CINTA TAK KESAMPAIAN

96 4 3
                                    

Tret....tret...tret...,kedengaran bunyi getaran yang keluar daripada sebuah telefon pintar yang telah di senyapkan.Aku bergegas pergi mendapatkan telefon itu untuk melihat mesej yang di terima.Saat itu,aku dan kawan-kawan berada di bawah pohon yang rendang sambil makan makanan yang telah di sediakan oleh penganjur yang menganjurkan kem kecemerlangan bagi pelajar tingkatan 5.

Mesej yang aku terima adalah dari orang yang aku tidak kenali,tetapi dalam mesej itu...Dia seolah-olah begitu mengenali aku.Nama penuhku turut diketahui.Siapakah gerangan orangnya aku pun tak tahu.Aku beranggapan mesej itu dari rakan-rakanku yang ingin mengenakan aku,maklumlah aku juga selalu mengenakan rakan-rakanku dengan cara tersebut.Tiada lagi mesej yang muncul dari nombor telefon itu pada hari tersebut setelah lima mesej yang di hantar tidak aku balas.Hari tersebut aku akhiri seperti hari-hari biasa.

Mesej misteri itu masih aku terima.Hampir tiap hari.Penghantar hanya memberitahu gelarannya MR.D.

Aku kasihan melihat mesej yang dihantar tiap-tiap hari.Aku pun membalas tanpa rasa curiga.Mungkin dia hanya mahu berkenalan.Aku layankan sahaja.

Mesej yang di hantar sangat lawak.Sentiasa membuatkan aku tersenyum dan tergelak.Tidak sangka MR.D begitu kelakar.Aku sentiasa tertanya-tanya siapakah gerangan MR.D ini.Pelik.Dia hanya memberitahu dia satu sekolah denganku.Aku juga tercari-cari,kot-kot la ada budak yang di gelar MR.D,tetapi tiada.
Susahnya nak cari,gerangan MR.D ni.

Dua minggu telah berlalu,mesej misteri tidak muncul.MR.D pun tidak menghantar mesej kepada aku.Aku tertunggu-tunggu juga.Kenapa aku rindu dengan MR.D?Adakah ini cinta?Tapi aku tak kenal dia siapa!

SPM telahpun berlalu,telah sebulan MR.D tidak mesej aku.Rindunya!!!

Aku dengan beraninya memulakan perbualan.Aku mesej dia dulu.Sejam aku tunggu,tapi mesej aku tidak di balas.

Tiba-tiba....tret....tret...tret!!!

Mesej aku di balas...
Aku terkejut....

Waalaikumusalam...kak.
Saya adik MR.D.Saya nak bagitau akak yang abang sekarang dalam keadaan kritikal.Dia sakit kak.Abang sakit barah otak.Kami sekeluarga pun baru tahu.Dia rahsiakan.Untuk pengetahuan akak,abang suka dekat akak.Dia sanggup beli topup untuk mesej akak.Sekarang abang tak dak dekat Malaysia,dia dekat China,buat pembedahan.Dia ada pesan suruh,kalau akak mesej dia.Dia suruh adik balas.Dia cakap doakan dia supaya selamat dalam pembedahan.Dia kata kalau ada jodoh pasti akak dengan abang akan bersama.

Nanti kalau abang dah balik Malaysia.Adik akan mesej akak lagi.Bye.Assalamualaikum.

Sampai di situ sahaja,mesejnya.
MR.D aku akan doakan kau selamat.Aku nak jumpa kau.Aku nak tengok muka kau.Aku sayang kau.

Jodoh pertemuan ketentuan Ilahi,
Ajal maut itu pasti,
Jaga diri hati-hati,
Jangan kita lupa diri.

Hai!!guys.Saya baru nak update.Sorryla lambat.Untuk pengetahuan semua.Cerita ni tak habis lagi.Ada sambungan tau.
'Jodoh pertemuan'
Kalau nak tau jadi apa komen and vote la ye.
Sayang korang.!!!!!

CERPEN TERINDAHWhere stories live. Discover now