Odam 5. kattaydı ve aşağı inişimiz uzun sürmüştü. Belkide Ateş yanımda olduğu için uzun sürmüş olabilirdi. Bir an bana döndü ve beni kendine çekti. Kalbimin ritmini duyabilecek kadar yakındı. O'na bu kadar yakın olmak istemediğim için uzaklaşmak istedim ama izin vermedi.
''Banane mi? Hadi ama Su yapma sevindiğini biliyorum.''yüzümün kızarmaya başladığını hissetmiştim.
''Sende sevgililerind umuru...''beni öprek susturması her ne kadar hoşuma gitsede karşılık vermedim. Toprak'a bir söz vermiştim ve o sözü tutmalıydım. Eğer Toprak bizi bu şekilde görseydi kim bilir ne yapardı. Bunu düşününce Ateş'i kendimden uzaklaştırdığımda asansörün kapısı açıldı. Ateş'in yüzüne bakamıyordum. Çok fazlautanmıştım. Asansörden çıkıp hızlı adımlarla bahçeye ilerledim. Cebime attığım telefonu çıkarıp ezbere bildiğim numarayı tuşladım. 3. Çalışta atmıştı.
''Toprak.''
''Su iyi misin?''
''Iyiyim sağol. Evde misin?''
''Yoldayım.''
''Direk konuya girmek isriyorum. Siz neden Ateş'le sürekli tartışıyorsunuz?"sonunda korksamda sormayı başarabilmiştim. Toprak'tan ses gelmeyince anlatmak istemediğini düşünmeye başladım. Ateş'e baktığımda bir bankta telefonuyla ilgilendiğini gördüm. O'na baktığımda bana sırıttı. Kafamı başka yere çevirdiğimde Toprak hala ses vermemişti.
"Toprak cevap verir misin?"
"Herkesle iyi anlaşmak zorunda değilim ne var bunda!"yine sinirlenmişti ve verdiği cevap hiç inandırıı gelmiyordu. Acaba beni öptüğünü söylesem mi? Ama söylediğim an Ateş'i bulur ve kavga çıkartırdı.
"Hiç inanmadım Toprak. Eğer bana güvnmiyorsan söyleyebilirsin!"evet bu gerçekten sinirlenmeme sebep olmuştu. Ona dair çok az şey biliyordum ve bana asla bir şey anlatmıyordu. Telefonu yüzene kapattığımda Ateş'in yanındaki banka oturdum. Bana baktığını gördüm ama çok sinirliydim. Ateş bile umurumda değildi. Yanıma gelip oturduğunda sinirimden ağlamak istiyordum. bunu O'da fark etmiş olacak ki hiç birşey söylemedi. Oturmaktan sıkıldığımda bahçede biraz yürümek istiyordum ama babam arayınca odaya çıkmak zorunda kaldım. Asansöre bindiğimizde yine yanlızdık ve bu sefer hiç bir şey umurumda değildi.
"Sevgilin seni sinirlendirdi herhalde."bunu yüzüme bakmadan söylemişti ve konuşmak istemediğim için cevap vermedim. Ama bana bakmaya devam etti.
"Evet."göz ucuyla ona baktığımda keyifsizce homurdandı. Asansörden indiğimizde hemen odaya gelmiştik. Odaya girdiğimizde Ali amca ve annemle koyu bir sohbet içerisindeydiler. Bizi görünce Ali Amca bize bakıp gülümsedi.
" bize artık müsade . Size iyi geceler. Kızım kendine iyi bak görüşürüz sonra."
"Görüşürüz Ali Amca, iyi geceler."
"Görüşürüz Su sabah gelirim." Ateş'e kafa sallayıp yatağa geçtim.
Bu çocuğun akıl sağlığı hakkında ciddi şüphelerim vardı. Acaba bir gün O'nu özel olarak getirsekmi diye düşünmeden edemiyordum. Gözlerimin ağırlaşmasıyla kendimi uykunun güzel kollarına teslim ettim.
* * *
Sabah uyandırıldığımda genç bir doktor elindeki kağıtları inceliyordu. Uyandığımı gördüğünde karizmatik bir şekilde gülümsedi.
