Kepala aku letak atas bantal yg empuk. Legaa. Tapi... hati aku tak tenang. Fikiran aku entah kemana mana. Mungkin aku risau keadaan dia? Yela, mcm mana sekali pun dia tetap kawan aku. Lama berfikir, lalu mata aku terrtutup. Zzzz.....
"Eh.. Taufiq? Macam mana kau boleh ada dalam bilik aku?! Macam mana kau boleh masuk dalam rumah aku hah?! Piii.. Piii... Pisau?! Eh kau nak buat apa ni?! Taufiq, kau dah gila ke?! Istighfar taufiq istigrfar!
"Aku datang sini untuk balas dendam! Disebabkan kau, aku hampir mati kerana kemalangan! Kau rasakan ni!!!"
Pisau diangkatkan dan taufiq.........
"AAAAAAAAAA!! "
"Tiara? Tiara! Kenapa ni? Kamu mengigau ni! Tu la, sebelum tidur tak baca doalah ni. Ke tak basuh kaki? Haih."
"*kaku* mim.. mimpi tadi tu..... "
"dah dah, bangun mandi, dah siang dah ni. Cepat! Lepastu turun bawah, kita makan tengahari."
"Ooook mak"
=makan tengahari=
Aku bersiap siap nak pergi jenguk taufiq. Yela, walaupun aku tahu dia akan marah aku, tapii aku nak sangat melawat dia. Sekurang kurangnya aku tahu keadaan dia mcm mana. Dan aku kena mintak maaf dengan dia. Lagipun, mimpi tu....... Hm Tapi aku tak nak mak dengan ayah tahu. Perlahan lahan aku melangkah keluar dari bilik. Selangkah demi selangkah. Seperti tidak mencecah bumi saja kaki aku. Mengelakkan daripada berbunyi.
"Tiara? "
Langkah aku mati. Errrr.
"Tiara nak pergi mana tu? Lain macam je. "
"Em mak. Em tiara nak keluar jap. Hehe"
"keluar? Dgn Aus ke? Taknak makan dulu? "
"Err... Haa... Haah! Dgn Aus! Hehe.. Em tkpela mak, Ara tknak makan lah.. Huhu pergi dulu ye mak! "
Aku salam mak dan terus pergi ke hospital. Aku tak rancang pun nak keluar sekali dengan Aus. Aku terpaksa cakap dengan mak macam tu. Mengelat. Nak lepaskan diri. 20 minit kemudian, dah sampai hospital.
"Tapii.... Aku tak bersedia lah nak telan kata kata dia lepasni. Dia akan marah aku. T.T Hm macam mana sekalipun, aku kena kuatkan semangat! Ye!
Sampai di depan bilik Taufiq~
"fuh jantung aku! Macam nak meletop! Err ok ok relaks. Kejap je. Ok, fuh, bismillah... "
Aku buka sedikit pintu bilik taufiq dan aku terhenti. Aku menjenguk sedikit kepala ke dalam bilik itu. Belum sempat nak bukak pintu seluasnya, ada seseorang di depan aku. Gulp! Dia juga sedang menjenguk kan kepala nya ke luar pintu.
"Baaaa!! "
"Aaaaaaaaa!" Terkejut aku. Ish apa masalah lelaki ni! Dan aku pun bukak pintu seluas luasnya! Kerana geram! Siapa lelaki tu?!
"Eh, Tiara...? "
"Ha, Taufiq?! Kau...... Ingat aku?! "
"Haaa yee.. Aa.. Aaku dah ingat sikit. Tapiii..... Kepala aku sakit! Tskkk. Aghhh. "
"Eh eh, kau baring dulu. Apesal kau bangun ni aish dah tahu sakit, boleh pulak kau bangun bangun lepastu terkejutkan aku! Haish kejap kejap aku panggil kan doktor! Doktorrr! Doktorrr! "
Doktor pun datang dan merawat taufiq. Tapii, betul ke dia ni dah ingat balik...? Dia.... Tk marah aku? >< Hm
Tak lama kemudian doktor datang jumpa aku.
