Buk! Prakkkkk! Arhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!
jeritan dan dentupan benda berat jatuh memecah kesunyian bilik itu.
Sejumlah cips teks yang banyak dan tebal kini bertaburan diatas lantai bilik tersebut.
Bersepah habis semuanya..
Membulat mata kaka dan bad yang sibuk membuka bungkusan tab teks pada penjuru bilik.
Mulut mereka seperti gua pulau tengkorak besar eh.. Yeke? Hehehe
Latat berterbangan masuk dan keluar pakai touch and go.. Okay gurau.. Hambar!Tapi mengapa sampai macam tu sekali?
Titisan peluh mengalir turun mengikuti daya gaviti pada wajah sang teruna bersongkok itu.
Terletak cantik senyuman pada bibir seksi merahnya. Mata hijau hutan belantara itu memandang wajah yang berkerut seribu menahan kesakitan.
Pautan tangan pada leher si putera itu diperkemaskan, takut jatuh barang kali.
Finaa.. Aliff..
Nama mereka diseru. Keras kaku kedudukan mereka sekarang. Fina dan Alif berpaling serentak ke arah Kaka dan Bad.
Posisi mereka kini adalah ..
Alif sedang mendukung tubuh Fina yang jatuh dari tangga tadi. Tangan Fina pula berpaut pada batang tengkuk Alif.
Fina memandang Alif lama. Masih kekal senyuman dibibir jejaka itu. Ditatapnya muka polos milik lelaki itu. Setiap kelipan mata seakan berat baginya.
Jantung berkencang laju bagaikan memahami situasi kini. Air liur ditelan kesat. First time dirinya didukung sebegitu.
"Turunkan aku!" arah Fina dalam keadaan berbisik.
Alif hanya mendiamkan diri dan melangkah kearah kerusi yang terdapat di arah bertentangan dengannya.
"turunkan la!" tambah fina lagi. darah menyerbu ke mukanya. Tubuh terasa panas bagaikan hatinya juga.
Alif meletakkan Fina dengan cermat. Fina hanya mendiamkan diri. Suasana kini sepi. Hanya bunyi cicak dan air-condition sahaja. Tambah sikit, bunyi cengkerik dan katak.
"Mari saya tengok kaki awak"pinta Alif penuh perihati. Dia memandang sayu kaki Fina yang dibaluti kasut dan stokin sekolah.
Tersentak Fina dari lamunannya. Tidak sedar bahawa dirinya kini bukan dipelukkan jejaka itu tetapi dipelukkan kerusi.
"No need,Ulwan.Kaka boleh tolong"tolak Fina.Mukanya masih panas, malu! malu? serius la?
YES! singa menjadi kucing. Sekelip mata.
Alif memandang Fina tetapi Fina melarikan pandangannya pada Kaka.
Raup wajah kaka kelihatan cemas campur terkejut.
Kaka berjalan lemah menghampiri Fina. Dalam keadaan melutut disebelah Alif, dia memegang kaki Fina.
Bad hanya menjadi pemerhati kini bersuara. Jarinya menepuk pelahan bahu Alif.
"Alif, better kita kutip cips yang berterabur tu."ajak Bad lalu menarik bahu Alif. Dia hanya mengikut sahaja.
"Kaka, no need nak selak bagai.. Amik tab, aku call robot doc je."pinta Fina sambil menunding kearah tab yang terletak elok di atas meja. Mukanya sudah berkerut menahan sakit pada kaki.
Kaka menangguk lalu berlalu mendapatkan tab. Dia kembali dengan jari yang sedang menaip sesuatu pada tab.
Click!
YOU ARE READING
Times
ActionManja? kau ingat comel? Darling? eeeuuuuwww wekkk Mama/mummy? oit simpang malaikat 44 baby/bie/B? baby ke bab..tutututu barbieee okayy huhuhu sayang!!! eemmm okay sikit Well, tak kira pangkat, umur, darjat atau tua dan muda.. Everyone will use th...