AID | 7

6.2K 467 26
                                    

"Dah lama kau berkawan dengan Kim Seokjin?"

Jungkook memandang tepat ke dalam anak mata Yoonji. Mereka berdua berpandangan seketika.

"Dah lama. Wae?"

"Aniya. Aku tanya aje."

"Owh. Aku nak masuk mandi."

Jungkook mengangguk. Lantas, Yoonji masuk ke dalam bilik dia. Jungkook meramas rambut dia.

Serabai jadi nya.

++

Bunyi pinggan dan gelas berlaga dekat dapur mendapat perhatian Jungkook yang sedang menonton tv.

Dia menjenguk ke dapur untuk melihat Yoonji sedang buat apa.

"Buat apa tuey?"

"Tengah berak."

"Aku tanya betul - betul niey. Kau
nak main - main plak."

"Kau yang tanya macam tuey kenapa? Dah terang lagi bersuluh aku tengah susun pinggan dan gelas dekat rak. Lagi mahu tanya."

"Saja."

"Nasi dah siap belum? Aku dah
lapar niey." sambung Jungkook.

"Dah. Kejap."

Jungkook menarik kerusi untuk duduk manakala Yoonji mencedokkan nasi kepada Jungkook.

Jungkook mengambil pinggan nasi huluran Yoonji. Kemudian, Yoonji duduk sekali untuk makan.

++

Selesai sahaja makan, Jungkook bergerak ke ruang tamu. Begitu juga dengan Yoonji.

"Aku nak tanya."

"Apa dia?"

"Kenapa kau tak tolak pinangan omma aku dulu?"

Yoonji diam.
Mata nya tekun melihat skrin tv yang memaparkan isteri Baekhyun sedang kiss Baekhyun.

"Kau pulak?"

"Sebab aku yakin pilihan dari seorang ibu ini adalah yang terbaik. Sebab itu aku tak tolak."

"Aku memang tak nak kahwin dengan kau dulu seb----"

"Kau dah ada boyfie ke?"

"Tak de laa! Sebab aku nak belajar dulu. Aku masih muda dan tak nak lagi fikir hal kahwin tapi ibu yang suruh aku kahwin jugak."

Jungkook tertawa kecil. Comel aje dia tengok isteri nya yang sudah muncungkan bibir itu.

"Selalu nya bila orang kahwin paksa niey, diorang bergaduh. Laki dia pukul dia laa. Tak hiraukan dia laa. Tapi kau tak. Kenapa?"

Yoonji memandang Jungkook.

"Kau nak ke aku buat macam
tuey dekat kau?"

"Tak nak!!"

Jerit Yoonji.
Selepas itu dia ketawa.

"Comel laa kau."

"What?"

"Kau comel."

"Aku tak dengar!"

"Kau comel, Ahn Yoonji!!"

Jungkook menjerit.
Yoonji ketawa.

"Aku memang comel."

Yoonji mengerdipkan mata dia pada Jungkook. Lantas Jungkook mencuit hidung Yoonji sekilas.

Malam itu penuh dengan gelak tawa mereka. Hati Jungkook berasa senang dan gembira bila bersama Yoonji.

++

Seokjin menyepak punggung adik nya mengisyaratkan supaya adik dia ke tepi sedikit.

Faham dengan kehendak abang
nya, Kim Shingyu akur.

"Hyung tak keluar malam niey?"

"Tak. Hyung malas. Asyik lepak
dekat luar aje. Boring pula."

"Sejak bila?"

Seokjin menjeling Shingyu.
Shingyu tersengih. Senang hati dapat menyindir abang dia.

"Kau tak de keje sekolah ke nak buat huh? Asyik menghadap tv aje."

"Kau pun sama aje, Seokjin. Tak payah nak kata dekat adik kau tuey. Kau bukan nya nak menghadap buku pun jugak!"

Sampuk Puan Kim dari dapur.
Shingyu ketawa terbahak - bahak.
Seokjin mencebik.

++

"Layan laa tv tuey. Aku nak
masuk tidur dah."

Yoonji bangun dari sofa.
Jungkook memandang dia.

"Wae?"

"Tak nak wish ke?"

"Hurm. Good night!"

Kata Yoonji.

"Good night too."

Yoonji melangkah pergi. Jungkook menghantar Yoonji dengan pandangan mata dia.

Tidak lama kemudian, dia menutup tv dan masuk ke dalam bilik untuk tidur.

++

-to be continued-
its a bit boring right?

vote.
comment.

do read my other books;
-Kurungan Cinta #Jhope
-Pencuri Dompet #Jimin

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now