"Ah, cik. Cik keluarga encik taufiq ke?"
"Em sebenarnya saya kawan dia. Kenapa ye? "
"okeh takpe. Sebenarnya macam ni. Ingatan encik Taufiq semakin pulih. Mungkin kerana hentakan di bahagian kepala nya. Jadi, apepun lebih baik cik jgn ganggu dia lah. Biarkan dia berehat. Ok. "
"Ok, terima kasih doktor. "
Dia dah kembali pulih. Alhamdulillah. Aku gembira untuk kau Taufiq. Tapi aku kena pergi. Dah lewat petang ni.
Bergegas aku keluar dari bilik taufiq sehingga di kaunter.....
"Aduhh! Ah ah! "
"Ey kau ni bu... " terhenti seketika kata kata seorang wanita berkaca mata hitam di depan aku ini.
"Tania..? Kau.... buat ape kat sini? "
"Haaaa Tiara.. Um aku..... nak lawat boyf aku lah ape lagi. Dan... Kau? Buat ape kat sini? "
Boyf? What? Langsung takde rasa malu bila dia nak cakap benda tu. Takde ke rasa bersalah sikit pun bila dia rampas boyf kawan baik dia sendiri? Please lah, bukan aku cemburu. Tapi aku menyampah. Dan aku rasa awkward bila keadaan jadi macam ni. ' Crush <3 Bestfriend sendiri '.
"Em.. Aku? Aku.. Errr.. Aku lawat kawan aku tadi tapi aku dah nak balik dah ni, bye..! "
Pantas mengorak langkah ke kereta. Tak sanggup untuk berdepan dengan seorang pengkhianat. Huh sabar.
"Eh, senang senang langgar orang, terus pergi macamtu je euw dasar budak kg"
'..... '
"Taufiq? U dah sedar? I happy u okay. Makan sikit ek? "
"Kau? Tania? Macam mana kau boleh ada dekat sini? Err kenapa kau pegang pegang tangan aku nie? "
"Eh uuuuuuu! U ni kan... I kan girlf u. ofcourse lah I ade dekat sini. I sentiasa ada di sisi U. Nah key i suap"
"Eh aku taknak makan lah! Siapa cakap kau girlf aku? Tiara mana? Aku rasa dia ada dekat sini tadii! Mana dia? "
"Tiara?! Oh jadi U dah ingat Tiara? U dah ingat semuanya lepas U kena langgar? Hah! Menyesal pulak I upah orang untuk langgar U malam tu! Tak guna! "
"What? Oh jadi kau lah dalang semua ni? Kenapa kau sanggup buat aku macam ni hah?! "
Tania tk dapat tahan sabar sampaikan rahsia nya sudah terbongkar. Pecah temelang!
" U ingat I tak tahu? Yang U nak jumpa Pompuan bernama Tiara tu kan?! I takkan bagi peluang tu Taufiq! So ini lah cara I. U yang berdegil! " Berang Tania.
"Hah lagi satu! Tadi U cakap Tiara ada datang sini kan?! Oh maknanya dia dtg melawat U?! Ishh! Kurang ajar! Dia dah tipu I! Dia cakap dia melawat kawan dia. I tk boleh terima semua ni! Dia nk rampas U dari I! " -tambahnya lagi.
"Hey! Kau sedar tak apa kau tengah buat?! Tiara tu kawan baik kau! Kau tahu tk, aku boleh dakwa kau dekat pihak polis?! And pls, aku bukan hak kau! "
" No, U hak I! And tonight, i will make sure that useless girl will die! "
Tania keluar dari situ dan terus mencari aku. Mungkin aku ini musuh dia yg nyata. Kejam sungguh! Apa lagi yang dia nak buat pada aku?!
....
YOU ARE READING
Takdir
RomanceHidup tak selalunya manis. Dua sahabat pada mulanya akrab , akhirnya menjadi musuh disebabkan satu pengkhianatan. Pelbagai konflik yang dihadapi sehinggakan sanggup membunuh antara satu sama lain.