Elsker deg også

39 3 0
                                    

-Marcus pov-

Det er nå gått en uke siden begravelsen til Aiden. Jeg er nå klar for å gå videre, jeg kan ikke leve i sorg resten av livet for at Aiden ikke orket mere. Det er best for meg å gå videre, jeg har grått mange tårer da mine knuste dager var som verst, men jeg er blitt mye bedre nå.jeg føler meg klar for å starte alt på nytt uten Aiden. Jeg lot en periode følelsene mine for Malin vekk for å sørge over tapet. Jeg har aldri hatt et så stort nederlag i hele mitt liv.

-Malin's pov-

Marcus sa han ville gå videre med livet, jeg veit det er vanskelig. Følelsen av å ikke ha noe igjen, ikke ha noe å leve for. Den følelsen har jeg hatt mange ganger. Mobbing er ikke gøy for offeret, men heller ikke for bestevennen som gikk i tap på grunn av mobberne. Tilbake til hva han ville. Siden han vil gå videre for å slippe mere sorg tenkte jegå ta han med på kino og se en eller annen film så han får noe bedre å tenke på.

Mac = Marcus og Mal = Malin

Mal: Marcus!
Mac: ja, hva er det?
Mal: jeg tenkte for å koble følelsene dine mere av så kunne vi dra på kino.
Mac: høres greit ut for meg, men hvem film skal vi se??
Mal: det kan egt du bestemme.
Mac: oki..., da tenkte jeg vi kunne se en film du vil se.
Mal: siden du insisterer så oki... ehmm.., hva med filmen "et helt halvt år"??
Mac: greit for meg, da drar vi og ser et helt halvt år. En ting til...
Mal: ja??
Mac: når starter den??
Mal: la meg se etter (ser på nettsiden til kinoen)
Mac: funnet noe enda?
Mal: der ja! Den starter 18.30
Mac: da bør vi kanskje dra nå om vi skal kjøpe noe popcorn og drikke.
Mal: ja, skal vi ta bussen??
Mac: ja, vi tar bussen.
-------------
Borte ved kinoen

Mac: hva er alderen man må være for å må kjøpe barnebillett??
Dama i kassa: 16år er voksenbillett men under er barnebillett
Mac: oki, da er det 2 barnebilletter
Mal: hvordan brus vil du ha?
Mac: bare ta noe, er ikke kresen.
Mal: oki, da bare tar jeg noe da.
Dama i kassa: da blir det 220kr.
Mal: jeg betaler jeg..
Mac: nei, jeg betaler jenta mi.
Dama i kassa: er dere kjærester?
Mal: Ne.....(blir avbrutt av Marcus)
Mac: ja, det er vi.
(Marcus gir et sånt spill med blikk og jeg nikker tilbake)
Dama i kassa: dere vet det at man får rabatt på kinobillettene om man er kjærestepar!?
Mal: nei det visste jeg ikke.
Dama i kassa: ja, men det er for kjærestepar som kan bevise at de er sammen..
Mal: vise det på hvilken måte??
Dama i kasse: kline i 2min...
Marcus gir meg et sånt "er det greit" blikk.
Jeg bare nikker mot dama mens jeg ser på Marcus som et tegn på et ja..
Marcus begynner å lene seg sakte mot meg og jeg mot han, vi begge lukker øynene like før våre lepper treffer hverandre. Alle som står rundt oss sier "awww" (det står ganske mange rundt oss)
-2 minutter senere-
Dama i kassa: jeg tror dere, ingen som ikke elsker hverandre kan vise så mye følelser mens de kliner. Det vil si at det er 50% avslag på hver av billettene deres. Så nå trenger dere bare å betale 135kr.

Marcus tar et skritt mot kassa og tar fram kortet sitt, stikker det inn i betalingsdingsebomsen,  taster inn kosen, og OK-knappen. Snur seg mot meg rekker meg hånden sin og spør: Skal vi gå inn å sette oss??
Jeg tar tak i hånden hans som tegn på et ja. Vi går hånd i hånd mot kinosalen, der er en lang gang hvor det på begge sider står hvilken kinosal det er og hvem film som går der.

-10 min inn i filmen-

Mal: var det pga rabatten t du sa vi var kjærester?
Marcus nøler men svarer ikke, må han virkelig tenke seg så godt om? Jeg veit jo egt hvorfor han sa det, det var jo ikke pga rabatten i det hele tatt. Jeg skal overraske hans litt, noe jeg har planlagt i 2 dager nå. Er veldig spent på hvordan han vil reagere,men det er vært å finne ut av. Alt som har skjedd er planlagt. Dere vil sikkert vite planleggingen, så da skal jeg fortelle dere hvordan jeg visste at alt dette kom til å hende.

