AID | 17

4.8K 392 68
                                    

"Macam mana awak boleh tahu saya dekat sana? Saya tak cakap apa - apa pown dekat awak."

Soal Yoonji.
Beg sandang nya diletakkan ke atas sofa lalu dia duduk di situ.

Jungkook turut melabuhkan punggung nya disebelah Yoonji.

"Yoongi bagitahu. Actually, saya dah tahu pasal Seokjin yang nak berjumpa dengan awak."

"Bila lagi tahu?"

"Lama dah. Mianei. Kalau awak nak pukul saya, pukul laa. Saya tak kisah."

Yoonji tidak memukul Jungkook sebaliknya dia memulas telinga lelaki itu.

Tak kuat mana pun dia pulas.

"Mesti awak dah tahu kan pasal Seokjin cintakan saya?"

Soal Yoonji.
Jungkook mengangguk laju.

Yoonji mendengus perlahan kemudian dia kembali Jungkook.

"Dah makan belum?"

"Belum."

Jungkook membuat suara sedih; meminta simpati dari isteri nya.

"Aloo~kesian nya dia. Jom teman saya masak. Kalau awak dan saya cepat masak, cepat laa awak boleh makan nanti."

Kata Yoonji.
Dia menarik tangan Jungkook.

Jungkook lingkarkan tangan nya ke pinggang Yoonji manakala kepala nya diletakkan ke atas bahu.

Mereka berjalan sampai laa ke dapur.

++

"Aku? Aku nak jemput isteri aku balik laa. Aku bangun aje tidur tadi , dia dah tak de."

"Oh ya! Maafkan aku dan Yoonji, Seokjin-ah. Kitaorang sebenarnya dah nikah. Pada mula nya kitaorang memang nak rahsiakan benda niey tapi ini pula terjadi."

Seokjin menekup kedua telinga nya dengan tangan. Kata - kata tersebut masih lagi menghantui fikiran nya.

Seokjin menggeleng kepala.

"Kitaorang sebenarnya dah nikah."

"Kitaorang sebenarnya dah nikah."

"Kitaorang sebenarnya dah nikah."

"Please laa! Jangan kacau aku!!"

Tempik Seokjin.
Dia berjalan ke arah kabinet dan hempaskan ke lantai.

Bertaburan buku di atas lantai.

"Dah nikah."

"Dah nikah."

Sekali lagi perkataan itu bergema dalam ruangan minda dia.

Dia menumbangkan meja kaca dan kaca pecah kuat kedengaran dalam bilik.

"Seokjin-ah! Apa yang berlaku?! Bukak laa pintu niey!!"

Seokjin tidak mengendahkan kata - kata omma dia.

"Kitaorang sebenarnya dah nikah."

"Pergi laa!! Jangan kau ganggu aku lagi!! Pergi kau dari sini!! Pergi aku kata!!!"

Pekik Seokjin.
Dia duduk di sudut bilik sambil memeluk lutut.

Telinga dikatup dengan kedua
tangan nya.

++

Yoongi, Namjoon, Hoseok, Taehyung dan Jimin merempuh masuk ke dalam bilik Seokjin.

Mereka diberitahu oleh Puan Kim bahawa Seokjin meracau dan bercakap benda mengarut.

"Gosh! Kim Seokjin!!"

Mereka terkejut.
Begitu juga Puan Kim; terkejut melihat keadaan anak nya dan juga bilik yang bersepah.

Dengan darah bagai.

"Aunty jangan masuk. Bahaya kalau kaca niey terkena kaki aunty. Aunty duduk dekat luar eah."

Kata Jimin setelah ternampak Puan Kim yang mahu masuk sekali bersama mereka.

Puan Kim mengangguk.

"Yah! Ireona! Kau kenapa huh? Apa dah jadi? Sanggup kau cederakan diri kai sendiri?"

Soal Namjoon.
Soalan nya tidak dijawab.

Seokjin tidak berkutik langsung malahan mata tidak dibuka.

"Kita kena bawa dia ke hospital. Teruk keadaan dia niey."

Cadang Hoseok.
Mereka semua mengangguk.

Taehyung dan Namjoon memapah Seokjin dan membawa nya keluar dari bilik.

Yoongi ternampak sehelai kertas terjatuh dari tangan Seokjin lalu dia ambil dan baca.

Aku akan bunuh kau Jungkook!

++

-to be continued-
huwaaa😭😭
trpksa buat balik sebab bila publish hilang sume yang author dh reka. author buat masa author tak bkk data. so, bila publish jd hilang sume. selalu nya jd je. so, author karang laa blekk. nk nngis ase.

vote.
comment.

do read my other books;
-Kurungan Cinta #Jhope
-Pencuri Dompet #Jimin.

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now