PART 9

13 2 0
                                    

... Malam ...

Tania sampai di depan rumah aku.

"Assalamualaikum... Tiara... =) "

Merdunya suara Tania memberi salam.

"Waalaikumussalam. Eh Tania... " aku membalas =) wah sejuk aku tengok dia nak berbaik dengan aku. Yela, bagi salam pun lembut semacam. Huhu =)

"Eh meh la masuk. Asal tercegat kat situ sesorang ha.... Alaa meh la sini kita borak.. " tambah aku lagi.

"Em thanks. =) sebenarnya.... Aku datang ni nak mintak maaf sebab selama nie aku banyak buat kau terluka. Aku harap.... Kau maafkan aku? "

"Err.. Em.. Emm.. Aku... Taktahu nak cakap apa. ='( sebab.... Aku terlalu sakit dgn apa yg kau dah buat. "

"Tapi Tiara, aku bebetul ikhlas ni. =') aku..... nak bebaik balik dgn kau. Maafkan aku? "

"Hm in shaa Allah. Aku maafkan. =) ha tu apa bende kat belakang kau tu? Dok sorok sorok daripada tadi. "

Kelihatan sesuatu di tangan Tania yg menyorokkan sesuatu.

"Hm sebenarnya aku ada hadiah untuk kau. Mestila kena sorok kalau tak, tak surprise lah! Hehe. Tapiii sebelum tu, kau taknak peluk aku ke? Sebab..... Aku rindu lah kita yang dulu. "

"Hadiah? Woaw aku suka!! Peluk? Hahaha amboi kau ni kemain. Boleh je.. "

We peluk each other. =) Tenang terus hati aku... tapi tak lama.

Tania peluk aku sambil berkata:

" Tiara..... Aku....... sayang kau. Aku nak tengok kau bahagia.... tapii..... kau jangan berharap sangat. "

"Hah? Sebab? "

"Sebab...... KAU AKAN MATI! "

ternyata dia bermain dengan aku! di belakangnya bukan hadiah, tapi SENJATA . KAPAK!

sempat aku menoleh ke arah bayang bayang Tania mengangkat tangannya di belakang aku sambil memegang objek.

"Aghh!! Taniaa!! Apenii!! Istighfar!! "

Aku dan Tania bergelut. Sempat aku menahan tangannya daripada menghentak aku. Apa apa saja boleh jadi! Masih lagi aku menahannya. Agh! Aku sudah tidak kuat lagii. Berguling guling aku dan dia di atas rumputtt berebutkan kapak itu.

Aku mempertahankan diri ku sedangkan Tania sedang mencuba untuk membunuh ku.

"HEY TIARA! AKU NAK KAU MATI LA! KAU DAH GANGGU HIDUP AKU DGN TAUFIQ! TAUFIQ IS MINE! "

masih lagi dengan kapak.

KAPAK

KAPAK

DAN KAPAK!

aku dah tak kuat lagi.

aghhh! Tangan aku automatik terlepas daripada menahan tangan si Tania. Dan......

"AAAAAAAAAAA!! AHHHHH!! TSKK TSKK!! MAKKK!! "

Tangan kiri aku....... ='( mana perginya? Merantau kah?

"HAHAHAHAHA PUAS HATI AKU! INI BARU PERMULAAN! KAU JGN BUAT HAL! "

'Brumm brummm' bunyi ekzos kereta mitsubishi lancer milik Tania. Bergegas dia melarikan diri.

..... *mak ayah datang*

"TIARA?! YA ALLAH TIARA ANAK MAKKK! APA DAH JADI NIE?! SIAPA YG BUAT KAMU JADI MCM NI?! AYAH, CEPAT BAWAK ANAK KITA KE HOSP! "

"HAA OK OK! "

.....

*hospital*

Aku.... penat. penat menahan sakit. =0 Mata aku hampir tertutup. ='1 aku mahu berehat.

Aku tidak menyedarkan diri kerana ubat tidur yg diberikan doktor. Huaa. Bagaimana dgn hidup aku lepasnie? Aku cacat? Tangan aku........ sebelah lagi dah takde. Ade ke orang nak dekat dengan aku? Bukan ke deorang akan takut bila nampak aku takda tangan? Hm. Banyak bermain di fikiran.

....

masih tidak menyedarkan diri walaupun sudah tiga jam berlalu.

.. taufiq ..

"Doktor, saya nak balik. "

"Sabar ye cik. Saya rasa harini cik dah boleh discharge kerana kesihatan cik sudah semakin pulih"

"Ok terima kasih doktor. "

*Aku nak jumpa Tiara. Aku rindu pada dia. Aku nak jumpa dia harini jugak! *

Taufiq pergi ke rumah aku. Setelah tiga kali memberi salam, baru lah mak aku bukak pintu. Ditanya dia.....

"Makcik, Tiara ada? "

"Kamu nie... kawan dia? Em dia takde. Dia masuk hospital. "

"A.... Em... Aa.. KAWAN? aa em saya tk rasa macamtu. Saya.... sebenarnya, future husband? HOSPITAL? KENAPA DGN DIA MAKCIK?! "

"eh kamu ni hilang akal ke? Tiara dah nak kahwin dah haritu. Semalam..... Sesuatu yg buruk terjadi pada dia. Kawan baik dia dulu, potong sebelah tangan dia dgn kapak. Makcik takboleh la tengok dia sedih mcmtu! "

*Betul ke Tiara ni? Dia tak tunggu aku ke? * terdetik dalam hati Taufiq.

"ASTAGRFIRULLAH! TANIA! MAKCIK, JOM KITA BUAT REPORT! SAYA PUN ADA KES DENGAN DIA SEBELUM NI. JOM MAKCIK. "

"Ha yelah yelah. Tunggu makcik panggil pakcik jap."

...

Tania..

"Agh .. Puas hati aku . sekarang saingan aku dah takde HAHAHAHAHAHAHAHA"

Tania penuh dengan dendam . entah bila dia akan stop kacau aku. Entah bila dia nak berubah .

....

Balai polis.

Taufiq dan parents aku pergi buat report. Lepastu deorang terang kan dekat pihak polis. Aku tahu ni pun sebab mak call aku time aku masih dekat hospital. Dgn segera , pihak polis menjalankan siasatan tentang lokasi Tania . huh cepat laaaah tangkap dia ni!

TakdirWhere stories live. Discover now