01: Pistol

180 17 0
                                    

BANG BANG BANG!

Slide pistol ditarik and sekali lagi bunyi tembakkan yang ganas menyepa gegendang telinga.

Your target success

Kedengaran suara dari hologram bilik kebal yang berselerak dengan peluru yang tepat pada sasarannya.

"Give me more, Lia!"

Pinta gadis yang sedang mengisi peluru 55 kaliber pada sepucuk pistol AK 57 yang kemas digenggam pada tangannya.

Suasana sunyi tanpa sebarang bunyi.
Slide ditarik dengan ganas.

Click!

Fokus diberikan! Tenaga disalurkan pada tangan yang sedang memegang pistol. Nampak saja saiz pistolnya kecik, tapi beratnya! Ya rabbi!

Renungan mata tajam menangkap sasaran. Layar pada kaca mata yang disarung kemas pada mata perempuan itu menunjukkan tempat sasaran.

TARGET LOCK!

Ditariknya nafas sedalam yang mungkin. Dalam sekali hembusan,

BANG! BANG! BANG!

Tembakkan dilepaskan.

Your Target Success!

Terukir senyuman kemenangan pada bibir mungil milik gadis itu. Puas hatinya melihat target nya mengena.

"Lia, give me more extreme!"

Pinta gadis itu lagi. Tangannya pantas memasang kelosong pada pistol AK57 itu.

Semua orang tahu, The mostly perfect is only fina!

Lagi sekali picu ditarik!

CLICK!

Fokus diberikkan sepenuhnya!

'Fokus! Kau boleh buat! '

Omelnya didalam hati. Senyuman sinis terukir dibibirnya.

Target lock!

In 3...2.. 1...and

BANG! BANG! BANG!

Terpana gadis tersebut!

You miss your target, Queen!

Ujar robot yang diberi nama sebagai LIA. Uish! Robot pun panggil Fina, Queen.. uuuuyooooooo

Iya la tak kan madam,cik, puan...tua bunyinya,nak la sikit naik pangkatnyaaaa

" SHIT!! "

Carutan jelas kedengaran. Direntapnya dengan kasar kaca mata hologram yang tadi terselit kemas pada matanya. Earmuff Radianss 430-EHP4U yang tersangkut rapi pada telinganya ditarik dengan ganas menuruni ke leher jinjang miliknya.

Fina terasa ada tangan yang melingkar pada pinggangnya. Pelukkan kemas dan rapi diberikan dari arah belakang itu membatas pandanganya untuk melihat wajah orang yang melakukannya.

Disebabkan gangguan itulah, dia tersasar.

"Relax babe! "

Ujar empunya suara itu.

Pap!

'I know this voice! 'ujar Fina didalam hati.

"What the hell you doing here! Kau kacau aku kot! Habis tersasar dah! "Ujar Fina lalu meleraikan pelukan kemas itu.

Badan dipusing menghadap figura dibelakangnya.

Memek muka berubah dari ceria ke memek muka gedik. Gedik? Huh, kene jugak..

"Ala! Sorry lah.. Daddy kau panggil makan la" pujuk gadis yang mengenakan tudung satin berwarna pink rose pada kepalanya.

Bibirnya, tercolet sedikit gincu berwarna pink cair yang berkilat. Solekkan tipis terhasil pada muka comel gadis itu.

Huh! Hanya hembusan nafas yang kasar dan dipaksa keluar itu sahaja reaksi si Fina.

kaka hanya mampu menggelengkan kepalanya. Dia tahu, si Fina ni memang pantang orang ganggu dia waktu dia meluangkan masa di bilik 'puaka' ni.

"Alahai! Merajuk pulak my gummy bear ni! Tak mo macam ni baby.. I love you.. Muah! "Pujuk kaka lagi lalu diberikan sekuntum senyuman yang manis berserta flying kiss.

Fina hanya membalasnya dengan jelingan. Sementara itu, tangannya ligat membuka setiap inci 'accessories' yang dikenakan pada pistol AK 57 milik mutlaknya itu.

