar een vriend die altijd trouw is? Zoek jij naar vergeving van dat stomme verleden? Zoek jij altijd al naar dingen, maar vind je nooit iets wat je écht tegemoet komt? Zoek je troost? Zoek je houva...