PART 1

37 2 0
                                    

Tiara, student Pra-u 1 ekonomi. Taufiq? Jejaka idaman malaya kononnya. sweet talker paling cemerlang terbilang gemilang lol! Sampaikan Ara yang hati keras pun boleh cair dulu. Siapa je tak jatuh suka bila tengok lelaki handsome kepala petak sikit, rambut terpacak sikit, then suka kemit kemit bibir yang merah tu ey! Fuh melt! Even famous sekalipun but attitude rosak, payah gak. Siapa tak kenal Taufiq, student terkaya kat sekolah tu and he is a playboy ergh! One day, Tiara dengan Tania, her bestfriend terserempak dengan Taufiq. Wah, wah! Bergetar-getar jugakla tulang rusuk kiri Ara sampaikan tak sedar kat depan dia..... -_- "aaaaaadoiiiiii!" tak sangka jeritan dia kuat mcm suara ziana zain bila tarik part lagu putus terpaksa kahkah. Tapi time jatuh tu dia lek dulu, pandang kiri kanan, tengok ramai orang. cover cover en. Acah acah baring kat longkang sambil senyum senyum. What? Baring kat longkang? Ohk. Dari hujung sana sampai ke sini, semua duk tenung dah macam apa je. "Eh, Ara! Kau ok?! ", tanya Tania. "Kau jatuh eh? " tanya dia lagi. "Eh tak. Aku tengah tengok pertunjukan air deras tgh mengalir dalam longkang. Kau nak tahu tk, air ni busuk. Tk patut aku hadap longkang ni" jawab Tiara yg sedang marah sambil membuat regangan menghilangkan rasa sakit. Taufiq yang masih ada disitu tersenyum sinis smpai timbul 'lesung batu' dkat pipi dia. Badan menghala ke depan tapi kepala toleh ke belakang dgn pandangan mata menjeling. "Malunya aku, Tania. Dia tengok aku ke? ", Ara gelabah. "Aku pun rasa mcmtu. Eh dahla, jom! ", jawab Tania. "Eh, kejap!", Taufiq memberhentikan langkah mereka. "Kau memang mcm ni eh? Teruk der. Dengan tudung nya sengett. Guys! *panggil member member dia kat situ* Menurut firasat aku lah kan, perempuan yg baju kotor ni orang miskin kot! Muka tu ade la jugak rupa. But, confirm! Takde sape nak dia ni kahkah". Then, Taufiq and the geng berambus dari situ. Suddenly, Taufiq rasa bersalah dgn apa yg dia dah buat. *Kenapa aku tiba tiba nak malukan dia eh? Apa yang dia dah buat pada aku? Haih! Apa ni Taufiq?! Sejak bila pulak kau care pasal perempuan mcmtu? Haih, karot!* Berkata kata di dalam hati.
"What? Taufiq satu kelas dengan kita? ", Tiara terkejut. Ada rasa happy and ada rasa menyampah lepas tengok dia layan ramai perempuan and menghinanya pagi tadi. Lepas cikgu Fizik keluar, Taufiq datang ke tempat duduk Tiara dan Tania. "Hai. Im Taufiq. What about u guys? Im sorry pasal tadi. Will you maafkan I? ", speaking Taufiq. Then, deorang pun malaslah nak panjang kan cerita, terus maafkan even dalam hati tu sakit gila rasa nak picit picit bibir dia tu biar takboleh kemit kemit dah hergh! Deorg pun berkenalan. Tapi reaksi Taufiq menunjukkan minatnya lebih kepada Tiara. But he always said, he does not like that girl! Satu hari, sekolah deorang adakan pertandingan 'Romio and Juliet'. This competition must have a pair, right? Taufiq mmg suka ah bab bab gini. Dah nama pun playboy. Asalkan ade perempuan. Taufiq sertai competition tu with his 'awek' la kononnya padahal tkdianggap awek pun. Then, tiba lah waktu nya untuk competition itu berlangsung pada suatu malam. Bercoat, Berpomade, Bertie, wah hensem! Mmg menarik tumpuan betul si Taufiq ni. Kemit bibir aje! Then, the organiser mintak semua peserta Romeo and Juliet naik ke atas pentas untuk menentukan siapakah yg menjuarai competition itu. "Tiara?! Dia pun join sekali ke? Eh siapa lelaki tu?! Haish!" *Kenapa aku sakit hati? Kenapa aku rasa cembu... eh? cemburu?! Takde maknenya lah. Pls Taufiq, pls! Jangan suka dia. Tapi.... dia cantik malam ni. Dgn gaun putih dia... Aduh*, bisiknya dalam hati. Well, juara dah boleh agak dah siapa, right? The hottest one, Taufiq!! Semenjak itu, setiap hari dia terfikirkan pasal Tiara. Satu masa, Taufiq mintak nombor 'whatsApp' Ara. Tidak mudah untuk mendapatkan nombor telephone milik Ara. Tetapi mudah untuk mendapatkannya daripada Tania yg lurus bendul. Terus diberikannya kpd Taufiq. Suatu malam jam 9:30..... '1 message from 012-3456789'. Siapa pulak yang text malam malam ni? Selalunya Tania je yang selalu tegur. 'Hai, Assalamualaikum. Im ur secret admirer...'. Secret admirer? 'Siapa ni', reply Tiara. 'Ini saya, Taufiq... Hehehe 😘'.. Oh, Taufiq?! Apa yg dia nak? Siap ada emoji kiss lagi. Ara mula tersenyum sendiri sambil memeluk teddy bear miliknya. Seperti dirasuk hantu. Bunyi sahaja notification from Taufiq, dia jerit! Berkali kali sehinggakan dia dimarahi oleh kakaknya, Sarah. Perasaannya tdak dapat dikawal. perkataan yg orang selalu guna iaitu 'O M G!!' Tiara mula jatuh cinta!! Why so excited? Kahkah. Semakin rancak perbualan mereka di 'WhatsApp' sehinggakan Ara terpaksa tidur lewat daripada biasa. Pada malam itu juga mereka secara 'official'nya telah 'couple'. Taufiq dgn ayat manisnya berjanji akan setia pada Ara. And the last word from Taufiq before they end their convo is 'ILU4ENE'. 'ILU4ENE' stand for i love u 4 ever n ever. My, my! So sweet. 'Kencing manis' jugak Ara waktu tu.

TakdirWhere stories live. Discover now