kawasan luar sekolah,
seoul
jungkook memegang erat pemukul yang diambilnya di dalam sekolah itu. Kawasan sekolah itu begitu teruk keadaannya. Darah sekeliling membuatkan lagi persekitaran semakin menakutkan. Apa punca sebenar kejadian ini? Kenapa semua manusia jadi zombie?? Mereka perlu berjaga. Takut ada zombie yang menyerang curi. Terdapat dua tiga orang zombie sedang berkeliaran tanpa tujuan di koridor sekolah namun mereka semua tidak sedikitpun menggoyahkan tekad mereka.
"Jom bunuh zombie! Aku bosan tahap boleh hancur dah ni!"jerit jhope lalu menghempuk kayu hoki kesayangannya. Taehyung yang melihat jhope itu mengangkat sebelah keningnya setelah itu mengeleng kepalanya. Tah pape.. "wait..korang dengar tak? macam bunyi menangis.."terdiam mereka apabila mendengar bunyi tersebut.. takkan hantu pulak kot? dah ada zombie..takkan ada hantu pulak? Hancur dunia!! Suga menolak kotak2 yang berada di persekitaran. Bunyi itu semakin kuat kedengaran..
"bayi??"tersentak mereka apabila melihat bayi itu masih dibaluti kain ditubuhnya. kesiannyaa.. "siapa yang tergamak buang bayi ini? kyeopta kot.."ujar perlahan jin sambil mendukung bayi itu. "mungkin..zombie tu yang buang agaknya..yelah zombie kan rxpe manus--"belum sempat jhope menghabiskan ayatnya, satu tumbukan diberikan. Tepat mengenai sasaran. yelah merepek lagi.. "kau merepek apa? otak byun sangat! jimin pun tak macam kau tau!"balas rapmon sambil membetulkan cermin matanya yang baru diambilnya didalam satu kelas di sekolah itu. (sempat lagi kau!)
kawasan pendalaman, seoul
Panggilan daripada ibu pejabat telah mematikan langkah jimin dan kau. Pasti sehun yang menelefon. "yeoboseyo..Sehun disini" kedengaran suara sehun ditalian. "eo,ada apa?"tanya jimin. Dia sempat memberikan isyarat supaya kau berhenti melangkah. "Aku terima sumber2 maklumat yang mengatakan semua ini berlaku daripada satu virus yang sedang merebak sekarang ini. Punca virus ini masih belum diketahui. Aku sudah muat turun aplikasi peta yang bertindak sebagai pemberitahuan lokasi untuk lebih mudah kau menjalani misi. Kau semaklah telefon kau. Huh.. penat aku hafal skrip nak ceritakan dekat kau,jimin..Akhirnya berhasil sudah..Yehett!"tergelak sehun selepas memberitahu info. Jimin tersenyum walaupun reaksi yang ditunjukkannya tidak dapat dilihat oleh sehun. "gomawo. Anything aku gitau kau" lantas jimin mematikan radio berteknologi tinggi itu.
"kita nak ke mana?"tanya kau sambil menyandarkan tubuh di sebuah rumah kayu bersebelahan dengan kandang kinzir. Fuh.. nasib baiklah kinzir tak jadi zombie..kalau tak mohon matilah aku. "kita ke sebuah tasik. dekat sana maybe ada something yang boleh dimakan."jelas jimin. Kau sekadar mengangguk. perut kau dari tadi berbunyi menandakan kelaparan. huhu..akhirnyaa. "shit!"rungut jimin tetiba. "wae?" apahal? tetiba mencarut ? "peluru tinggal sikit"
Kau dan Jimin memasuki rumah yang usang itu. rehat dululah katakan. Penat gilaa.. Keadaan dinding rumah itu hampir reput. Dengan berhati2 ,jimin melangkah diikuti kau dari belakang. Tiba2 kau menjerit..
Tangan kau menunding ke arah dinding. Bau busuk telah menarik minat jimin untuk memandang ke arah dinding itu. Seorang yeoja yang melekat padterbenama dinding itu mengerikan. Sebilah kapak terbenam didahinya lalu bergantung di dinding. Eww.. mahu sahaja kau muntah apabila melihatnya. Lantas kau berlari keluar.
Jimin merenung yeoja itu sambil menggeleng2 kepalanya. Keadaan yeoja menyayat hatinya. Kau yang sudah berada diluar berulang kali muntah. geli.. ergh. siapa tak geli,kalau melihat mayat yang sudah lama dilekat didinding,berulat.. Beberapa minit kemudian, jimin keluar dari rumah itu sambil memegang sebilah kapak.
"siapa yang sanggup buat macam tu ea? ish.."keluh jimin perlahan sambil menghayun kapak yang masih berlumuran darah itu ke udara. Sejak bila jimin bawak kapak? takkanlah..
"kapak itu.."ujar kau sambil melihat tajam kapak itu. "tangan awak berdarah?"
"jangan risau. Ini bukan darah saya. Ini darah yeoja tadi"kata jimin apabila menyedari reaksi kau yang tidak tentu arah. "Awak ambil kapak ni dari mayat tadi ke?"tanya kau seolah2 perkara itu mustahil. ee..tak geli ka? "eo,tapi saya sempat baringkan mayat itu" selambanya dia cakap.. macam perkara biasa pulak bagi dia.. "hish,pengotornya awak ni!"
"untuk survive..memang ini caranya. Saya akan basuh tangan saya dekat tasik itu nanti. Lagipun kapak ini akan jadi senjata saya nanti..bila kehabisan peluru" Jimin meneruskan perjalanannya.
fine..dia menang. Kau mula mengejar jimin dengan laju tanpa memerhati bawah. tiba2 kau menjerit. "wa-- hahaha"gelak jimin meletus apabila melihat kau terjatuh dan muka kau tersembam di dalam lumpur. huhu..hodoh sudah aku!! Eomma!!! "haha..nanti basuhlah muka dekat tasik tu ya. Kalau macam ini rupa,zombie pun takut! haha" kau merengus marah.
eee..boleh pulak dia gelak!! tak padan kaki sakit. Bukan nak tolong pun! Geramnya aku..kau terus bangun dan mendahului langkah jimin yang masih ketawa itu. Best lah gelakkan orang. Kau sudah pun meninggalkan jimin yang masih tercegat itu.
"Awak tahukah jalan ke tasik tu?"sakat jimin lagi. Langkah kau terhenti. Kau menoleh melihat jimin di belakang,menunggu sehingga jimin sampai.
"janganlah merajuk. Tak cantik. Jom pergi~!"
cantik??
bersambung..huhu mianhae author update lambat. henfon author rosak lagi..harap ori je,tapi cepat rosak..-,- sodeyhh..ini pun author update guna laptop. first time buat cita guna laptop..lenguh doo..sorry jugak kalau typo ya..