10: Crush

5 2 0
                                    

Pada suatu sudut di biik spbt,

Alif pantas bangun,digengamnya cips yang masih berbaki. bota matanya jatuh pada wajah sunggul fina.

Riak wajah Alif serba sedikit risau tapi diubati dengan segaris senyuman apabila melihat senyuman manis Fina. Bad yang sibuk mengangkat kotak yang dipenuhi cip mencuri pandang kaka sekilas untuk mengumpul koleksi senyuman gelak tawa kaka.

Perbualan mereka terganggu dek kerana kedatangan doc, si robot perubatan.

doc mula mengimbas kaki si Fina secara luaran.

Imbasan selesai! Kaki cik terseliuh! Saya akan balut dan berikan ubat untuk cik!

Terang doc ringkas. Dengan kadar segera dia menjalankan tugas.

"Korang berdua boleh amik satu tab dan cips warna ungu,pink,oren,blue,black,brown and green. Then sign pada tab diatas meja tu" arah Fina

"then pergi berjumpa dengan Puan Sundari kat bilik guru."sampuk kaka memenuhi arahan fina tadi.

Matanya masih merenung si Alif tetapi hampa.. Alif pandang Fina dengan penuh kerisauan.

hatinya terdetik untuk mengimbas memori lamanya tentang jejaka itu.

siapa dia? apa hubungan dia dengan mereka?

tindakkan spontan Bad mencuit pipi Alif lembut dipandang oleh kedua gadis itu.

"Ish sakitlah! Main cubit-cubit pulak. "Adu Alif lalu menggosok pipinya.

"Tahu pun! Orang bercakap lain kali dengar and pandang orang tu.. "ujar Bad tegas.

"Kaka, terima kasih.. Tapi, kami tak tahu jalan ke bilik guru dan mana satu Puan Sundari."nyata Bad lalu menggarukan lehernya yang gatal digigit nyamuk.

"Owh ya pelajar baru, sorry terlupa.. Sekejap"balas kaka. Dia segera mengambil tab dan menaip sesuatu.

Ting!

Keluar cahaya sinaran hologram yang menayangkan seseorang.

"Okay, ni Puan Sundari. "Tunjuk kaka megah. Bibir bawahnya dijilat, kelihatan seksi dimata lelaki-lelaki yang memandang.

Alif dan bad mengangguk faham.

"And now, kamu berdua boleh ikut line kuning ni ke bilik guru.okay? "Arah Fina lalu menunjukkan line tersebut.

Alif dan Bad tersenyum kecil.

"Thanks kaka, see you again.. Assalamualaikum."ucap bad lembut sambil matanya merenung tepat pada mata biru pekat milik kaka.

Ikha hanya mampu tersenyum dan mengangguk sedikit. Salam Zirel hanya mampu dijawab didalam hati.

"oit! jangan nak menggatal kat sini! berambus" sound fina sponta. menyampah dia tengok mata keranjang si bad ni.

Pantang tengok perempuan dahi licin!

Alif berjalan mendekati Fina yang sedang berehat selepas menjalani sesi rawatan segera bersama doc.

Kelibat doc sudah tidak kelihatan, maybe sudah keluar.

"Fina, awak okay? " soal Alif. Terpancar sinaran kerisauan pada wajahnya.

"Okay"jawab Fina mendatar. Matanya sedang menangkap pada bunga rose biru yang sedang berkembang mekar di kawasan Garden Oxford itu.

Alif tersenyum sedikit. Jantung mereka kembali bergetar.

"Terima kasih kerana membantu kami berdua, sampai awak cedera macam ni. Nanti saya belanja, nak?"offer Alif. Keningnya diangkat sebelah.

Fina mengangguk laju. Senyum terukit pada bibirnya. Lesung pipit jelas kelihatan.

Bab belanja makanan singa simba ni boleh tunduk jadi kucing bulus mulus. kelamahan fina pada makan dan makan. itu yang gemuk. hehehehehe

"Okay, saya nak pergi dah.. Byeeee"pinta Alif. Berat sebenarnya hati dia nak tinggalkan Fina, tapi dia terpaksa.

"Bye yo! See yarh!"Lambai Fina pelahan.

"Jom"ajak Bad lalu menarik bahu Alif.

Kelibat mereka mula hilang disebalik tembok yang memisahkan mereka berempat.

Fina dan kaka hanya tersenyum tanpa sebab.....

GATAL!!!!

bersambung

TimesWhere stories live. Discover now