AID | 13

5.8K 436 66
                                    

Seokjin meneguk air bergas itu buat kali yang ke tiga sambil berjalan menuju ke kelas Yoonji.

Sampai sahaja, dia menjenguk kepala nya sedikit untuk melihat sama ada Yoonji ada atau tidak.

Namun, orang nya tiada.

"Ork! Seokjin!?"

Tegur Minji.
Seokjin berpaling ke belakang.
Dia tersenyum tipis.

"Aku cari Yoonji. Mana dia?"

"Dia tak datang."

"Wae? Dia sakit ke?"

"Ani. Dia pergi hari keluarga. Tapi saya tak tahu dekat mana. Dia tak de cakap pun."

"Owh. Thanks. Dia pun tak de mesej apa - apa dekat aku. Busy sangat kowt."

Minji tersenyum tipis.
Seokjin meneguk sekali lagi air bergas tersebut seraya dia pergi begitu sahaja.

Minji masuk ke dalam kelas.

++

Dengan lesu nya Seokjin berbaring di atas geran sambil tangan nya dijadikan sebagai alas kepala.

Dia melihat langit biru tersebut.

"Eh?! Seokjin?"

Tegur seseorang.
Seokjin mendongakkan sedikit kepala nya.

Kawan - kawan dia rupa nya.

"Ada apa?"

"Kau nak marah niey apesal?"

"Yoonji tak de."

Gumam Seokjin perlahan
seraya dia mendengus.

Taehyung dan Yoongi tersenyum sinis. Mereka dapat menangkap kata - kata Seokjin sebentar tadi.

"Kau rindu dia?"

Seokjin diam.

Seketika kemudian, Taehyung
dan Yoongi ketawa.

"Diam tanda nya betul laa tuey. Kau sebenarnya rindukan dia. Elewh! Baru sehari tak jumpa kowt."

"Ntah! Kalau sebulan, setahun, entah macam mana laa keadaan kau niey. Maybe dah sama dengan reban ayam."

Serentak itu dua sahabat itu ketawa besar. Seokjin bangun dan mencempuk kepala mereka dua.

"Sakit laa!!"

Jerit mereka serentak.

"Padan muka! Kalau korang nak tahu sangat, memang aku rindukan dia. Dah dua hari aku tak bersua muka dengan dia bukan sehari. Jujur aku cakap an, baik aku cakap sekarang laa. Aku cintakan dia. Aku sukakan dia!"

Kata Seokjin sekaligus meluahkan yang dia rasa dalam diri dia dekat mereka berdua.

Taehyung dan Yoongi tergamam. Kawan baik sukakan kawan baik dia sendiri?

Menarik.

++

Australia.

Jungkook melihat Yoonji yang berada di sebelah nya. Dari tadi Yoonji langsung tidak bersuara.

Dan dia banyak melihat pemandangan di luar.

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now