"Jimin , awak harus di gantung sehingga mati"
Jimin menutup mata menandakan dia kesal dengan segala perbuatannya. Dia rasa bersalah , kerana dia telah membunuh orang yang dia sayang. Tapi , semua tu terpaksa. Jimin didapati mempunyai penyakit sakit jiwa.
"Mari ikut saya encik jimin"
Baiklah..
Before
Jimin berjalan-jalan di kawasan perumahannya. Dia mencari angin , untuk tenangkan hatinya. Dia berpaling , bila dia ternampak gadis yang sedang berjalan pulang dari pasar.
Barang2 gadis itu penuh , agak berat bagi nya untuk membawa pulang. Akhirnya dia gagal membawa barang2 itu dgn stabil. Barang2 itu jatuh di depan halaman rumah jimin.
Jimin bergegas membantu gadis tersebut. Jimin mengambil sebiji tomato di pagar nya , dan beri kepada gadis itu.
"Terima kasih aa.."
"Jimin , saya jimin. Awak ?"
"Saya Lyun"Jimin memandang mata Lyun dengan sayu. Lyun hanya menunduk ke bawah. Dia tak biasa dengan pandangan Jimin. Lalu dia pergi.
Jimin senyum seorang , dia masuk ke dalam rumah dan pergi mandi.
Lyun pulang , tapi muka nya pucat. Dia balik ke rumah. Perlahan2 pergerakkan nya untuk masuk ke dalam rumah.
Lyun mengintai dari lubang pintu. Perlahan2 dia membuka pintu.
"Kenapa kau balik lambat" tanya seorang lelaki yang tinggi , garau suaranya.
"Maafkan saye appa.. tadi ada problem sikit. Barang jatuh..pastu ada orang tolong"
Ouh ayah dia rupanya. Haha
Lelaki itu pergi ke arah Lyun. Dengan kasarnya dia memegang rambut Lyun."Kau ... aku dah kata... jngan layan orang asing. Kenapa kau degil ?!" PANGG satu tamparan di pipi kiri Lyun.
Ayah nya seorang penjahat , kaki judi , selalu minum arak. Omma Lyun meninggal kerana appa nya. Appa nya bertindak kasar. Sehingga kandungan ommanya dalam keadaan kritikal. Ya , di dlm kandungan ommanya itu ialah Lyun. Lyun selamat di lahirkan. Tapi nyawa omma nya 50-50.
Appa Lyun benci sangat kepadanya. Appanya fikir , yang Lyun ni bkn anak dia.
"Appa tak penat ke jadi jahat ? Appa sanggup tampar Lyun. Gara2 appa. Omma mati !"
PANGG. Satu tamparan lagi. Dia tempat yang sama. Tp kali ni kuat. Mulut Lyun berdarah..tepi bibir nya biru. Lyun menangis. Dgn laju nya dia pergi ke bilik.
Dia memegang satu bingkai gambar. Gambar omma dan neneknya. Sedihnya dia , rindunya dia.. dia tak dapat melihat omma nya ketika kecil. Hanya sebingkai gambar yang diberi oleh neneknya sahaja la yang dia simpan. Sebagai kenangan..
Nenek nya juga sudah meninggal.
Lyun memeluk gambar tersebut. Tanpa di sedari ,Lyun tertidur dalam pipi yang basah. Muka yang layu. Mulut yg berdarah itu masih lagi dia blm cuci.Jimin bangun pagi , dia bersarapan. Seperti biasa , dia lakukan aktiviti yang sama seperti semalam..niatnya hanya mahu bertembung dgn gadis itu.
"Bila la kau nak datang"
Sesudah itu , Lyun pun datang. Balik dari pasar lagi ke ? Ha ah. Betul la tu.
Jimin dgn gembiranya pergi ke lyun. Dia berpura2 tidak nmpk kewujudan Lyun. Dgn sengaja nya dia melanggar bahu Lyun.
"Ahh sakitlah" rengek pompuan itu.
Jimin terkejut. Dia pun meminta maaf. Jimin pelik , kenapa ada lebam di tepi mulut Lyun. Dia memegang bibir Lyun..tapi Lyun menepis.
"Kenapa tu ?" Soal jimin "tkde pe" jawb Lyun. Jimin curiga dgn alasan Lyun. Dia pun memandang Lyun tajam. Lyun hanya pandang ke bawah.
"Maafkan saye..." kata Lyun , lalu dia pergi meninggalkan Jimin.
"Kenapa perempuan tu ?"
Lyun cepat pergi pulang ke rumah. Mata nya penuh dgn air mata. Dia lari dgn cepat. Sehingga terjatuh di satu laluan.
"Haiyo , meh saya tolong awak" seorang namja yang tiba2 muncul di hadapan Lyun. Tangan nya dihulur.
Lyun hulurkan tanganya kemudian bangun. Lyun terkejut , blushing dengan namja yang berada dihadapannya.
"Ah.. masyeh.. dahlah tak..takpay..ah tolong saye dah" gagap Lyun
"Awak ni gagap ke ? Hahaha. Alelele takpe. Saye sebagai Namja yang hensem. Kena lah bantu yeoja yang comel , lemah lembut cam orang depan ni" kata jimin sambil memuncung bibir nya ke arah Lyun.
"Hahaha ada2 jelah awak ni. Ah dah lambat ni.. saye nak balik lah"
Lyun nak gerak tapi ditahan jimin.
"Hmm bila bole jumpa lagi ? " kata jimin
"Hahahaha tahun depan. Okay lah bye" Kata Lyun lalu pergi.
"Hahahaha comel" Puji jimin sambil ketawa kecil.
Btw , mereka tak sedar. Ada sepasang mata memerhatikan mereka berdua.
"Ampun , baiknya hati lelaki tu.. peramah. Hensem pulak tu. Hihiks" kata Lyun dalam hati. Senyum sambil menggigit kuku nya tanda malu.
Lyun masuk dengan muka bahagia. Dia pun menutup pintu rumahnya dengan kuat.
"Ouh dah kurang ajar sekarang.. kau masuk tk bgthu aku. Pastu senyum2. Siap tutup pintu kuat2 lg tu. Eihhh aku pelempang kau kang tahu lah"
"Mi...anhae appa. Lyun tak perasan..."
"Mianhae mianhae. Kau bercakp dgn siapa td kat jalan lorong seberang tu ?"
Lyun agak terkejut dgn soalan appanya itu. Adakah Appanya tahu pasal Jimin ?
"A..a.. "
"Aaa ape kau. Aku tanya ni"
"Urm dia tanya jalan nak pergi pasar. Dia selalu nmpk lyun baru blik pasar. Di..a tanya lah" tipu lyun
Appanya memandang Lyun dgn tajam.
"K gi masak aku lapar" Lyun mengangguk. Dia pun pergi ke dapur. Menyediakan bahan2.
" jimin... i like u ')"
Otaknya hanya memikirkan jimin. Sehingga tergores jari nya. Tgh potong bawah boleh lak kau mengelamun.
"Ahhh"
-to be continued
YOU ARE READING
The Psychopath
Fanfiction"Ye memang aku psiko , tapi aku cintakan kau ! Aku buat semuanya untuk kebahagiaan kite" •cerita ini mengisahkan seorang Psychopath bernama Park Jimin memerlukan gadis idamannya untuk mengubah psiko itu. Disebabkan masalah nya dulu , dia hilang kawa...