"Günaydın Su. Kendini nasıl hissediyorsun?" Gülümseyerek karşılık verdim.
"iyiyim teşekkürler."tekrar gülümseyip odadan çıktı. Birazdan çıkacağım için kalkıp dolaptan kıyafetleri aldım. Üzerime rahat ve salaş bir şeyler giyindikten sonra oturup annemleri beklemeye başladım. Kapı açıldığında babam içeriye elinde bir poşetle girmişti.
"Günaydın kızım. Al bu yeni telefonun."gülümseyip elindeki kutuyu aldıktan sonra heyecanla yerimden kalktım. Bir anda kalktığım için başım dönmüştü ama babamın harika refleksleri sayesinde düşmekten son anda kurtuldum.
"Baba ya çok teşekkür ederim. Istediğim telefon bu."hızlı bir şekilde konuştuktan sonra babamı öpüp odadan çıktım. Babam çantamı almış arkamdan gelirken Toprak ve Deniz'in numarasını kaydettim. Aşağı indiğimde annem,Ali Amca ve Ateş beni bekliyorlardı.
"Günaydın." Gülümseyerek söylediğim cümleyle Ateş hariç herkes gülümsemişti.
"Günaydın kızım." Ali amcaların arabasıyla eve geldiğimizde hemen duşa girmek için odaya çıktım. Kıyafetlerimi alıp odamdaki banyoya girdim. Kısa bir duşun ardından kıyafetlerimi giyip banyodan çıktım. Havluyla saçımı kuruturken Ateş yatağımda uzunmış telefonuyla ilgileniyordu.
"Ne yapıyorsun?" Bana kısa bir bakış attıktan sonra sence? Der gibi baktı. Gözlerimi devirip havluyu masaya bıraktım.
"Yatağımdan kalk artık. Sigara kokmasını istemiyorum."sırıtarak bana baktı
"Ne oldu benim kokunu içine çekip uyuyamaz mısın yoksa?" Gözlerimi devirip Ateş'e baktım.
"Ne halin varsa gör. Umurumda değil." Çalışma masasına oturduğumda bir kitap elime alıp okumaya başladım. Kapı açıldığında kapıya bakmamıştım.
"Su bak sevgilin geldi." Ateş'in sesiyle kapıya baktım. Toprak gelmişti. Ama kararlıydım. Kafamı yeniden kitabıma baktığımda Ateş'i umursamadan yanıma geldi.
"Özür dilerim. Öyle demek istemezdim. Affet beni." ne yani özürmü diliyordu. Artık kafam kaldırmıyordu. Ne yapmaya çalışıyorlardı acaba? El birliğiyle beni tımarhaneyemi attıracaklardı acaba? Eğer öyle bir şey varsa fazla uğraşmaşarına gerek kalmayacaktı. Beynim eror vermeye şimdiden başlamıştı.
"Dengesiz misin?" Söylediğim şeyle Ateş kıkırdamıştı. Toprak ona göz ucuyla baktığında kolunu dürttüm. Yeniden bana baktığında mahçup olduğunu anladım.
"Ne işi var O'nun burada?"dişlerinin arasından tıslayarak söylemişti bu cümleyi.
"Sanane. Konuyu değiştirme!"kafasını olumlu anlamda sallayınca tekrar konuşmaya başladım.
"Anlatacak mısın?"
"Tamam. Ama sonra şuan değil. Yarın öğle buluşalım o zaman söylerim."
"Inanayım mı?"tek kaşımı kaldırarak baktığımda gülümsedi. Mutluluktan Toprak'a sarıldığımda Ateş rahatsız bir şekilde homurdandı. Ne var anlamında baktığımda önüne döndü.
"Tamam artık yorgunum uyumam lazım." Toprak yanağımdan makas alınca gülümseyip el salladım. Ateş yanıma geldiğinde Toprak odadan çıktı.
"Dünki öpüşmemizden haberi yok herhalde sevgilinin."deyip sırıttığında omzuna vurdum.
"Artık gitmeyecek misin?"
"Iyi geceler. Benide öpmek istersen hiç çekinme."göz ucuyla O'na baktığımda gülüp odadan çıktı.