“Esmée!” roep ik blij, als ik mijn vriendin voor het gebouw zie staan.
“Sofia! God dank je bent op tijd. Kom laten we naar binnen gaan.” Zegt ze tijdens onze omhelzing. Ze laat me los en ik loop achter haar aan een groot gebouw in. De vrouw van de balie stuurt ons naar de 6e verdieping. Dus help ik Esmée met het dragen van haar spullen, en gaan we in de lift staan.
“Sofia? Je weet dat deze klanten je goed betalen? En dat ze je beroemd kunnen maken? Toch?” vraagt Esmée me opeens. Ik knik.
“Ja, Samantha heeft alles al verteld.” Zeg ik lachend.
In een klein knalroze fluwelen tanga die mijn intieme deel maar net bedekt en op hoge knalroze pumps sta ik midden in een zaal. Met mijn boezem bloot loop ik heen en weer om het kippenvel te laten verdwijnen.“Sofia? Kunnen we?” vraagt de fotograaf Marc me. Echt een leuke gozer. Ik knik en ga op de zwarte stoel zitten. Met mijn benen uit elkaar en een zwoele blik poseer ik voor de camera.
“Wauw, Sofia je hebt talent!” roept Marc terwijl hij vrolijk foto´s maakt. Ik lach en kijk snel naar Esmée die me een bemoedigend knikje gunt.
“Ok, ik heb hem! Sofia ga je omkleden. We gaan nu op het hemelbed poseren.” Roept Marc na tien minuutjes poseren. Ik knik en huppel op mijn hakken naar de kleedkamer. Snel doe ik de hakken uit en ook de tanga gooi ik in de hoek.
“Hier, nu heb je blauw.” Esmée geeft me een blauwe string. Snel trek ik het aan.
“En deze rode pumps. Ikbewerk zo je make-up nog een beetje.” Ze legt een paar rode hoge pumps klaar. Ik stap erin en ga vervolgens op de visagisten kruk zitten. Ze verwijderd mijn roze lippenstift en stift mijn lippen nu knalrood. Ze gaat nog even snel met haar hand door mijn haar.
“You can go.” Mompelt ze dan. Ik sta op en loop terug naar de zaal. Er staat nu een groot wit hemelbed.
“Er komen zo allemaal veertjes uit de lucht vallen, pak een kussen, ga op het bed staan en doe alsof je een kussengevecht heb. Maar wees sexy.” Beveelt Marc me. Ik knik en ga met mijn hakken op het bed staan. Snel pak ik een wit kussen van het bed.
“Laat de veertjes maar vallen!” roept Marc, en na een paar seconden zie ik duizenden witte veertjes uit de lucht vallen.
“Kom Sofia! Wees sexy!” roept Marc. Ik houdt het kussen omhoog en lach naar de camera.
“Sofia Black! Die naam moet ik onthouden! Ik vond het ontzettend fijn om met je te werken, en verheug me al op de volgende shoot.” Zegt Marc terwijl hij mijn hand schudt. Ondertussen heb ik me weer aangekleed en staan we voor het gebouw waar we de shoot hadden.“Ik ook, dank je wel Marc. Tot snel!” zeg ik blij. Hij stapt in zijn auto en rijdt weg. Esmée en ik lopen met de visagisten koffers in onze handen naar het trein station.
“Ik moet naar de andere kant, jij gaat zeker naar Cambridge?” vraagt Esmée me op het treinstation. Ik knik.
“Ja, en morgen ga ik voor het weekend naar huis.” Vertel ik vrolijk. Het is morgen vrijdag dus gaan Abbey en ik beiden naar onze ouders.
“Nou, je deed het geweldig schat! Maar mijn trein vertrekt over 5 minuten dus ik moet gaan! Doei doei schatje.” Ik krijg een dikke zoen op mijn wang van Esmée die daarna wegloopt. Ik zwaai haar nog even naar. En loop dan naar mijn perron, vanwaar mijn trein naar Cambridge rijdt.