P/26

1.3K 109 64
                                    

Jimin mengerutkan dahi bila nampak taehyung memasuki roomnya.

"Pahal kat sini ? Semak er. Aku ngah nyanyi en. Kacau line er kau" marah jimin

"Doktor kata esok dah bole balik. kau kena tinggal dengan Lyun. Aku ada hal" -taehyung

Jimin memandang tepi dan senyuman manis terukir di bibir pucatnya.

"BOLEH BOLEH" jimin mengangguk kepala berkali - kali.

Taehyung keluar dari room kepunyaan Jimin. Jimin masih lagi senyum riang. Dia bangun dari duduknya dan berlari sendiri dalam bilik yang agak luas itu.

Taehyung dan Lyun hanya senyum sesama sendiri. Mereka berpaling pabila doktor datang menghampiri mereka.

"Kalau dia tak berubah juga , awak buat lah macam yang korang plan tu" doktor itu memasukkan tangannya ke dalam poket.

"Baik doc" doktor itu berlalu pergi. Makin lama bayangan doktor itu hilang.

+++

•Esoknya

Jimin keluar dari room diiringi 2 orang security. Cewah. Lyun dan Taehyung berada di luar sedang menunggu Jimin.

Dengan pantas Jimin memeluk Lyun. Pelukan yang ikhlas dan hangat. Pelukan jimin amat erat sehingga menganggu perut Lyun.

Lyun mengaduh (?) Disebabkan sakit. Jimin memandang ke arah perut Lyun.

"Mianhae.. Lyun.." Lyun pandang ke arah Jimin. Mata jimin yang sayu itu dipandangnya.

Belum sempat Jimin ingin bercakap. Dipotongnya.

"Tak apa. Saya maafkan. Takpe" dia menghadiahkan senyuman manis.

"Ha dahlah buat drama kat sini --' aku menyampah tengok. Dah jom gerak" taehyung membuka enjin kereta.

Mereka berdua masuk ke dalam kereta. Jimin duduk di hadapan. Manakala Lyun di belakang.

Dalam perjalanan mereka tidak berbual langsung. Hingga di separuh perjalanan. Jimin mula membuka perbualan.

"Kau nak gi mana kejap lagi ?" Soal jimin "aku nak pergi overseas . Kerja tak siap agi. Aku pergi Singapura. Maybe dalam 3 minggu lagi baru aku balik. Tak sure laaa. Agak lewat"

Jimin mengangguk tanda faham.

Sampai sahaja di rumah agam milik jimin. Kereta Taehyung berhenti di hadapan pagar.

Bodyguard milik Jimin pergi ke arah kereta taehyung. Mereka menyambut kedatangan Jimin.

Tangan Lyun di tarik lembut oleh Jimin lalu mereka masuk ke dalam isi rumah.

Jimin mengunci pintu rumah. Entah tak tahu kenapa.

"Takkan ada siapa yang berani ambil kau. Sebab orang yang ambil kau tu akan mati" kata jimin.

Lyun mengerut dahi.

"Dahlah. Aku nak mandi. Rasa rindu pula nak bau rumah buruk ni. Okay gak daripada terperap kat dalam room tu. Lain la kalau ada kau dalam tu. Best gak" jimin tersenyum sinis.

"Hahaha" Lyun ketawa hambar. Jimin memandang nya.

"Aku tak buat lawak" dia mendekati muka Lyun. Jimin memandang bibir mulus Lyun. Erm erm.

"Craving la pula.. apa kata.." jimin mendekatkan lagi mukanya. Pipi putih Lyun mula merah.

"Malu ke ?" Makin lama , muka nya makin dekat. Lyun berundur.

"Melawan huh ? Kau tengok nanti" Lyun diam "tak lama lagi kau bakal jadi milik aku yang sah" Lyun memandang ke arah muka jimin.

"Apa ? Sa..saya salah dengar ke ?"  "Apa benda kau ? Mental erk ? Nak aku sumbat kau dalam room aku tu tak ?" Jimin ketawa kecil.

Dia sempat lagi menjeling Lyun , lalu dia menaiki tangga satu persatu. Jimin masuk ke dalam bilik mandi.

"Dia maksudkan... wait , dia nak kawen kan aku ke ?"

+++

"Kau ingat taehyung , aku lagi pro dari kau. Aku boleh amek Lyun sekelip mata je. Kalau takde halangan. Kau dah lesap. baru plan nak seksa kau. Tetiba lak ada outstation laaa. Itu la ini lah. Menyampah aku"

Jimin merepet seorang. Baju yang berwarna putih ditanggalkan.

"Nasib jungkook dah mati. Kalau tak , dia salah seorang manusia yang bakal jadi kuli taehyung. Ye ah. Dua2 ekor tu otak sama je. Tak habis habis suruh aku sembuh , pikir senang ke sial"

"Tapi.. kadang kala.. aku rasa macam serba salah. Even kejadian tu sudah bertahun tahun lalu"

Jimin termenung. Dia memandang ke arah cermin.

"Kacak juga aku ni hihiks" katanya seorang diri.

+++

"Makan malam nak masak apa ya ? Nasi goreng ? Daging cingcang ? Hmm" Lyun membasuh pinggan sambil itu dia memikirkan menu makan malam yang dia akan buat nanti.

Even tak de pinggan yang kotor. Dia tetap basuh jugak. Alahai rajin je. Tengok macam author , pinggan kotor buat tak tahu je. Makin di kotorkan adalah. KIKIKIKI.

"Save ur life~~"

Lyun memaling ke belakang. Suara yang dia agak kenal mula mengilau di ruang dapur.

"Lagu apa yang ada lirik save ur life eh ? Save me ? Takde , hmm" dia sambung membasuh pinggan.

Tiba tiba satu botol kaca muncul dari tingkap dapur. Bunyi pecah membuatkan Lyun berhenti daripada mencuci pinggan.

"Sape la main botol ni" Lyun memandang ke arah botol itu.

Ternyata ada sehelai kertas bewarna putih dan tulisan bewarna hitam pada kertas itu.

Lyun membaca nya. Hanya beberapa rangkap sahaja yang ada pada kertas itu.

Nama aku Jessica ,
Hidup ku dulu amatlah susah ,
Si pembaca bakal menjadi mangsa,
Si pembaca jangan la gelisah ,

Kerana masanya belum tiba.

"Pergh pantun. Aku dahlah failed pantun2 ni. Jap.."

"Jessica.."

"Hidup nya dulu susah.."

"Si pembaca bakal jadi mangsa.."

"Tapi jangan gelisah.."

"Sebab masanya belum tiba ?"

"Adakah aku bakal menjadi mangsa selepas jessica..."

BERSAMBUNG ! OKAY AUTHOR MINTAK MAAF SEBAB LAMBAT UPDATE . LAGI SATU SEBAB BANYAK CARUT DALAM FF NI.

AUTHOR KUAT CARUT LAH SIKIT AHHAHAHAHAHA.

THANKYOU YANG BACA + VOTE ! JANGAN LA JADI SILENT READERS ㅠㅠ

Quiz ;

Benda apa yang bila di masukkan dalam lubang ia tegang dan bila dikeluarkan ia bengkok?

Ada jawapan ? KOMEN ! HAHAHA.

The PsychopathWhere stories live. Discover now