Dilapnya setiap inci dan pelusuk pistol itu berserta peluru yang masih tersisa.

"Babe, dah lah tu merajuknya! Jomlah makan, nanti your dad and mom bising lah, let go" ajak kaka lagi sambil membuat memek muka comelnya.

Lengan baju fina ditarik-tariknya manja.

"Yelah! Wait a second huh! Aku nak 'tidurkan' baby aku ni! "Balas Fina dengan nada bersahaja.

Diletaknya dengan berhemah pistol itu pada rak yang telah disediakan.

Kemudian, jarinya dengan pantas
menekan kod yang ditetapkan bagi mengunci dan menghalang orang lain mencuri hartanya.

"Lia, i thought that was enough for today. Please clean up this fucking shit bullet and make sure you give me the record for today practice. "

Arah Fina sebelum mengorak langkah menuju ke pintu utama. Biasalah fina dah banyak pahala, itu yang selalu carut tu.

Okay queen.

Balas Lia, si hologram itu. Lantasan itu, hilanglah segala sisa baki peluru kaliber 55 dengan segala sedutan vakum yang dikenakan. Sasaran maya yang tadinya digunakan turut serta hilang dan hanya menjadi sebuah dinding ruangan kaca yang kalis peluru.

Fina menghembuskan keluhan berat sambil berjalan lemah menuju ke pintu utama.

Dikerlingnya sekilas kaka disebelahnya yang sibuk menaip sesuatu pada Iphone cover Hello Kitty .
Secara tiba - tiba Fina memberhentikan langkahnya.

"Yarh! Berapa kali aku nak cakap! Jalan jangan main phone! And! Dalam bilik ni, jangan sekali-kali bawak or main fon! Tak reti bahasa ke? "Tengking Fina. Dadanya berombak itu pantas diusap dengan tapak tangan kanannya.

Itu adalah salah satu peraturan, undang-undang dan prinsip hidup yang telah dikenakan oleh Fina.

Pantang baginya, orang yang melanggar peraturan ni.

Terkejut kaka mendengar jeritan itu. Kuh! Semangat! Nasib tak de sakit jantung.

"Sor.. So.. Sorry babe.. Aku lupa.. Jangan marah.. "Ujar kaka sayu.

Wajahnya sungul. Air di tubir matanya ditahan. Jarang Fina memarahinya. Well, kesayangankan.. Walaupun Fina ni garang, tapi jarang ditinggikan suaranya pada kaka.

Rasa bersalah mengcengkam dada.

'Owh Shit!drama queen' omel hatinya.

Wajah ikha tunduk memandang lantai, dicuitnya.

"Sorry babe, aku tak patut marah kat kau. Sorry, aku serabut sikit tadi.. Sorry baby.. Jangan nangis ye"pujuk Fina lembut sambil menggosok lembut kepala kaka.

"Aku tahu, dah lah jom makan! Fav dish taw aku dengan mama masak"ujar kaka riang bercampur sisa baki sedu.

DRAMAAAAA . Dihulurnya coklat pada Fina.

Teruja Fina bagaikan budak kecil yang keriangan apabila mendapat coklat itu.

"Thanks babe, kau tahu je kan aku mengidam coklat ni! "Ujar Fina teruja. Dengan rakusnya dia membuka plastik yang membaluti coklat itu. Digigitnya dengan penuh kepuasan.

"Mostly welcome! Well, i know.. Jangan nak mengidam sangat lah! Tadi aku ada dapat seguni coklat dari fans taw.. Fans kau dengan aku kasi.. "Jelas ikha sambil memasukkan iphone miliknya kedalam poket seluar.

Fina hanya mengangguk dan hanya mengikut langkah kaka yang menarik tangannya.

Pintu utama terbuka luas, membenarkan mereka keluar. Kemudian, ditutup rapat dengan kawalan sistem keselamatan 24 hours yang direka khas oleh daddy Fina sendiri.

bersambung

TimesWhere stories live. Discover now