"Sakit!"
Rintih Yoonji.
Jungkook buat tidak dengar dan paksa Yoonji untuk berjalan.Tidak laju pun tak pe asalkan berjalan dengan perlahan - lahan.
"Sakit laa awak."
"Saya tahu. Sikit je lagi."
Perlahan - lahan Yoonji berjalan sambil menahan sakit. Sampai dekat Jungkook, dia terus memeluk lelaki itu.
Dada nya dipukul.
"Sengaja buat saya terseksa! Dah tahu saya sakit, dipaksa lagi saya berjalan."
"Kalau tak paksa, nanti awak takkan buat laa. Kaki awak kena digerakkan selalu. Nanti macam mana awak nak berjalan."
Pelukan dileraikan. Pipi Yoonji dah basah lencun dengan air mata.Menangis ke? Jungkook ketawa kecil.
Disapu air mata tersebut.
"Dah nangis. Jom kita masuk kereta. Kita balik rumah mama. Kata nya mama ada masak special untuk awak."
Jungkook mencempung Yoonji masuk ke dalam kereta. Nak biar Yoonji berjalan, lambat.
++
Membuntang mata Yoonji melihat makanan yang ada di atas meja tersebut. Semua nya makanan kegemaran dia.
Yoonji lantas duduk bersebelahan dengan Jungkook.
"Nak makan boleh?"
"Makan laa. Itu semua mama masakkan untuk kamu. Ini semua makanan kegemaran kamu kan?"
"Hmph! Terima kasih, ma."
Puan Jeon tersenyum. Senang hati melihat menantu nya gembira macam itu.
Tanpa buang masa, Yoonji mengambil ikan masak merah itu dan letak dalam pinggan.
Bersungguh dia makan. Tercuit hati Jungkook melihat Yoonji. Sangat comel.
++
"Saya minta maaf."
Yoonji diam.
"Saya tahu ianya salah saya. Sebenarnya, saya cemburu tengok awak dengan lelaki tuey. Tapi saya langsung tak tanya awak kan? Saya terus hukum awak dengan buat macam niey. Tak pedulikan awak, selalu ma---"
Bibir Jungkook dipagut dengan tiba - tiba oleh Yoonji. Yoonji tersenyum dalam ciuman.
Kemudian, ciuman dilepaskan.
"Enough! Saya dah tahu semua. Awak ada cakap kan dulu masa saya terlantar di hospital. Kita lupakan semua tuey."
"Awak maafkan saya?"
"Ya, sayang. Dan maafkan saya sebab layan awak jahat sikit masa di hospital. Saya geram tahu tak! Nak awak rasa macam saya rasa."
Yoonji diangkat ke meja solek dan mereka berbalas tatapan.
"Tak pe. Saya faham. Memang patut awak buat saya macam tuey. Padan muka saya!"
Yoonji tergelak kecil. Jungkook lantas mencium bibir Yoonji. Yoonji membalas ciuman tersebut sambil tangan nya dilingkarkan pada leher Jungkook.
YOU ARE READING
[C] Aku Isteri Dia | jjk
RomanceMengisahkan tentang dua pelajar yang masih bersekolah dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga.