PART 11

13 2 0
                                    

Menghitung hari aku didalam penjara. Sambil meneruskan apa yg patut bagi bekalan di akhirat kerana aku tahu selepas ini aku akan mati. Aku takut. Aku gelisah hendak menghadapi kematian.

...

Kini , tiba masa nya untuk aku ditali gantung . keluar sahaja aku Dari lokap , tertatap wajah ayah . ayah aku menangis. Sambil tangan nya dihulurkan kepada aku dari jauh. Tangan aku dipegang erat oleh penjaga di situ. Andai lah aku boleh capai huluran tangan ayah buat kali terakhir........ aku rindu pada ayah. Aku rindu pada arwah mak. Aku bertambah sunyi bila berada di dalam situ keseorangan. Mereka menarik aku terus masuk ke dalam bilik di mana aku akan digantung. Mata ku merenung tepat ke arah ayah. sambil ayah ditenangkan oleh 2 orang peneman hidup aku ini , taufiq dan firdaus.

kisah aku dan taufiq bakal hilang. cintan cintun akan terpadam antara aku taufiq dan firdaus. selamat tinggal dunia.

mata ku pejam. perlahan lahan aku melangkah masuk ke dalam. seterusnya mata aku ditutup dengan kain hitam. Hati aku mula rasa takut. Bertambah menggigil. Aku dipanjatkan ke atas sesuatu objek , kepala ku dimasukkan ke dalam tali...

terdetik dalam hati aku ketika itu, 'yaAllah ampunkan aku' banyak kali. Tanpa henti. Dalam k i r a a n 3 , satu ... dua ... tiga!

tengkuk aku sakit! aku tidak dapat bernafas! kaki aku tidak lagi mencecah. Lalu aku Sudah mengetahui bahawa saat inilah aku bakal pergi. Tidak lagi aku meronta ronta. Hanya mendiamkan diri. Bukti bahawa aku sudah meredhai semua ini. Aku pasrah. Sehingga aku tidak lagi bernafas. Kini... kisah ku sudah sampai kepada penghujungnya. Setiap apa yg dilalui , pasti menjadi kenangan pahit dan manis dalam hidup.

Bermula dari kisah aku bersama kawan baik aku yg begitu akrab , akhirnya aku dikhianati oleh dia sendiri hanya disebabkan seorang lelaki. Lelaki yg mula mula hadir dalam hidup aku , pada mulanya dia menyakiti , tetapi pada pengakhirannya dia menyayangi. Bila ada di depan mata , langsung tidak diambil peduli , malah selepas pergi , barulah nak hargai.

Kemunculan firdaus hanya sbgai tunang aku. Skrang smua cita cita dan impian sudah hilang. Kehilangan mak dan nenek menambahkan lagi duka. Sifat dendam dalam diri aku akhirnya memakan diri sendiri. Aku yg menyebabkan kematian dan aku juga yg akan menghadapi kematian. Apapun, aku masih ingat, semua orang akan mati. Cuma masa sahaja yg berbeza. Pelbagai rintangan yg aku hadapi. Namun sekarang ia sudah terhenti. Tiada apa lagi yang aku fikirkan soal dunia.

Namun, ingat juga Allah berpesan dalam al Quran. "La tahzan innaAllaha MaAna"

Sekarang , ayah tinggal keseorangan di rumah. Meneruskan hidup sambil menunggu kematian menjemputnya. Ayah sakit. Terlantar setiap masa di atas katil.

Taufiq pula , pergi mencari ketenangan diri bersama sama Firdaus dengan berkunjung ke suatu tempat. 'Makkah' . tanah suci ini memang sesuai untuk dikunjungi dalam saat saat begini. Sambil mereka berdoa di Jabal Rahmah , Arafah supaya mereka menemukan jodoh mereka ditempat yg sama mereka sedang berdoa. Dua tiga hari selepas itu, alhamdulillah mereka bertemu dgn jodoh masing masing. Kuasaa Allah.

Indah perancanganNya.

Satu lagi peninggalan terakhir aku... Saat aku sudah mati, saat mereka menguruskan mayat aku, ada sesuatu yg mereka jumpa di dalam poket seluar ku.

Cebisan kertas putih yang ditulis sesuatu. Yg juga melambangkan kesimpulan cerita ini... penutup bagi segala gala kisah dalam hidup aku.
"T A K D I R ❤" ✋ 🌼

 "T A K D I R ❤" ✋ 🌼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
TakdirWhere stories live. Discover now