"Nak pergi mana ni ?"
••••
"Gi kubur. Aku nak tanam kau. Memekak je keje"
Lyun menghot & roll kan mata nya. Tiba tiba dia menutup hidungnya.
"Erkkk. Bau apa nii. Asal bau busuk. Awak punya kereta bau busuk la. Bau bangkai , ada tikus ke dalam ni ?" -Lyun
"Jaga sikit mulut kau. Sebusuk2 kereta ni , dia ah selalu selamatkan kau. Lagi satu bau ni aku dah biasa. Lek ah" kata jimin yang sedang fokus membawa kereta.
"Setiap kali duduk dengan dia mesti bau hanyir. Aku syak ada mangsa lain dia korbankan ni. Takpe , aku akan reportkan ke pihak berkuasa. Demi awak jimin"
Sudah beberapa jam , jimin memberhentikan keretanya di sebuah rumah agam.
"Kau duduk kat rumah ni diam diam , takpayah takut. Ada kawan aku sekor dalam tu. Taehyung nama dia" -jimin
Lyun mengangguk. Dia pun turun dari kereta. Taehyung keluar dari rumah agam itu dan menuju ke arah Lyun.
Barang-2 yang ada disebelahnya diangkat. Taehyung senyum tanda selesai , Jimin pun berlalu pergi.
Pergi mana ?
"Ahh. Kau rehat la dalam bilik. Aku kasi tunjuk bilik kau mana satu" -Taehyung
"Oh okay. Baiklah"
Mereka berdua menuju ke sebuah bilik. Pintu bewarna putih itu dibuka oleh taehyung.
"Ni lah bilik kau" dekorasi bilik itu berbeza dengan rumah sebelum ini.
Lebih mewah.
"Terima kasih. Sa..saya nak rehat. Awak keluarlah" kata Lyun. Taehyung mengangguk , dia pun turun dari tangga.
Lyun terbang ke arah katil bersaiz sederhana. Dalam sekelip mata dia muram.
"Save ur life" katanya. Dia teringat kata kata itu
"Siapa yang kata save ur life tu eh ? Mayat pembantu ? Tapi takde un mayat dia" soalnya sendiri
"ALAMAK" dia terkejut. Terkezot gegurl. Dia menutup mata nya.
"Hantu keee.." Lyun baring dan menutup mukanya dengan selimut yang gebu.
×××
Jimin membawa kereta dengan laju , dia menuju ke sebuah hutan kecil.
Pokok banyak , ye la dah namanya hutan. Dia turun lalu membuka bonet (?) Keretanya.
Dia mengangkat sesuatu yang dibaluti dengan kain berwarna putih. Bertompokkan darah2 yang sudah kering. Dengan cangkul.
Jimin mengangkat benda itu dan memasuki hutan seorang diri.
Benda itu di letakkan di tepi sebuah pokok yng besar. Jimin menggali tanah menggunakan cangkul yng tajam itu.
Setelah lubang tanah itu besar dan dalam. Jimin mencampak benda itu ke dalam lubang yang baru di tanamnya.
Ternyata...... itu mayat.....
Mayat.... pembantu...
"Done" bibirnya terukir senyuman yang puas. Dia melepaskan nafas yang berat.
Jimin pun pulang ke keretanya.
"Save ur life. Save ur life. Save ur life" Lyun menutup telinganya sekuat hati.
"ADUH MIMPI JENIS APA NI. SAVE UR LIFE SAVE UR LIFE. MEMEKAK JE" teriak perempuan kabut itu.
Taehyung masuk ke dalam bilik Lyun diikuti dulang yg berisi bubur.
"L..lyun. makanlah" kata Taehyung
Lyun senanye takde selera nak makan. Tapi pasal dia teringat pasal kejadian semalam tu. Dia rasa serba salah.
dia taknak Taehyung jadi mangsa kedua Jimin.
"Okay.. saya makan. Terima kasih ya" lyun memberikan senyuman manis.
"Awak dah bape lama tinggal dengan jimin?" Soal Lyun
"Macam 2 3 tahun gitu la. Aku tak kira. Lepas dia masuk hospital. Aku dah tak nampak batang idung dia" tutur taehyung
"Ni asal tetiba dia datang rumah awak?" -Lyun
"Dia kata nak tinggal sini kejap. Aku kasi jela. Lagi satu aku dah lama tak jumpa dia. Aku kena jaga hati dia. Kalau tak mampos aku"
"Kalau tak mampos aku"
"Maksud ?" -Lyun
"Lah. Nak aku bagitahu ke ? Oh bagus juga kalau aku bagitahu. Untuk keselamatan kau juga. Okay gini. Jimin tu senanye..."
"TAEHYUNG !" Jerit jimin yang tiba tiba je muncul.
"Ark... mampus lah...." kata taehyung perlahan. Tapi cukup dengar utk Lyun.
Taehyung di tarik keluar dari bilik. Jimin menolaknya ke dinding.
"KAU BAGITAHU APA KAT DIA HUH ?" Jerit jimin
"Aku bagitahu yang sepatutnya aku kasitahu. Kau ni mana bole percaya. Sempat kau ngah baran , dia taktahu. Ha melayang nyawa dia. Kalau aku bagitahu. Boleh la dia hati hati sikit. Sempat kau baran. Dia boleh mengelak" kata Taehyung panjang lebar.
Jimin memandang Taehyunh dengan rasa penuh dendam.
Disebabkan tu kawan baik dia. Dia cuba mengawal baran nya. Atau lebih dikenali pyscho.
Lyun terdiam bila terdengar perbualan mereka.
"Sempat kau ngah baran. Dia taktahu. Ha melayang nyawa dia"
"Jadi.. betullah tekaan aku.. dia psycho.."
Lyun duduk di lantai. Dia takut.
"Aku jumpa orang yang salah. Aku menyesal kenal kau"
"Kau tak salah jumpa orang macam jimin.
Sepsycho2 dia. Dia cinta kan kau. Bodoh"Kata hati Lyun. Tiba tiba je hati dia kata centu.
Bersambung ! Oh ya pasal save ur life tu. Senanye pembantu tu nak suruh Lyun berhati-2 dengan Jimin. Yela dia kan psycho.
Vote ! Thankyou 💕 readers jangan lah menyorok😢 Hahahah joke joke.
THE PSYCHOPATH+PARK JIMIN [ 지민 ]
YOU ARE READING
The Psychopath
Fanfic"Ye memang aku psiko , tapi aku cintakan kau ! Aku buat semuanya untuk kebahagiaan kite" •cerita ini mengisahkan seorang Psychopath bernama Park Jimin memerlukan gadis idamannya untuk mengubah psiko itu. Disebabkan masalah nya dulu , dia hilang kawa...