PART 5

25 3 0
                                    

* sampai di bilik Taufiq *

"Taufiq?! Taufiq?! Alhamdulillah awak dah sedar. " *berikan segelas air kpd Taufiq*

"Eh kau sape?!" *tepis gelas* *berkecai kaca mcm berkecainya hati Tiara*

Apesal Taufiq cakap mcm tu? Aku tk berniqab harini pun dia boleh cakap mcmtu?  Apeni?! Apeni?!

"Eh awak jangan main main. Dalam keadaan mcm ni pun masih nak main main? Saya dah tahu semuanya. "

"Aku tkfaham, ape kau cakap ni?! Eh doktor! Doktor!! Suruh dia keluar sekarang!!"

*Tiara dibawa keluar*
"Apa yg dah jadi sebenarnya doktor? Knapa dia buat saya mcmtu?! Sampainya hati dia. "

"Cik Tiara, ada satu bende yg saya belum bagitahu pada cik. Sebenarnya, Cik Taufiq mengalami hentakan yg kuat dibahagian kepala. Hentakan tu menyebabkan dia............ "

"Lupa ingatan?! "

"Ye, cik. Cik, apepun, cik jangan mudah putus asa. Banyakkan berdoa. Semoga cik terus tabah. Tapi lebih baik cik jgn paksa dia lagi untuk ingat. Beikan dia masa"

"Baiklah doktor. Terima kasih"

Rebah seketika. Alahai, dugaan apa lagi ni? T.T

*dua hari selepasnya*

Taufiq keluar dari hosp. Tiara cuba mmbntu mengangkat beg pakaiannya. Tiba tiba........

"Sampan biru?!", Tiara terkejut. Tk sangka, kesemua 178 sampan biru Tiara di simpan oleh Taufiq. Perasaannya makin kucar kacir.

"Eh, bak sini beg aku! Sape suruh kau sentuh hah?! Pandai pandai je! *tolak Tiara*

"Aghh! *kepala terhentak kat bangku* berdarah ==. "
*Dia biarkan je aku? Tnpa ade rasa kesian?* =') 

Taufiq segera pulang ke rumahnya dalam keadaan kepala yg masih berbalut.

keesokan harinya, pada wktu pagi, Tiara dtg ke rumah Taufiq selepas mndapat alamat rumahnya drpd pihak hospital. 

Tiara - "Assalamualaikum... "

Taufiq - "Waalaikumussalam. Kau lagi?! Eh kau nk ape sebenarnya eh? Kau mmg tkserik serik lagi eh? Semalam kepala, harini kau nak kena apa pulak?! "

Tiara - "Taufiq, ini saye, Tiara. Tkkan awak tk ingat saya? Orang yg pernah awak cintai..... dahulu."

Then, keluar suara dari dalam rumah Taufiq

Someone - "Siapa tu, fiq? Post man ke? "

Taufiq - "Entah lah minah ni. Aku tk kenal pun siapa dia. Tiba tiba je mengaku aku pernah suka dia dulu. Meh la sini tengok. "

*mcm kenal je suara tu. Tapi siapa eh?* terdetik dalam hati Tiara.

Keluar someone dari dalam rumah pergi dekat Taufiq

Tiara - "Eh, Ta... Tania?! Ape kau buat kat sinii? Macam mana kau boleh ade kat sini?! "

Tania - "Eh, errr... errr"

Taufiq - " Nia, kau kenal dia ke?! Siapa dia ni? "

Tania - " Eh, emm..... Aku tk kenal la dia ni. Entah siapa la. Ish orang gila kot. Kat sinikan banyak org gila. Eh dah la tutup pintu, halau dia pergi "

Tiara - " Hah?! Tania! Kau ckap kau tk kenal aku? Weh, kau mengaku sekarang! Ape semua ni?! Sanggup kau buat aku mcm ni?"

*Guard rumah Taufiq tarik Tiara keluar*

*Ya Allah, berdosakah aku? Ujian apa lagi kah ini? TT*

menangisnya seorang diri.

Tiara still tkpuas hati dgn agenda Tania. Knapa dia sanggup hina kawan dia sendiri depan lelaki tu? Ape niat dia sebenarnya? Tiara ws Tania.

'Tania, asal kau cakap mcmtuh tadi?'

*bluetick*

'Weh'

*bluetick*

'Tania Safiya Bt Mohd Kassim, kau 'kawan TERBAIK' pernah aku jumpa. Terima kasih. Kita putus! '

*greytick*

Kawan yg slalu ade dgn aku ni la org yg aku percaya. Tp bila dh percaya, pijak kepala. 😌 tikam aku dari belakang. Sis tabah.

"Thanks god, at least aku dpt muhasabah diri. Jgn terlalu prcayakn kawan. Kenal dulu hati budi. Tapi..... Aku dh cukup lama kenal Tania. T.T ((usap air mata))  huhuhu"

Jam 530 pm sewaktu di pasar, Taufiq,Tiara dan Tania bertentang mata kerana bertembung secara kebetulan. Hampa dan terkejut melihat tangan mereka berpegang erat. Malah Tania juga sengaja mnyakitkan hati Tiara dgn kerenahnya yg dilakukan pada Taufiq bila trnmpk Tiara. Remuknya hati. Bagai dicincang bila tengok kawan sendiri khianat dgn org yg dicintai.

*Aku keseorangan. Malah aku cemburu tengok deorang berkepit sana sini. Berselfie sana sini ((pergi pasar je pun))  siapa yg dapat teman aku lepasni? Hmmmmm*

Wktu nak beli apam balik....

"Eh, maaf kn saya. Sorry, sorry saya terlanggar. Sorry sngat"

"Eh, ha ok ok tkpa tkpa jgn risau saya ok. "

"Ouh ok. Maafkn saya skali lagi. Saya mintak diri dulu"

"Eh, kejap. Nama awak ape? Boleh kita berkenalan? Nama saya Aus. Firdaus. ☺ "

"Ouh ye em. Nama saya Tiara. Selamat berkenalan ☺"

"kalau awak tk keberatan, jom kita makan sekejap? saya belanja."

"em eh tkpela saya kene ba... "

"DAH JGN BANYAK SOAL. AWAK NAK IKUT SAYA MAKAN ATAU AWAK NAK SAYA MINTAK GANTI RUGI BAJU YG KOTOR AWAK DH BUAT NI? MAHAL OK? "

takdapat nak ditolak. terima je lah ajakan lelaki tu.

Berbual punya berbual, Tiara rsa mengantuk lepas minum air di hadapannya ((Aus letak pil tidur wktu Tiara pergi tandas))  .  Smpailah Aus bawak dia balik rumah. Mmg Aus nk ambil kesempatan mcm yg dia selalu buat pada wanita lain. Tapiii.......... ada sesuatu yg menghalang niat nya. 

'Kenapa aku rasa bersalah ni? Kenapa aku rase tk berani nak berhadapan dgn dia? Mungkin sbb pakaian dia? Dia melindungi dirinya dgn pakaian labuh. Aku tk mmpu.' - Aus

ketika Tiara baru saja sedar, dia panik dgn kawasan sekeliling. Entah kemana dibawanya.

"Jgn risau, tiara. Saya tkbuat ape ape pada awak. "

Diberikan nasi dan air kepadanya.

"Hah? Plss, saya nk balik skrng! Saya nak balik!"

"Yee, saya tahu. Saya akn hntar awak balik. Tpi makan lah dulu."

Lepas makan, Aus menepati jnjinya. Tiara dihantar pulang dgn selamat.

TakdirWhere stories live. Discover now