WAIT GIRLS!
"yes ?"soal kaka lembut lalu menghadiahkan senyuman semanis orangnya. menawan hati semua yang melihat.
'ohmy!'
Renungan mata yang menikam ke hati sang jejaka yang berhadapan dengan sang ratu bak permata.
Bagaikan kupu-kupu yang terbang di awang-awangan,berkelip-kelip menyinari dunia fana ini...
"Er..awak..actually,saya..saya..saya..nak.."setiap tutur kata yang dikeluarkan dari mulut jejaka berambut perang itu,kedengaran gagap.
Peluh sejuk membasahi dahi turun ke pipi.
"APA!SAYA..SAYA..TAK RETI CAKAP KE? TAK NAK CAKAP,BOLEH BERAMBUS!" tengking fina yang tak boleh bersabar dengan jejaka dihadapannya.
huh! sabar makcik oi,tua kang..tak de siapa nak!
"sabar you,actually we just wanna say something."ujar jejaka bersongkok hitam itu lembut.
"yes?" soal kaka lembut.sempat dia menjeling padu pada fina tanda suruh dia bersabar.
Fina yang faham akan jelingan itu,membuat memek muka menyampah lantas memeluk tubuhnya.
"sebenarnyaaaaa, aku ada hati dekat kamu."luah jejaka berambut perang itu tenang.
Lantasan itu, jejaka berdua itu terus melutut dihadapan sang ratu.Bagaikan orang melamar gayanya.
"Sudikah kamu berdua menjadi kekasih hati serta penghuni istimewa hati kami ini"ujar mereka serentak.
Bola mata bersinar bagaikan permata serta dihiasi senyuman munggil
Pada tangan mereka, terdapatnya sebentuk cincin yang memiliki butiran diamond diatasnya.
Diikuti percikan bunga api dan beberapa orang pelajar yang secara tiba-tiba muncul dengan iPad dan mula menyanyikan lagu.
Tak termasuk pelajar perempuan yang memegang sepanduk
' Accept them please!!!'Siap dengan cake dan taburan chocolates diatasnya. Belon diisi helium yang mempunyai nama mereka berempat dan berbentu love memenuhi kaki lima sekolah itu.
Membulat mata kaka, terkejut dek kerna tindakkan spontan jejaka-jejaka itu tapi apa pula reaksi si kasar,fina?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
"what the fucking hell you two doing huh? what is fucking joke"terburai tawa langsuir si Fina bercampur carutan.
Merah padam muka kaka dan mula memegang lengan fina, lantas menyorok sedikit dibelakangnnya.
Jejaka itu saling berpandangan sesama sendiri,PELIK barangkali!
"well,gentleman.Please stand up."arah fina .Tanpa banyak soalan,mereka turuti sahaja arahan itu.
"Oi! Diam arh! Memekak arh! "Jerit Fina lantang.
Dari hantu ke singa, itula fina si 'tomboy'?
Lantas suasana yang bising bertukar senyap. Semua mata ke arah Fina.
"First! siapa suka siapa?"soal Fina tegas sambil memeluk tubuh.
"saya nak awak and dia nak Ikha" jawab jejaka bersongkok dengan pantas tanpa segan silu.
'Mereka ingat aku dengan 'bibik ' aku ni barang ke? Nak gitu-gitu? Ha? ' cebik hati fina.
Jejaka dsebelahnya hanya senyum menunduk.
HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Sekali lagi,meletus hilayan tawa yang kedengaran seperti langsuir itu dari mulut comel milik sang ratu-ratu itu.
Kerutan didahi pada wajah tampan milik jejaka-jejaka itu sudah kelihatan.
Agaknya mereka masih tidak faham akan situasi yang sedang berlaku barangkali.
"Fina!! Cover sikit,awak tu perempuan" ujar kaka walaupun dia pun turut serta tertawa.
Fina yang mudah bahagia ni lagi teruk,tergelak sampai senak perut dia.Siap ditekan-tekannya lagi perut dia untuk menghabiskan sisa tawanya.
Tah apa yang lawak tah!orang serius,dia orang memain pulak..well,salah satu sikap mereka!
"Okay..okay..huh..penat jugak gelak!haha.."ujar fina lalu membetulkan nada suaranya kembali.
"sekejap! dari tadi awak berdua ni gelak,kami tak faham lah! cuba terangkan..atau lebih senang cakap je,setuju"kata jejaka berambut perang itu tanda tidak puas hati.
Sempat masuk jarum tu. Heh!
Jejaka bersongkok mengiyakan sahaja.
"Hye, listen carefully okay!"hidung mancung milik jejaka berambut perang dicuit dengan jari telunjuk fina.
"Korang berdua ni layak jadi our bibik je! KULI ONLY! TAK LAYAK NAK JADI KEKASIH PUJAAN BAGAI TU!LAIN KALI, CERMIN DIRI DULU.. KALAU TAK DE DUIT, SILA KERJA! "ujar Fina dengan lantang lalu tersenyum sinis.
Lengan kaka ditarik pantas pergi dari situ.Segaris senyuman terukir dibibir mereka berdua.
Even kaka sedikit berasa kasihan tetapi apakah daya? Fina lagi berkuasa darinya.
Tiada yang faham akan senyuman itu,tanda puas atau sengaja?
perh! rasa ditolak mentah-mentah macam mana?sakit bukan?dimainkan perasaan sebegitu rupa!
Nak tahu siapakah gerangan jejaka-jejaka tersebut?
ikutilah cerita ini. If tak nak, sudaaa laaaa...
vote and comment guys
YOU ARE READING
Times
ActionManja? kau ingat comel? Darling? eeeuuuuwww wekkk Mama/mummy? oit simpang malaikat 44 baby/bie/B? baby ke bab..tutututu barbieee okayy huhuhu sayang!!! eemmm okay sikit Well, tak kira pangkat, umur, darjat atau tua dan muda.. Everyone will use th...