Planleggingen

Jeg startet med å se hvem film som gikk på kino, og siden utvalget ikke var noe innen hans sjanger lot jeg han ikke få se utvalget på filmer. For når vi var der ville han sjekke og han kan ikke si nei når han allerede har sagt ja, så da visste jeg at han kom til å spørre meg hvem film jeg ville se. Fordi alle gir like lite mening for han uansett, så jeg valgte en film jeg allerede har sett... sånn at jeg ikke mister noe jeg gjerne ville se. Siden det er romantiske filmer på kino ville dem jo ha en sånn rabatt, og rabatten ville få meg og Marcus nærmere. I rabatten står det også at mann får plass bakerst i salen nemlig kline setene... i de setene er det to og to stoler som sitter ved siden av hverandre (ofc), men det er bare armlene på yttersiden av de to stolene som "sitter sammen", noe som ville gjøre det enklere å kline eller kysse.

Tilbake til overraskelsen

Jeg lener meg sakte mot Marcus og legger hodet mitt på skulderen hans, samtidig drar jeg armen min sakte mot hans arm. Når armen min når bort holder jeg hånden hans og jeg kan føle at han holder min. Vi sitter sånn i omtrent 5min før jeg fortsetter til neste trekk. Jeg løfter hodet mitt sakte opp, men ikke helt opp, bare halvveis. Deretter hvisker jeg rolig og ganske stille inn i øret hans "Marcus? Kan du snu deg hit litt?". Marcus snudde hodet sakte rundt og så meg inn i øynene og sa: "hva er det?" Jeg svarte ikke, jeg bare lente meg inn å kysset han. Jeg dro meg sakte ut av kysset og så han inn i øynene, jeg kunne merke at kinnene mine var røde som tomater, men dett stoppet meg ikke denne ganger. Jeg slukke ikke la det flaue og sjenerte ved meg stoppe meg i denne planen. Marcus ser meg inn i øynene og åpner munnen, men lukker den fort. "Hva er det?" Spør jeg mens jeg enda ser han inn i øynene. "Ingenting... vent jo det er en ting" sier han og jeg kan se kinnene hans bli minst like røde som jeg tenker mine er. "Hva er det du vil si?" Spør jeg om mens jeg prøver å ikke la det flaue i meg ta over samtalen og gi oss en pinlig stillhet. "Jeg lurte bare på om du ville bli sammen med meg." Sier han og fortsetter å se inn i øynene mine, noe jeg tror er for at jeg ikke skal tro han er feig. Jeg føler at jeg blir veldig letta selv om jeg visste at hvis jeg viste interesse for han ville han spørre meg til slutt. At det ville ta så kort tid hadde jeg ikke forventet, men gleden er større når det tok kortere tid enn jeg trodde. Jeg tror han kan se i hele ansiktet mitt at jeg ble kjempe glad. Jeg ser han inn i øynene og sier "jaa, ja det vil jeg" også kysser jeg han, noe som sakte går over til klining.

-filmen er ferdig-

"Sry, for at du ikke fikk med deg noe av filmen som du ville se" sier Marcus mens vi går ut av kinoen. "Det går bra, jeg opplevde noe som er mye bedre enn den filmen. Og det var å bli sammen med deg, ingenting kan bli bedre enn det" svarer jeg smigret og full på kjærlighetens rus. Det var som jeg var i min egen sky som ingen kunne ødelegge.  "Skal vi gå hvem eller ta bussen?" Spør Marcus og sprekker den lille tankebobla jeg levde i et øyeblikk. "Ehm..vi kan gå" svarer jeg og ser han inn i øynene. Han er litt høyere enn meg så jeg måtte se opp for å se han i øynene. Vi startet å gå bortover veien men jeg stoppet og bare så tomt ut i lufta. "Hva er det ja?" Spør Marcus og snur seg mot meg. "Je..je..jeg h..h..ha..har glemt.. å...for..fortelle ..d..deg.. at j..jeg er ..livredd for mørket..." sier jeg full av skrekk. "Det skal gå bra, kom hit til meg da" sier han med verdens mildeste og nydeligste stemme i hele universet. Jeg går bort til han og han tar armen sin rundt meg og hvisker "det skal gå bra, jeg passer på deg" jeg ble helt varm inni meg da han fortalte det. "Jeg elskere deg gm" hvisker jeg inn i øret hans, han snur seg mot meg og sier2jeg elsker deg også jm" også lener vi oss begge to inn i et kyss.
-----------
Dette var siste del av 'det uventede' vil dere at det skal komme en bok nr 2?? Jeg er lei meg for at det av og til tok så lang tid før det kom en ny del. Om det kommer en bok 2 av 'det uventede' skal jeg prøve å skrive litt hver dag når jeg venter på bussen😊

Det uventedeWhere stories live. Discover now