Sejak beberapa hari ini Jungkook seringkali dengan telefon bimbit nya. Tak pernah sekali dia tak pegang telefon dia.
Itu berlaku lepas misi memujuk hari itu dan Jungkook kini macam dah lupa dia ada isteri.
Yoonji perasan dengan perubahan sikap Jungkook terhadap nya. Dia seakan kurang mendapat perhatian dari nya.
Tanpa pengetahuan Jungkook, Yoonji pulang ke rumah ibubapa dia di Busan untuk bermalam di sana.
"Kamu kenapa? Omma tengok sejak kamu balik niey, muka tuey asyik muram aje. Tak ceria macam selalu dah. Pasal suami kamu niey. Dari kamu balik lagi, omma tanya kenapa dia tak ikut balik sekali tapi kamu macam nak mengelak aje. Kamu bergaduh dengan dia ke?"
Panjang lebar Puan Ahn menyoal anak kesayangan nya itu. Yoonji berpaling ke belakang dan tersenyum tawar.
Macam - macam yang dia rasakan saat ini. Sedih dan marah bercampur baur. Dia rasa nak menangis aje bila teringatkan perangai Jungkook.
"Ani, omma. Kami tak bergaduh pown. Kami macam biasa je. Yoon saje nak balik, jenguk omma."
"Omma tahu kamu ada masalah dengan Jungkook kan? Riak muka kamu, omma dah dapat baca. Kamu tuey anak omma. Kenal sangat macam mana perangai nya."
Yoonji terdiam. Patut ke dia beritahu kepada omma? Puan Ahn mendekati anak nya. Lantas, Yoonji memeluk dia sambil menangis.
++
"Hati - hati memandu, syg."
Eunha melambaikan tangan nya kepada Jungkook. Jungkook membalas lambaian nya dari dalam kereta.
Eunha tersenyum sendiri sambil memegang rantai pemberian Jungkook kepada nya.
Kemudian, dia melangkah masuk ke dalam rumah sewa nya yang dia tinggal dengan kawan nya, Choi Yuju.
++
"Ahn Yoonji!!"
Laung Jungkook dari tingkat bawah sambil menyerabutkan rambut nya dan lantas dia berbaring.
Dahi nya berkerut kerana isteri nya tidak menyahut panggilan nya tadi lantas dia bangun semula.
Dia naik ke atas dan masuk ke bilik untuk mencari Yoonji. Malang nya, Yoonji tidak ada.
"Mana awak pergi niey?"
Serabut kepala otak nya memikirkan dimana Yoonji. Telefon diambil dan menelefon Yoonji berkali - kali namun dia kecewa sebab Yoonji tidak angkat panggilan nya.
++
Angin sepoi bahasa menyapa lembut kulit Yoonji. Dia rasa terbuai dengan angin tersebut menyebabkan dia tersenyum seorang.
Dah lama dia tidak merasa angin pantai di Busan. Buat seketika dia melupakan pasal Jungkook.
Tangan nya berura nak mengambil ranting pokok dan mahu melakar sesuatu di pasir. Namun ranting tersebut dah dibawa arus pantai.
Yoonji mengeluh.
"Kesian nya orang tuey. Baru nak ambik ranting tuey, dah kena bawa arus pantai."
Sindir seseorang seraya tergelak kecil. Yoonji menoleh ke sebelah dan mata nya membulat.
Lelaki itu juga menoleh ke arah Yoonji dan tersenyum manis kepada nya.
"Yugyeom?"
"Yes! It's me. Awak mesti terkejut gila kan melihat saya ada dekat sini. For your information, ini kampung kedua saya lepas Pohang."
Yoonji terkebil - kebil melihat Yugyeom. Macam tak percaya pown ada. Dia ingatkan yang lelaki itu mengekori nya sampai ke Busan.
Yugyeom tergelak kecil. Geli hati melihat Yoonji. Dia anggap Yoonji terlalu comel pada pandangan mata nya.
"Awak buat apa kat sini?"
"Ini kampung saya."
"Jinjja?! Saya tak sangka pula yang kita sekampung."
Yoonji tersenyum tawar. Yugyeom perasan wajah sugul Yoonji. Mata nya juga sembap.
Dia ada masalahkah?
"Kenapa awak pandang saya macam tuey? Muka saya ada yang tak kena ke?"
"Huh? Tak de."
Yugyeom tersengih. Malu pula dia apabila ditegur begitu. Mereka kembali mendiamkan diri.
Pandangan dihalakan ke sebuah pulau yang jauh disana.
"Saya perasan yang muka awak sugul aje. Mata pown sembap. Do you have any problem?"
"Ani."
"Okey. Tak pe laa kalau awak tak nak bagitahu saya. Saya tak paksa awak untuk ceritakan."
"Saya harap awak faham."
"Nevermind. Jom pergi makan. Tiba - tiba pula perut rasa lapar. Tadi tak makan tengah hari."
Yoonji mengangguk. Mereka berdua bangun dan menuju ke sebuah gerai yang tidak jauh dari situ.
Yoonji berasa senang hati pula apabila berada dengan Yugyeom. Semua perkara jahat yang dia sangkakan terhadap lelaki itu dulu, ditarik balik.
++
Bagai nak gila Jungkook mencari isteri nya. Dah merata tempat dia cari tapi tak berhasil jugak.
Dia ada telefon dekat mama dia namun jawapan yang dia tidak mahu dengar yang dia dapat. Yoonji tidak ada dekat sana.
Ditelefon pula dekat omma mentua nya. Juga jawapan yang sama diberikan.
Jungkook menghubungi seseorang dan panggilan nya berjawab.
"Rumah kau ada orang?"
"Tak de. Kawan saya tak balik malam niey. Kenapa?"
"Aku nak pergi rumah kau."
Dan panggilan tersebut terus dimatikan. Dia bergegas ke rumah seseorang.
++
-to be continued-
x tau nak ckp pe😂vote.
comment.do read my new ff pls;
-Someone Like You #Seokjin.
YOU ARE READING
[C] Aku Isteri Dia | jjk
RomanceMengisahkan tentang dua pelajar yang masih bersekolah dipaksa berkahwin atas permintaan keluarga.