9:00 malam.
Mereka sampai ke Australia. Yoonji tidak berhenti tersenyum semenjak sampai.
Macam dalam mimpi yang dia sekarang berada di bumi Australia.
"Kita menginap di rumah Aunty Soo malam niey. Jom kita gerak ke sana sekarang."
Mama Jeon bersuara.
Mereka semua mengangguk lesu dan penat sangat sebab terlalu lama berada dalam kapal terbang.
++
Beberapa kali Yoonji tersengguk - sengguk dalam kereta. Sampaikan kepala dia ke belakang.
Jungkook menoleh.
Dia tertawa kecil melihat keletah isteri nya. Oleh kerana kesian, dia letakkan kepala Yoonji ke bahu nya.
"Lama lagi ke nak sampai?"
"Kejap aje lagi. Why?"
Jawab Puan Jeon. Masa itu, mereka berada dalam kereta yang dipandu oleh pemandu nya Aunty Soo.
"Yoonji dah tidur niey. Penat
agak nya.""Owh. Dah nak dekat tuey."
"Nae."
Yoonji tiba - tiba mengigil buatkan Jungkook terkejut. Lalu, dia memegang tangan Yoonji.
Sejuk.
Sah dia mengigil sebab sejuk. Sekarang, memang musim sejuk dan kalau malam lagi sejuk.
#sejukeverywhere.Jungkook meletakkan tangan nya ke atas bahu Yoonji dan memeluk nya dengan erat.
++
"Asal tuey?"
Tanya Aunty Soo sebaik sahaja melihat Jungkook membawa Yoonji secara bridal-style.
Jungkook tersenyum nipis.
"Dia tidur. Tak sampai hati nak kejutkan."
"Owh. Haa, bawa dia masuk
dalam bilik num 4 tuey."Jungkook mengangguk. Lantas, dia pergi naik ke atas dan membawa isteri nya ke dalam bilik.
Seketika kemudian, Puan Jeon dan Tuan Jeon masuk ke dalam rumah dengan membawa bagasi.
"Yeon!!Datang sini ambil bagasi diorang dan letakkan dalam bilik num 2."
Laung Aunty Soo.
Terkocoh - kocoh Yeon datang dan membawa beg mereka."Kitaorang boleh bawa beg tuey."
"Sokay. Aku tahu korang dua penat kan. Haa, korang nak masuk tidur sekarang boleh. Boleh berehat. Sebab esok dah majlis nya."
"Elok laa kalau kau dah kata macam tuey. Aku memang penat sangat dah niey."
Kata Tuan Jeon.
Menyokong kata - kata adik nya."Ye laa. Pergi laa."
Mereka berdua mengangguk. Kemudian, Aunty Soo menutup lampu di ruang tamu.
++
Yoonji terjaga dari tidur. Dia melihat ke sekeliling. Tempat yang sangat asing bagi dia.
"Dah bangun?"
Tanya Jungkook sebaik sahaja keluar dari bilik air. Dia baru selesai membasuh muka dan rambut.
"Hurm. Aku kat mana?"
"Dekat rumah Aunty Soo. Awak tidur tadi dan saya tak sampai hati nak kejutkan awak. Nyenyak sangat tidur nya."
Jungkook duduk di atas katil
sambil menghadap Yoonji.Yoonji pelik.
Saya? Awak?
Biar laa Jungkook nak bahasakan apa pun. Tak jadi masalah.
"A-awak nak tidur mana?"
"Dekat sofa boleh."
Kedengaran seperti Jungkook minta simpati aje suara nya.
Kesian pula Yoonji rasa.
"Tidur atas katil laa."
"Huh?"
"Tidur atas katil laa! Saya malas
dah nak ulang!"Jungkook tersenyum. Lalu, dia melompat naik ke atas katil lalu menyelimutkan diri dia.
"Itu yang saya nak dengar sebenarnya."
Bisik Jungkook.
Yoonji buat tidak layan.Dia mengiring membelakangi Jungkook.
Tiba - tiba ...
Pinggang nya dipeluk seseorang.Siapa lagi kalau bukan Jungkook.
"Asal niey?"
"Nak peluk takkan tak boleh. Saya rasa tak de salah nya. Kita dah jadi suami isteri."
Yoonji senyap.
Membiarkan kata - kata Jungkook dibawa angin."Saya takkan sentuh awak. Don't worry."
Bisik Jungkook.
Tak tidur lagi rupa nya dia."Saya percayakan awak."
"Saya memang lelaki yang boleh dipercayai. Saya takkan senang - senang nak ambik kesempatan atas diri awak."
"Thanks."
"Dah laa. Tidur."
Yoonji mengangguk seraya tersenyum. Lega apabila Jungkook berkata begitu.
Yoonji turut merasakan debaran di dada bila berpelukan begitu dengan Jungkook.
Dan ..
Dia merasakan pelukan Jungkook sangat hangat dan tenang.
++
-to be continued-
vote.
comment.do read my other books;
-Kurungan Cinta #Jhope
-Pencuri Dompet #Jimin.
YOU ARE READING
[C] Aku Isteri Dia | jjk
RomanceMengisahkan tentang dua pelajar yang masih bersekolah dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga.