Pintu pagar Matrix Global of Technology Oxford akan ditutup rapat tepat pada pukul 8.00a.m.
shreetttttt..........
kedengaran bunyi yang terhasil dari getaran pintu pagar yang mula bergerak menutupi jalan masuk ke sekolah itu.Sebuah robot jaga yang setia berdiri itu mula bersuara..
Pintu pagar akan ditutup!!
jarak sebelum pintu pagar itu tertutup rapat hanya 2 meter sahaja.
Secara tiba-tiba angin yang entah dari mana menerpa terus ke arah pintu pagar itu. Bagaikan tiupan angin puting beliung.. Diikuti dengan bunyi hon..
Zuppp!!
Brum..
Pin pin pin!Bad tersenyum sinis dan Alip? Menggigil badannya memeluk tubuh Bad.
Sempat jugak mereka masuk ke dalam sekolah walaupun hampir melanggar pintu pagar itu.
Robot jaga hanya merenung mereka dengan tajam lalu..
Kamu menunggang motosikal dengan sangat berbahaya! Saya akan laporkan pada boss besar!
Dengan itu, robot yang memakai nametag bernama luq itu mula memancarkan suatu sinaran dan mula mengimbas.
Mereka masih kaku pada kedudukan mereka iaitu di atas moto. Alif mula melepaskan pelukkannya. Merah pada mukanya masih belum hilang.
Imbasan sudah selesai! Anda berdua bukan pelajar disini! Sila pakai kad pelawat!
Ujar Luq lancar dan memberikan 2 tag pelawat kepada Alif dan Bad
Alif turun dari moto dan mula mendekati robot Luq.
"Maaf, tapi kami pelajar baru. Kami mahu berdaftar hari ini.Boleh tunjukkan jalan ke bilik pengarah? pinta alif lalu menunduk maaf.
Baiklah. Sila ikut line merah ni. Dia akan menunjukkan jalan ke bilik pengarah.
Kata robot Luq. Alif tersenyum lalu menunduk tanda terima kasih.
"Wait, kat mana parking lot for motor? "Tanya Bad setelah lama mendiamkan diri. Matanya melilau disegenap kawasan hadapan sekolah itu.
Sila ikut line biru itu. Dia akan menunjukkan arah parking lot for motor.
Bad mengangguk faham. Dengan kadar segera Alif melompat naik ke belakang bad dan memecut mengikuti line biru yang terdapat pada jalan pada kawasan itu.
Mata Alif tak reti duduk diam. Melilau saja kerjanya. Kiri kanan atas bawah semua dia pandang.
"Oi,tak reti nak turun ke?"perli bad.
Alif melompat turun dari belakang Ulwan dan membukak topi keledar yang dikenakan pada kepalanya.
Mata Alif yang tadinya melilau akhirnya jatuh pada Bad yang sibuk membetulkan topi dikepalanya.
"Jom! Ikut line merah comel lotey macam aku ni" ajak bad sambil membuat peach. Comel le tu..
Alif memandang Bad meluat.
Mereka berjalan beriringan. Beg yang disandang dikemaskan. Mata melilau menadang sekeliling
Struktur bangunan tempat belajar itu ditatap lama.
'Cantik' desih hati Alif.
Bad pula melilau mencari kelibat pelajar-pelajar di institusi berkenaan.
'Kosong' desih hati Bad pula. Mereka berjalan beriringan mengikut line hologram merah itu.
Sepasang mata hanya memerhati gerak geri mereka dari jauh.
"pelajar baru" segaris ayat kelar dari bibirnya. Dikoyakkan senyuman pada wajahnya. Badan disandar pada kerusi dan birai ditarik menutup tingkap.
bersambung
YOU ARE READING
Times
ActionManja? kau ingat comel? Darling? eeeuuuuwww wekkk Mama/mummy? oit simpang malaikat 44 baby/bie/B? baby ke bab..tutututu barbieee okayy huhuhu sayang!!! eemmm okay sikit Well, tak kira pangkat, umur, darjat atau tua dan muda.. Everyone will use th...