"Awak tak kisahkan kalau percepatkan majlis nikah kita?"
Soal Hoseok sambil meramas jari jemari Jiyoung. Dia suka bermain dengan jari gadis itu.
"Tak kisah. Boleh laa nanti saya ambil cuti sebulan. Siapkan hal kahwin."
"Bagus juga kalau awak nak ambil cuti untuk siapkan hal kahwin. Tak de laa saya terkial sorang diri. Saya mana laa pandai nak buat tuey semua."
"Paham sangat!"
Hidung Hoseok lantas dicuit sekilas dan membuatkan lelaki itu tersenyum manis.
Hoseok mendekatkan diri nya pada Jiyoung untuk mencium gadis itu namun tersentak apabila ada orang menegur.
"Sabar sabar laa, Seokkie! Nanti lepas dah kahwin, nak peluk cium semua pown boleh. Tak menyabar betul anak lelaki kau yea."
Kata Puan Heo.
Hoseok tersengih sambil menggaru belakang kepala nya yang tidak gatal itu.Jiyoung menunduk malu.
"Jom laa, Ji. Kita balik. Dah lewat malam niey. Esok kamu boleh jumpa Seokkie lagi."
"Baiklah, bu."
Jiyoung bangun dan lantas berpaling kepada Hoseok semula. Hoseok mendongakkan kepala nya.
"Saya balik dulu, sayang."
"Apa? Sayang?"
"Tak de apa laa."
Dengan segera Jiyoung berjalan ke arah ibubapa nya. Buat - buat tidak dengar pula Hoseok niey. Hoseok ketawa kecil.
Dia melambai - lambai tangan nya kepada mereka. Kemudian, bahu nya ditepuk oleh Puan Jung menyuruh nya masuk.
++
"Hahahahhaha!!"
"Tik tik tik. Heeee bush!"
Seorang sedang tengok tv sambil ketawa dan seorang lagi sedang main mainan kereta dia.
Itu laa Park Jiyeol dan Park Jiyeon; anak kembar Jimin dan juga isteri, Mirae.
Mirae yang baru sahaja naik jemur kain tersenyum melihat mereka berdua.
"Yeoyeon, jom mandi mehh. Korang dua tak mandi lagi. Nanti appa balik dari jogging, membebel laa appa nanti."
"Nak main!"
"Nak tengok tv niey."
Tidak lama kemudian, bunyi kereta memasuki laman rumah. Dengan segera, mereka berdua berlari masuk ke dalam bilik air.
Tahu takut!
Jimin masuk ke dalam rumah dan tersenyum pada Mirae apabila mata merek bertembung.
"Mana budak - budak?"
"Mandi. Awak pergi laa mandi sekali dengan diorang. Dah berpeluh bagai niey."
"Dari saya mandi dengan diorang, baik awak mandi dengan saya. Ada juga faedah nya."
"Faedah untuk awak! Pergi sana--mandi dengan diorang. Tak de laa lama sangat diorang mandi."
"Ye laa, sayang oii!"
Dagu Mirae dicuit nya sekilas sebelum melangkah pergi. Sempat Jimin melaung sesuatu.
YOU ARE READING
[C] Aku Isteri Dia | jjk
RomanceMengisahkan tentang dua pelajar yang masih bersekolah dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga.