Jeanette/Malin forteller

54 3 0
                                    



°Jeanettes pov°

Hvordan kunne hun holde det hemmelig i så mange år? Hvorfor gjør hun sånt? Hun trengte ikke juge om det med pappa! Dette er noen spørsmål som surrer rundt i hodet mitt nå mens jeg går ut døra. Jeg løper bort til Marcus og Martinus sitt hus og ringer på. Jeg ser Marcus komme bort til døra, han åpner døra. Han ser opp på meg og spør hvorfor jeg gråter. Jeg har ikke egt selv lagt merke til at jeg gråter. Jeg sier at jeg vil fortelle det til han og Martinus samtidig, så går jeg inn døra og tar av meg skoene.

°Martinus pov°

jeg hører at Marcus lukker døra, og at noen gråter, men jeg vet ikke hvem det er som gråter. Skrittene demmes kommer nærmere og nærmere.., til slutt ser jeg dem komme inn i stua, Marcus med armen rundt skulderen til Jeanette mens hun gråter. Jeg reiser meg opp av sofaen og løper bort til Jeanette med en gang jeg ser henne. "Hva er det??" Spørs jeg, mens jeg og Marcus trøster henne på vei mot sofaen. Da vi hadde kommet oss bort til sofaen sier Jeanette at hun vil fortelle oss noe. Hun begynte å fortelle om alt moren hadde fortalt henne.

1 time senere....

samtale angående det Jeanette fortalte.
M: Martinus, Mac: Marcus og j: Jeanette

M: så hva heter tvillingen din??
J: jeg vet ikke, men jeg skal høre med mamma.
Mac: det blir jo bra, da kan du finne ut om vi gikk i samme barnehage også.., for vi gikk i barnehage med ei som heter Malin Emilie.
J: skal høre med mamma nå.

Jeanette tok opp telefonen for å spørre moren sin

Meldingssamtalen mellom
J: Jeanette M: Mamma

J: Hei mamma!
Jeg lurte på om jeg har et mellomnavn,
Jeg lurte også på hva tvillingsøsteren mi heter.
En ting jeg kommer ikke hjem i dag, overnatter hos Marcus og Martinus.

M: ja du har et mellomnavn og det er Emilie.
Tvillingsøsteren din heter Martine.
Skal jeg komme over med noe skift??

J: ja, du kan pakke med det jeg alltid pakker med meg.
Du kan legge det ved døra og banke/ringe på døra så kommer en av oss og henter det.

M: oki kommer om ikke lenge da .
Men du må huske at jeg er veldig glad i deg.<3

J: ja, det hvert jeg...
Men jeg tror ikke jeg kan svare med "glad i deg" etter det du har løyet om.

M: okey.. :'(
Men du får ha en god kveld og sove godt da.<3

J: du får sove godt

Tilbake til virkelig verden

Martinus: såe.. Hva sa moren din??
J: hun sa at tvillingen min heter Martine, og mellomnavnet mitt er Emilie.
Mac: da tror jeg vi gikk i samme barnehage.
J: det kan hende.
Martinus: hvor mye er klokka??
J: kun 22.00, hvordan det??
M: lurte bare om vi skulle gå opp
J: ja det kan vi godt.

Så gikk vi opp trappa til andre etasje.

Det uventedeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang