part 7

65 13 2
                                    

Lebuhraya Bawah Air Seoul
(LBAS)

Suga tersenyum apabila bayi yang dikendongnya sudah mulai dibuai mimpi. "Baby ni kita tak letak namakah?"tanya jin yang masih melihat bayi itu. "Aku namakan dia Min Yoori memandangkan baby ini yeoja"ujar suga tersengih.

"Amboi,apsal letak nama kau pula suga? Nama kami tak letak pula"cakap jungkook sambil merungut. "Eleh,aku yang jaga dia. Aku punya namalah"

Jungkook mencebik. "Yoori ssi? Sedap nama tu. Annyeong yoori"ujar jin tiba². Ada banyak zombie yang berkeliaran di tepu jalan ketika kereta mereka itu meluncur di atas jalan raya. Tiba² sahaja jhope memperlahankan kelajuan. "Eh,kenapa slow sangat ni?"tanya rapmon.

"Tengok dekat depan tu. Jalan raya sesak"ujar jhope,mengeluh.

Kereta mereka telah terperangkap dalam kesesakan jalan raya. Yoori mula menangis ketika jhope menyembunyikan hon berulang kali. Suga kemudian menekan punat yang terdapat di dalam kereta itu. Tindakan suga itu membawa kepada pembukaan ruanh di syiling kereta itu.

Suga memberikan yoori kepada jin untuk dikendongkan untuk beberapa minit sementara dia memanjat. "Bagi aku binokular"minta suga ketika melihat keadaan untuk mengetahui lebih lanjut situasi yang melanda kawasan itu. Rapmon menyelongkar laci kereta perisai lalu memberikan barang yang diminta suga.

"Hisyh,teruknya!"ujar suga sambil menurun binokular yang dipegangnya. Kemudian dia menggeleng². Dia tidak sangka situasi di seoul akan menjadi teruk. "Waeyo?"tanya mereka serentak ketika suga menghempas punggungnya di kerusi dengan perasaan hampa.

"Korang,kita kena tunggu Jimin selamatkan seoul. Kalau tak,kita akan terperangkap dekat sini"tutur suga.

Monster Lake
Seoul

Jimin membuka mata perlahan². Kepalanya masih terasa pening. Dia mengambil masa beberapa saat untuk kembali mendapat memorinya. Peristiwa setengah jam tadi kembali berputar di layar mindanya. "Y/n.."panggil jimin lemah sambil memegang kepalanya. Dia memandang keadaan sekeliling. Baru dia teringat pasal rumah kayu itu dan XXX. XXX itu tidak kelihatan di mana² mahupun bayangan kau dan chanyeol.

Fon telinga masih melekat kemas di lubang telinga jimin. Lantas jimin mencapai iphoneya untuk menghubungi Sehun. "Yeoboseyo sehun. Ada something buruk berlaku dekat aku"gumam jimin.

Namun tiada jawapan balas daripada sehun. Jimin berasa sedikit kecewa. Perlahan² jimin bangun. Cuba juga mencari kelibat kau dan chanyeol untuk membantunya menyelamatkan seoul. Jimin melangkah keluar dari rumah itu.

"Tolong! Jebal!"kedengaran suara meminta tolong. Jimin mengamati suara itu. Macam suara y/n! Jimin mendengar dengan teliti dari arah mana suara itu datang. Kemudian dia menghalakan langkahnya ke arah suara itu. Makin lama suara itu makin dekat kedengaran. Jimin pantas berlari² anak dan ternampak kelibat kau diikat pada sebatang kayu di tengah² monster lake. "Y/n!!"panggil jimin.

Serta merta kau menoleh ke arah suara itu. "Jimin! Selamatkan saya!"jerit kau sambil teresak² menangis. Kelihatan air dalam tasik itu berkocak². "Y/n! Kenapa air dalam tasik ini berkocak²?"

"Ada raksasa dalam tasik ni!"
"Mworago?"

"Raksasa pulak?! Tadi zombie..apa yang sedang berlaku nihh?"Jimin terkejut mendengar pengakuan kau. Kalau benar dakwaan itu,pastinya nyawa y/n dalam bahaya! Mata jimin pantas menangkap kelibat sebuah bot kecil tertambat di jeti. Jimin berasa lega. Tanpa membuang masa lagi,dia terus menghidupkan enjin bot itu. Terdapat berpuluh² lembing terdampar di dalam bot itu. Jimin tidak mempedulikannya. Lalu memecut laju ke arah kau.

Tiba² air tasik yang tenang itu semakin berkocak². Serta merta jimin memberhentikan bot itu. Sebatang lembing yang terdapat didalam bot itu dicapai. Betulkah ada raksasa yang dikatakan kau mula mengganas?

zombie!! jangan larii!!!!Where stories live. Discover now