"Aku suka kau."
Perkataan itu masih lagi menghantui fikiran Yoonji. Entah macam mana nak hilang.
Dah macam saka dah sebab melekat aje di fikiran dia.
Tika Yoonji sedang menyapu lantai di luar rumah, ada sebuah kereta masuk.
Yoonji tersenyum. Dia dah agak siapa yang datang. Siapa lagi kalau bukan mama Jungkook.
"Yoonji!!"
Jerit Puan Jeon. Yoonji menghampiri Puan Jeon dan memeluk nya erat.
"Kamu sihat?"
"Sihat, ma."
"Bagus! Mana Jungkook?"
"Dekat dalam. Jom laa masuk."
Puan Jeon mengangguk. Lanyas, dua beranak itu masuk ke dalam rumah.
++
"Jungkook, bangun laa."
Yoonji memggoncangkan badan Jungkook beberapa kali.
Jungkook tidak bagi respon.
"Bangun laa! Mama datang!"
"Mama datang? Bila?"
"Baru aje."
Jungkook membuka mata perlahan - lahan. Dia tersenyum melihat Yoonji di hadapan nya itu.
Yoonji hendak melangkah pergi namun tangan nya sempat ditarik oleh Jungkook.
Yoonji terjatuh ke atas badan Jungkook. Dia terkejut.
"Apa kau niey!"
"Asal kau cantik sangat hari niey?"
Yoonji terkebil - kebil melihat Jungkook. Jungkook mengukir senyuman sambil mengelus lembut rambut Yoonji.
"Aku su---"
"Oh man! Please don't say that word ok. I don't want to hear it. Now, please get up. Your mama is waiting right now."
Yoonji bingkas bangun dari badan Jungkook. Dia berjalan menghala ke pintu.
"Stop, Ahn Yoonji."
Kata Jungkook.
Yoonji berhenti berjalan.Jungkook mendekati Yoonji. Dia berdiri dihadapan Yoonji dan menatap mata Yoonji.
Dia mendekati muka Yoonji dan memberikan ciuman pada kedua pipi Yoonji.
Yoonji tersentak.
"Morning kiss!"
Jungkook mengenyitkan mata
sambil dia tersenyum."Oh ya! Aku suka kau!"
Jungkook kemudian nya berjalan masuk ke dalam bilik air. Yoonji dapat dengar Jungkook ketawa.
Apa yang lucu?
Pipi Yoonji merona merah dek teringat pasal ciuman itu tadi.
++
Jungkook tersengih - sengih dekat Puan Jeon sebaik sahaja turun dari bilik.
Jungkook mengambil tempat disebelah Yoonji.
"Ada apa mama datang sini?"
"Eh! Mama nak datang pun salah ke? Mama nak jugak tengok keadaan korang macam mana."
"Tak salah pun, ma."
"Actually, mama ada something nak bagi dekat korang. Jap eah."
Jungkook dan Yoonji berpandangan seketika dan kembali menoleh kepada Puan Jeon.
Puan Jeon menyerahkan satu kad undangan dan dua keping tiket kepada mereka berdua.
"Apa niey, ma?"
"Sepupu kamu nak nikah lusa. So, diorang jemput kita satu family pergi Australia."
"Wonwoo ke?"
"Haah. Dia nikah dengan Rose. Budak sana jugak. Korang pergi eah. Wonwoo nak sangat korang pergi."
Jungkook menoleh dekat Yoonji. Yoonji juga melihat dia.
Jungkook naikkan kening dia sebelah namun Yoonji tidak faham.
"Nak pergi ke?"
"Saya ikut awak aje."
Jungkook mengangguk. Lantas, dia berpaling dekat Puan Jeon.
"Okey laa, ma. Kitaorang pergi."
"Bagus! Mama datang sebab itu sahaja. Mama pergi dulu eah. Sebab nya ada orang nak jumpa mama hari niey."
"Owh okey."
Jungkook dan Yoonji menghantar Puan Jeon sampai ke muka pintu. Mereka tersenyum.
Lambaian diberikan.
Kemudian, mereka masuk semula
ke dalam rumah.++
-to be continued-
part pndk kali ini dan agak membosankan sikit.
hehehe.vote.
comment.do read my other books;
-Kurungan Cinta #Jhope
-Pencuri Dompet #Jimin.
YOU ARE READING
[C] Aku Isteri Dia | jjk
Lãng mạnMengisahkan tentang dua pelajar yang masih bersekolah dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga.