BAB 2

46 5 0
                                    

Aku menolak tangan yang sedang menutupi mataku dan aku menoleh ke belakang.seketika kemudian aku tersenyum.Dari aroma perfume yang dipakai aku sudah dapat mengagak siapa yang berada di belakangku tadi.

"Alah angah, tak payah lah naj tutup-tutup mata orang.Dari perfume yang angah pakai tu orang dah tahu dah tu angah"kataku.

Angah kelihatan tersengih sahaja.aku menggelengkan kepala.angah menyalami abah dan mama.angah juga mengucup pipi mama seperti aku tadi,lalu angah mengambil tempat di sisiku.

Aku mencapai mangkuk ynag kosong,lalu aku isikan dengan bijirin dan susu.angah tidak gemar makan makanan yang berat pada waktu pagi.Aku menghulurkan mangkuk tersebut kepada angah.Angah menyambut dan mengucapkan terima kasih.

"Angah oh angah"jeritku kepada angah yang sedang menonton televisyen selepas sarapan tadi.Angah sedang bercuti selama sebulan.maklumlah pilotkan.

"Mohd Aqram Haikal"jeritku lagi apabila angah tidak menyahut panggilan aku.

"Apa ni sha.naik pekak telinga angah ni dengar kau jerit.tak padan dengan perempuan lah kau ni dik."balas angah sambil merungut perlahan.

"Tolong hantar sha pergi hospital kejap boleh tak?."kataku."sha ada temuduga hari ni."kataku lagi.

Angah tidak menyoal banyak. Dia bangun ke meja kecil di tepi TV lalu mencapai kunci keretanya.setelah meminta izin dari mama aku dan angah pon bertolak.

Akankah Dia Menjadi Milikku.[OG]Where stories live. Discover now