part 3

122 18 4
                                    

Hutan tebal,
Seoul

Dahi Jimin berkerut menahan sakit apabila kau sedang mencuci luka di kaki. Kau merupakan seorang student yang mengambil jurusan perubatan. Begitu berhati² sekali merawat jimin. "Auch!"jerit jimin mengerang sakit. "Tahanlah sikit"tutur kau sambil mengukir senyuman.

Kesakitan yang dialami jimin terasa hilang seketika apabila senyuman gadis itu menghiasi pandangan matanya. "Siap!"kata kau yang baru sahaja usai menyapu herba² pada luka di wajah Jimin. Jimin tidak menjawab,sebaliknya dia masih kaku merenung wajah kau. Kyeopta!!hatinya berdetik.

"Awak?"panggil kau,melambai² tangannya. Jimin tersentak. Khayalannya terhenti. Kemudian dia melemparkan senyuman. Lantas dia cuba berdiri,kau dengan pantas memegang lengan jimin. "Saya tolong awak"kata kau dengan sisa² senyuman. "Jangan senyum"ujar jimin tiba².

Apsal pulak dia ni? Salahkah aku senyum? "Wae?"soal kau. "Jangan tanya"

"Dae. Tapi,kita nak ke mana ni?"

"Awak ikut saya. Kita akan ke sebuah perkampungan yang berhampiran dengan kita. Mungkin kita dapat petunjuk tentang zombie" Zombie?! Kepala dia cedera jugak ke?

"Ada zombie?"jimin mengangguk. Kau mengeluh berat. "Macam filem..Resident Evil.."ulas kau sambil membuka ikatan di rambut kau. Kini,rambut kau yang lurus panjang sehingga pinggang itu mempersona. Jimin melihat kau tanpa berkelip. "Don't worry..Park Jimin akan sentiasa lindungi awak"

Namun perbualan mereka mati secara tiba² apabila kedengaran bunyi seperti kayu atau ranting dipijak. Jimin kembali mengeluarkan pistol sebagai langkah berjaga². Jimin berlari ke arah bunyi tersebut. Uishh sakit² pun masih boleh lari? Gila ahh..

Jimin terkejut melihat salah seorang zombie tengah mendekati mereka. "Ambil kayu tu y/n!"arah jimin. Kau segera mengambil kayu yang berada di persekitaran kau.

"Tepi awak!!"teriak kau sambil menunjuk. Jimin terus melepaskan beberapa das kepada zombie yang tidak berkepala dan berlumuran darah. Kau terus merangkul tubuh jimin. "Saya takut.." terkedu jimin apabila dipeluk sebegitu. Tak pernah² dia kena peluk oleh seorang yeoja..namja pernahlah..itupun jungkook

Mata kau liar memerhatikan keadaan sekeliling. Alamak! Mereka dikelilingi berpuluh² zombie. Jimin menarik kau kebelakangnya. "Mari berdepan dengan Park Jimin,wahai zombie² sesat sekalian"

Jimin mengacukan pistol ke arah zombie² itu sementara tangan sebelah lagi memegang erat kau. Kau sebenarnya tergamam dengan perbuatan jimin namun dibiarkan sahaja. Seketika jimin memejamkan matanya dan beberapa saat kemudian,beberapa das tembakan dilepaskan. Tak ada satu pun tersasar. Empat orang zombie rebah ke bumi. Hebat tak aku??muahaha..

"Hmm...tu ada jalan keluar. Cepat kita ke sana"bisik jimin. Tanpa menoleh kiri kanan,jimin menarik tangan kau dan menuju ke arah jalan keluar. "Kita nak ke mana?"tanya kau. "Run"balas jimin pendek. Runn~ don't tell me bye bye run~~ You make me cry cry (eheh terlebih plak)

Tiba²...

Perkarangan sekolah,
Seoul

Rancangan Jungkook yang berlari ke roof-top itu rancangan paling teruk. "Pabo!"cakap Jin selamba. "Wae?"tanya jungkook walaupun tahu apa kesalahan  dia. "Kita terperangkap! Kalau zombie naik macam mana?"tersengih jungkook.

"Cari benda yang boleh digunakan untuk menahan pintu ni!"teriak rapmon pula. Mereka melilau melihat keadaan sekeliling. Ada timbunan meja yang tidak lagi digunakan tidak jauh dari situ. Tanpa berlengah lagi,suga menarik meja yang bertimbun di situ. Namun yang lain hanya melihat.

Hampir semua meja sudah ditarik suga. Hanya SUGA!! "Korang tengok ja?! Tolong lahh!!"marah suga yang sudah kepenatan. Setelah mendengar jerkah itu,barulah mereka menarik meja.

"Beres!"jerit mereka serentak. "Hek eleh,korang buat sikit ja okay"jawab suga tidak puas hati. "Haha..mian"gelak mereka sambil melihat ke arah tingkap. "Dunia sudah hancur!"ujar jhope. Asap hitam kelihatan merata² di seluruh bandar itu manakala beberapa pesawat sedang meluncur laju. Di dataran sekolah pula,kelihatan ratusan pelajar yang sudah bertukar jadi zombie.

"Aku rasa kita tak selamat kalau duduk dekat sini ja"kata V dengan muka berkerut. Apa yang akan terjadi kalau aku jadi zombie? "Kadang² apa yang V cakap tu boleh diterima. Eh,ni V ka?"gelak jhope. V menjeling jhope yang masih gelakkannya.

Kampung pendalaman,
Seoul

Tiba²..

Jimin meraung. Kecederaan di kakinya menyerang kembali. Jimin terduduk semula. Kedua² belah matanya dipejam erat menahan sakit. "Wae?!"tanya kau panik. "Sakit tadi datang balik"jawab jimin sambil matanya dipejam erat.

Zombie² yang lain datang mengelilingi mereka. Kau mula resah. Apa nak dibuat? Makin lama,zombie² itu makin menghampiri mereka. Kau tiada pilihan,kau mesti bunuh zombie² itu. Lantas dia mengambil pistol jimin yang tersarung dalam poket seluar namja itu.

Kau perlu berjuang. Demi menyelematkan dirinya dan jimin. "Y/n.."seru jimin lemah apabila melihat kau. Kau memegang erat pistol Berreta M9. Kau begitu nekad.

Namun selepas beberapa das tembakan,kedengaran bunyi loceng dari menara batu yang tersergam beberapa kilometer daripada tempat mereka. Serta merta tumpuan zombie² itu beralih arah. Pelik.. Kenapa zombie² itu pergi ke arah menara?

"Gomawo y/n"

"Don't worry..y/n sentiasa lindungi awak"ujar kau mengulangi kembali ayat yang pernah dituturkan jimin. Jimin merenung wajah yeoja itu tajam sebelum ketawanya meletus. "Awak kelakarlah..saya suka"

Jimin masih melihat kau yang tergelak mendengar perkataan yang terkeluar dari mulutnya. "Kenapa awak pandang saya macam tu?"

"Saya tak pandang awaklah"jimin membetulkan badannya yang sedikit kotor. Aduhh..malunyaa..apsal aku perasan sangat nih??

"Tapi saya pandang orang yang telah menyelamatkan saya"

Bersambung..Hollaa..okay author nak korang fikir kenapa zombie² itu tertarik dengan menara tu sedangkan depan diorang dah ada mangsa? Wae? Wae? Komen jawapan anda dibawah..nanti author reply 😁

zombie!! jangan larii!!!!Where stories live. Discover now