AID | 23

4.8K 344 36
                                    

Yoonji menyalami omma dan juga appa dia ketika mereka berdua mahu pulang ke kampung.

Ye laa. Dah seminggu omma dan appa Yoonji tinggal di rumah Yoonji untuk menjaga anak kesayangan nya itu.

Jungkook memeluk erat bahu Yoonji untuk menenangkan nya. Bukan dia tidak tahu Yoonji niey macam mana.

Manja.

"Omma dan appa dah balik."

"Tahu laa. Jom masuk."

"Nanti kita balik kampung eah. Lepas graduate nanti laa."

"Ya, sayang."

Jungkook membawa masuk Yoonji ke dalam rumah. Kemudian, pintu ditutup dan dikunci.

++

"Kau nak pindah?"

Soal Namjoon kepada Minji.
Minji sekadar mengangguk. Entah macam mana laa mereka boleh rapat.

Dan Namjoon pula dalam diam menyukai gadis itu.

Namjoon mengemam bibir.

"Kau dah tak balik Korea laa nanti?"

"Aku tak tahu."

Namjoon melepaskan keluhan. Berat hati nya mahu melepaskan Minji pergi.

Dia tak nak berjauhan dengan
Minji.

"Well~Aku pergi dulu. Thanks for everything. Aku suka berkawan dengan kau. Anytime, aku call kau."

Minji bangun dan duduk menghadap Namjoon sambil dia tersenyum manis.

Namjoon mendongakkan kepala nya melihat Minji.

"Kawan aje?"

"Ye laa. Kawan."

Namjoon tersenyum pahit. Kemudian, dia berdiri.

"Tak nak jumpa Yoonji dulu ke sebelum kau pergi? Dia kan kawan baik kau."

"Of course aku jumpa dia. Apa kata kau teman aku pergi rumah dia? Kau guna kereta aku."

"Okey."

"Nah kunci!"

Namjoon segera mengambil anak kunci kereta dari tangan Minji. Mereka berdua bergegas ke rumah Yoonji.

++

"PINDAH?!!"

Bergema satu rumah dek suara kuat Yoonji. Dan air mata nya keluar berjujuran di pipi.

Lantas, dia memeluk Minji dengan erat. Jungkook dan Namjoon yang sedang melihat tidak dihiraukan.

"Pindah mana?"

"Auckland."

"Asal jauh weyh? Kalau kau pindah dekat Daegu ke tak pe jugak. Boleh aku pergi."

Minji tergelak kecil.

Pelukan dileraikan.

Serta - merta Yoonji mengelap air mata nya dengan hujung baju dia.

"Kau boleh sebenarnya datang ke Auckland. Tapi ajak laa Jungkook pergi. Dia kaya kowt."

"Kaya kepala hotak kau! Bapak aku yang kaya bukan aku laa!"

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now