AID | 33 Pra Final 2

4.7K 324 23
                                    

Haih!

Jam dikerling. Rasa nya dah lebih 10 minit Hoseok berada di perhentian bas. Orang yang ditunggu masih lagi belum tiba.

Kereta dia pula terpaksa kena hantar ke bengkel sebab rosak. Terpaksa ulang - alik ke tempat kerja dengan bas atau tumpang Jimin.

PIN!
PIN!

Hoseok terus melangkah ke kereta putih tersebut. Berdentum pintu apabila dia tutup.

Marah barangkali.

"Kalau pintu kereta aku tercabut, kau yang kena ganti. Aku lambat sikit pown nak marah!"

"Mana tak marah! Dah lebih 10 minit aku tunggu tapi batang hidung kau pown tak nampak."

"Mianei. Anak aku buat hal! Nak mengikut. Takkan aku nak bawak. Nanti buat sepah pula."

"Ye laa."

Oh ya.

Jimin dah kahwin. Dengan perempuan pilihan hati nya iaitu Song Mirae. Dan mempunyai kembar sepasang.

Hoseok pula tidak berkahwin lagi. Tapi dengar nya dia sedang hangat bercinta dengan seorang chef sekarang.

++

H&J CAFE

Pelanggan mulai datang memenuhi cafe. Cafe tersebut dikongsi oleh Hoseok dan Jimin. Mereka berdua membangunkan cafe itu bersama.

Ramai yang memuji cafe mereka disebabkan makanan yang selalu sedap. Cafe itu selalu menjadi bualan ramai.

Tika Jimin sedang mengambil order di kaunter, mata nya tertancap pada seseorang yang dia kenal. Dia cepatkan kerja nya.

"Gyu-ah! Cover tempat aku!"

Teriak Jimin. Dia pantas pergi mendapatkan orang itu. Dipeluk lelaki itu seerat nya.

"Bila balik huh?"

"Dua hari lepas. Mana Hoseok?"

"Ada dekat dalam. Jom laa."

Namjoon mengangguk seraya mengikut langkah Jimin ke belakang. Mula - mula datang tadi dia terkejut melihat ramai pelanggan.

Kagum dia melihat cafe ini. Dah semakin maju. Namjoon tersenyum pada Hoseok lantas memeluk nya erat.

"Kau sihat?"

"Sihat. Asal aku tengok kau makin gemuk niey?"

"Gemuk ke?"

Hoseok meraba diri nya. Namjoon dan Jimin ketawa kecil. Hoseok sekadar tersengih.

"Mana tak gemuk weii! Awek dia chef. Confirm laa awek dia suruh try makanan yang dia buat selalu."

"Hahaha. Memang padan laa dengan kau dapat awek chef. Dulu bukan main tak nak awek chef. Sekarang tengok. Adoyaii."

"Tahu laa. Eh! Jom duduk makan. Aku dah suruh pekerja aku siapkan makanan untuk kau."

Diheret Namjoon sampai ke meja makan. Pelbagak makanan yang ada dj atas meja.

"Banyak nya. Siapa nak habiskan?"

"Kita bertiga laa."

"Weyh! Tak de dengar khabar Taehyung ke?"

"Tak! Mamat tuey pown satu. Bukan nya pandai nak contact kita. Terus menyepi macam tuey aje."

Geram Jimin. Lepas sahaja Taehyung ditawarkan belajar di New Zealand, lelaki itu langsung tidak menelefon mereka.

Dengan ibubapa dan abang nya sekali tinggal dekat sana. Hampir 7 tahun menyepikan diri.

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now